سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آناست . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

  ماموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدات داخلی است

 فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ماموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و سپس در صورت تهدید نظامی خارجی، به کمک ارتش خواهیم شتافت.

 به گزارش فارس، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه که صبح امروز شنبه در مراسم تودیع فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج سخن می‌گفت، با بیان اینکه پاسداران همان بسیجیانی هستند که تمام وقت باید در خدمت انقلاب باشند، خاطرنشان کرد: بسیجیان نیز نیروهای آماده ولی غیر موظفی هستند که هر وقت لازم شود در صحنه حاضر شده و در کنار سپاه از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

 وی، سپاه را سازمانی نظامی، سیاسی و فرهنگی معرفی کرد که بسیج را در رسالت خود همراه می‌بیند و افزود: فرقی بین سپاه و بسیج نیست و مطابق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیمی از ماموریت سپاه بر عهده بسیج است.

 جعفری با یادآوری این موضوع که ماهیت کلی سپاه مشخص است و صرفا بعد نظامی ندارد، اضافه کرد: مامورت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب و مقابله با تهدیدهای داخلی است و هر تهدیدی که به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند سپاه به مقابله با آن خواهد پرداخت.

 فرمانده کل سپاه با ذکر تهدیدات مختلف دشمنان در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، باید سپاه سازمان انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در برابر تهدیدات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دشمنان به درستی وارد عمل شود و سپاه برای تحقق این راهبرد نیاز به سازماندهی در عرصه های مختلف دارد و ما باید بر اساس شرایط محیط یا تهدیدات موجود بتوانیم ساختار خود را وفق دهیم تا همانگونه که رهبری فرمودند سپاه با انعطاف بتواند به موقع وارد عمل شود.

 وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 68 و تعیین استراتژی راهبردی سپاه در آن دوران از سوی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: همانطور که بارها رهبری تاکید کردند مسئولیت اصلی سپاه مقابله با تمامی تهدیدات از جمله تهدیدات داخلی بوده است ولی در استراتژی فعلی که از سوی رهبر انقلاب مشخص شده، استراتژی راهبردی سپاه با آن سالها فرق کرده است.بدین ترتیب که ماموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و سپس در صورت تهدید نظامی خارجی سپاه به کمک ارتش خواهد شتافت.

 فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید بر اساس تهدیدات موجود دشمنان، شرایط را متحول کنیم تا بتوانیم با دقت تمام به مقابله با دشمن بپردازیم، گفت: تهدیدات علیه انقلاب پیچیده و گسترده‌تر از گذشته شده پس ما حق نداریم که آرام بنشینیم و سازمانی که خود را با تجهیزات و شرایط محیطی وفق ندهد، بداند که موقعیتش تضمین شده نیست.

 وی با توجه به این نکته که انقلاب ما یک انقلاب زنده و پویا است و هر روز با تهدیدات گوناگون دشمنان روبروست چگونه می توان با یک نوع آموزش کلیشه ای به مقابله با دشمن بپردازیم و سپس ادعای آمادگی کنیم، گفت: خوشبختانه سپاه توانسته است در این زمینه و در تمامی ماموریت های خود بعد از جنگ موفق عمل کند ولی با این حال هرگز نباید تهدیدات را فراموش کرد.

 سرلشگر جعفری تاکید کرد: راهبرد گذشته قطعا امروز نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا یک استراتژی با شرایط پیرامونی سیال بیش از دو تا پنج سال نمی تواند مفید واقع شود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند.

 وی تصریح کرد: امروز باید پس از مطالعات استراتژیکی، نوع فعالیت ها در سپاه مورد بررسی و مهمترین کارها در اولویت قرار گیرد و امروز ماموریت بسیج باید محور اصلی ماموریت سپاه باشد که انتصاب سردار حجازی به عنوان رییس ستاد مشترک سپاه با توجه به اشراف وی به بسیج، در همین راستا بوده است.

 فرمانده کل سپاه جمله معروف رهبر انقلاب مبنی بر اینکه سپاه باید بسیج شود، اظهار داشت:برای تحقق این فرمایش و بر اساس نظر و موافقت رهبر انقلاب، مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج نیز به فرمانده کل سپاه محول شده است. شاید به دلیل مشغله کاری فراوان نتوانم به صورت تمام وقت در ستاد بسیج وقت بگذارم ولی سردار میراحمدی جانشین سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج در سمت خود باقی مانده و به من کمک خواهد کرد.

 در پایان این مراسم از تلاش های سردار حجازی فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج توسط سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج بسیج تقدیر شد.  منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/7/8::: ساعت 6:9 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 35

بازدید دیروز: 181 کل بازدید :2491816

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<