سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

ماجرای دست دادن سید محمد خاتمی با تعدادی از دختران و زنان ایتالیایی در جریان سفر وی به این کشور، سرانجام با واکنش گسترده طلاب قم مواجه گردید. این در حالیست که پس ازانتشار تصاویر و فیلم هایی از خاتمی که در حال دست دادن با زنان و یا هم نشینی تنگاتنگ با یک گزارشگر زن تلویزیونی با ظاهری زننده مشاهده می شد، بسیاری از کاربران در پیامهای ارسالی از عدم واکنش روحانیت در قبال این قضیه اظهار تأسف می کردند.

 با این حال، پس از تجمع طلاب مشهدی مقابل دادگاه ویژه روحانیت، در قم نیز طومارهایی خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دادگاه ویژه روحانیت با امضا بیش از 5 هزار تن از طلاب و فضلای حوزه آماده تقدیم است. این درحالیست که این اقدام گسترده از سویی با "بایکوت رسانه ای" روزنامه های طیف دوم خرداد مواجه شده و از سوی دیگر برخی سایتها که تبحر ویژه ای در چرخش های ناگهانی داشته و اغلب می کوشند جهتگیریهای رسانه ای را با سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ" تنظیم کنند، با اهانت به هزاران نفر از طلاب امضاکننده طومارها، از آنان به "تندرو" یاد کرده اند.

 یکی از امضاکنندگان این نامه در گفتگو با رجانیوز، ضمن تأکید بر اینکه در تهیه و امضاء این طومارها، هیچ  غرض سیاسی وجود نداشته و تنها انگیزه موجود ادای تکلیف دینی و فرهنگی است، افزود: اگر در پس زمینه این حرکت، سیاسی کاری نهفته بود، صدها مشکل سیاسی و فرهنگی در دولت گذشته موجود بود که تنها برای حفظ نظام، سکوت به خرج داده بودیم کمااینکه، اکثر شخصیت های نظام نیز به همین دلیل از علنی کردن مکرر انتقادات موجود، پرهیز می کردند.

 حجت الاسلام حسین دوست با اشاره به اینکه آقای خاتمی در حال حاضر مسئولیت خاصی ندارد و بنابراین دلیلی برای سکوت نیز وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: ما تنها می خواهیم شأن روحانیت که در طول تاریخ اسلام، محفوظ مانده، همچنان محفوظ بماند اما جای تعجب و تأسف عمیق از عدم برخورد با دست اندازان به این جایگاه از سوی مراجع ذیصلاحی که در قبال آن سکوت کرده اند، وجود دارد.

 وی با تأکید بر اینکه هیچ مبلغ، کشیش و حتی موبد زرتشتی نیز حاضر نیست در کنار یک زن با آن وضع زننده بنشیند، اظهار داشت: آیا نباید یک روحانی احترام لباس خود را حفظ کند؟ آیا این فرد مصونیت ویژه ای دارد؟

 حسین دوست همچنین با مبهم دانستن انگیزه خاتمی از سفر به کشورهای خارجی و منابع مالی تأمین کننده مخارج این سفرها، افزود: اگر کسی توان صیانت از لباس مقدس روحانیت را ندارد یا باید از این سفرها پرهیز کند و یا بدون لباس روحانیت در این مجامع حاضر شود.

 این امضاکننده طومار 5 هزار نفره، با اشاره مجدد به هم نشینی زننده خاتمی با گزارشگر زن ایتالیایی و وجود تعداد زیادی دوربین در مقابل وی و مخابره این تصاویر به دنیا، اظهار داشت: جامعه جهانی متحیر است که آیا سید حسن نصرالله را باید در این لباس ببیند یا کسی که با زنان مصافحه می کند و در وضعیتی زننده کنارشان می نشیند.



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/4/21::: ساعت 3:10 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 27

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493103

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<