سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا

به گزارش فارس، کارگزاران و مسئولان کشور شب گذشته افطار را مهمان مقام معظم رهبری بودند که این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود.
* هنوز ساعت 16 نشده بود که خبرنگاران چند خبرگزاری و روزنامه معروف کشور برای نگارش گزارشی از این دیدار وارد حسینیه امام خمینی (ره) یا به قول معروف "بیت آقا" می‌شوند.
* پرچم‌ها و نوشته های موجود عطر و بوی رمضان المبارک را بیش از پیش جلوه‌گر است. عده‌ای قرآن می خوانند و برخی دیگر نماز عصر را در وقت فضیلتش می‌خوانند.
* هماهنگی صوت و تعیین محل استقرار مهمانان و دیگر تدارکات مورد نظر، کم کم به پایان کار نزدیک می‌شود و اکنون زمان حضور کارگزاران نظام جمهوری اسلامی یا به تعبیر رهبر انقلاب "کسانی که بارهای سنگین مدیریت کشور در سطوح اصلی را بر عهده دارند"، است.
* ساعت که از 16:30 می گذرد اکثر فضای حسینیه پر شده است. هرچند نفر یک دایره را تشکیل داده و از موضوعات علمی تا نظامی و سیاسی مورد بحث قرار می‌گیرد. دایره‌ها پر از آدمهایی است که کمتر در بیرون از اینجا آنها را در کنار هم دیده‌ایم. انواع سلایق سیاسی اینجا دیگر معنایی ندارد. چپ و راست در پشت در حسینیه به فراموشی سپرده می‌شود و کفپوش آبی و سفید بیت رهبری، نمایی کوچک از همدلی و اتحاد مسئولان و کارگزاران نظام را به نمایش می‌گذارد.
* لباسهای ارتشی، سپاهی، اهل سنت، بلوچ و دیگر پوشش‌های موجود در این مراسم، اتحادی در عین تکثر را پدید آورده؛ سرداری جای خود را به امیر ارتش می‌دهد و ساعتی بعد،یکی از فرماندهان ارتش، افطار را با تعارف خرما به فرمانده بسیجی آغاز می‌کند. بحث‌های روز در میان مسئولانی که کمتر فرصت اینگونه نشست ها را پیدا می‌کنند نیز زمان مغتنمی است تا اطلاعات و اخبار به‌روز شود.
* سکوت توأم با آرامش کارگزاران نظام، هرچند دقیقه یکبار با صلوات برای سلامتی امام عصر (عج) و نایب آن حضرت شکسته می‌شود تا ساعت 16:50 دقیقه که رهبر انقلاب به همراه سران سه قوه وارد حسینیه می‌شوند و "صل علی محمد، نایب مهدی آمد" باردیگر به یمن ورود ایشان سر داده می‌شود.
* پس از قرآن 10 دقیقه‌ای و سخنرانی 30 دقیقه‌ای رئیس‌جمهور، مقام معظم رهبری در ساعت 17:30 دقیقه فرمایشات خود را آغاز می‌کنند.
* بخش اول سخنان ایشان بر اهمیت موضوع ذکر خداوند و تاثیرات مهم و عمیق آن بود. سپس از لزوم توجه به مسئولیت داشتن در نظام اسلامی سخن گفتند و اینکه باید کارگزاران نظام قدردان جایگاه خود باشند و بدانند که در چه نظامی خدمت می کنند.
* سخنان رهبر انقلاب مملو از لطایف لغوی، مثالهای تاریخی و نکات تحلیلی است؛ یک بسته کامل برای کارگزاران نظام ! متخصصان از توضیحات تطبیقی ایشان درباره سد دز (که پس از انقلاب به دست خارجی‌ها ساخته شده) و سد کارون 2 تعجب کردند و نظامی ها از تحلیل دقیق و عمیق فرمانده کل قوا از شرایط منطقه، شگفت زده.
* 3 "عین" مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت : عزم، علم، عقل که می تواند کارآیی نظام را حفظ و ارتقاء دهد. ایشان تاکید کردند که ایران مظلوم است اما ضعیف نیست و باید مسئولان نیز بدانند که جمهوری اسلامی چه دستاوردها و اقدامات ارزشمندی را داشته است.
* یادآوری تهدیدهای همیشگی دشمنان، پایان بخش سخنان رهبر معظم انقلاب بود. از سال 75 یادکردند که تهدیدات آمریکا، کشور را به جهشی در بخش دفاعی رساند و البته خاطرنشان کردند: آنها بفهمند که حمله به ایران به صورت «ضربه زدن و گریختن» ممکن نیست و هرکس تعرض کند عواقب آن به شدت دامنش را خواهد گرفت.
* آنقدر سخنان ایشان شیرین بود که تازه پس از پایان این فرمایشات، متوجه می‌شویم مدتی از اذان مغرب گذشته است. نماز به امامت ولی امر مسلمین و در صفوف منظم کارگزاران نظام خوانده می‌شود و سپس افطار با حضور ایشان. فضا آنقدر دوستانه و صمیمی است که خبرنگاران رسانه‌ها خواستار تداوم حضور خود در اینگونه مراسم می شوند تا انعکاس دهنده این اتحاد و همدلی مسئولان نظام باشند.
* پس از پایان افطار و خداحافظی آقا با مسئولان، گپ و گفت خودمانی تا ساعتی بعد طول می‌کشد و توشه این دیدار، توان مضاعف برای خدمت بیشتر به مردم است.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/7/2::: ساعت 8:52 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 279

بازدید دیروز: 323 کل بازدید :2491285

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<