سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

     تعدادی از فعالان تشکل های دانشجویی در واکنش به مواضع نامتعارف برخی از کشورهای عربی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه و همچنین موضع گیری در مورد مستندات ارائه شده از سوی روزنامه کیهان اظهار داشتند: موضع گیری برخی دولت های عربی خط دهی شده از سوی آمریکا است.
به گزارش «شبکه خبر دانشجو»، در این خصوص محمد صداقت مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه شورای همکاری خلیج فارس هر از گاهی در بیانیه های خود ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه گانه ایران را مطرح می کند، گفت: این شورا و ادعاهای آن هیچ وزنی در افکار عمومی منطقه ندارد.
وی موضع گیری برخی دولت های عربی و حاشیه خلیج فارس را خط دهی شده از سوی آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و با بیان اینکه موضع گیری این کشورها کاملاً از موضع گیری های مردمانشان متفاوت است، اظهار داشت: موضع گیری روزنامه کیهان درباره بحرین براساس اسناد حقوقی بین المللی و در پاسخ به ادعاهای واهی در خصوص جزایر سه گانه موضعی کاملاً منطقی و به جا بوده است.
این فعال دانشجویی افزود: کیهان با استناد به اسناد تاریخی اثبات کرده که بحرین در زمان حکومت پهلوی و با همدستی سازمان ملل از ایران جدا شده است و طرح این مسئله در مطبوعات جایز است.
همچنین دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به مواضع چند روز اخیر برخی کشورهای عربی از جمله بحرین در قبال ایران تاکید کرد: بحرین در گذشته بخشی از خاک ایران بوده که به دلیل عدم کفایت سیاسی و نظامی رژیم سلطنتی طاغوت با دسیسه هایی، از ایران جدا شد.
عباسی مهر تصریح کرد: ما همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از خاک کشورمان دفاع کردیم همچنان باید چه از طریق دیپلماسی و چه نظامی از جزایر سه گانه خود دفاع کنیم.
وی با اشاره به اینکه نظرسنجی ها نیز در کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان داده اند که مردمان این کشورها اظهارنظر دولت هایشان را در این خصوص قبول ندارند، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل از جمله حمایت کنندگان کشورهای عربی مدعی عدم حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه هستند و شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس تنها نقش خیمه شب بازی را در این موضوع دارند.
همچنین زاهدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، با ابراز تأسف از اینکه برخی رسانه های منطقه با سوء استفاده از مسئله طرح شده از سوی کیهان، برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند، گفت: سوءاستفاده برخی رسانه های منطقه از موضوع مقاله کیهان با هدف خدشه دار کردن قدرت منطقه ای ایران و اجماع علیه آن صورت می گیرد.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام مطبوعات و رسانه های دنیا به خاطر آزادی بیان مطالبی حتی در توهین به اعتقادات یک ملت مطرح می کنند که دولت ها نیز مسئول آن نیستند، گفت: غوغاسالاری کشورهای عربی نسبت به مقاله چاپ شده در کیهان با ادعای آزادی بیان مطبوعات از سوی آنها تناقض دارد.
فریدیان با بیان اینکه حاکمان کشور بحرین حتی با استنادات تاریخی هم نمی توانند اثبات کنند که در 50 سال گذشته کشوری به نام بحرین وجود داشته است، تصریح کرد: اگر حاکمان کشورهای عربی معتقدند که بحرین به عنوان یک کشور مستقل به شمار می آید و دارای تاریخچه است دیگر نیازی به غوغاسالاری نیست می توانند اسنادشان را ارائه کنند.
خاطرنشان می شود روزنامه کیهان دوشنبه گذشته طی یادداشتی با استناد به اسناد متقن حقوقی و بین المللی ثابت کرده که جزایر سه گانه ایرانی متعلق به کشورمان بوده و حتی بحرین نیز در سال 1970 میلادی در یک زد و بند غیرقانونی میان انگلیس و رژیم طاغوت از خاک ایران جدا شده است. برخی رسانه های عربی پس از چاپ این مقاله مستند به جای آنکه پاسخ کیهان را به طور مستند ارائه دهند به فحاشی و ناسزاگویی پرداختند و اخیراً هم برخی رسانه های داخلی نیز به نوعی با آنها هم زبان شده اند.   
منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 11:20 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 40

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493116

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<