سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]
بازتاب بُرنا
رئیس جمهور کشورمان سهمیه بندی سوخت را اقدامی گسترده ، پیچیده و حجیم دانست و گفت : دولت در اجرای این طرح زحمات زیادی متحمل شده است .
 

دکتر  احمدی نژاد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه کل درآمد نفتی کشور از فروش نفت و گاز و غیره حدود 50 میلیارد دلار در سال است گفت : اما مصرف انرژی ما در سال 55 میلیارد دلار است .

رئیس جمهور  سرانه مصرف کشورمان در محصولات نفتی را بالا دانست و افزود : برخی عقیده داشتند که با افزایش قیمت می توانند مصرف را کنترل و ساماندهی کنند .

وی گفت : براساس تبصره 13 قانون بودجه سال 85 ، دولت موظف شده است با گاز سوز کردن خودروها ، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ، توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خطوط ریلی مصرف سوخت را کنترل کند .

وی گفت : مجلس شورای اسلامی به سبب مصرف روز افزون بنزین تصمیم گرفت سهمیه بندی زودتر اعمال شود زیرا سال گذشته بیش از 5 میلیارد دلار برای واردات بنزین اختصاص داده شد .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دولتهای گذشته نیز مکلف به انجام این کار بودند گفت :‌ اما به هر دلیل این اقدام صورت نگرفت و از مجموعه فعالیت های سهمیه بندی فقط سه درصد انجام شده بود .

وی  افزود : با توجه به منابع اطلاعاتی ناقص ما ، نیروی انتظامی با یکسری خودروها مواجه بود که سالها قبل از رده خارج شده و یا نشانی های مالکان آن تغییر کرده و شناسایی انها بسیار پیچیده بود .

احمدی نژاد گفت : در هر حال حدود 9 میلیون کارت صادر شد که 5/7میلیون آن به دست صاحبان خودرو رسیده است .

وی مهمتر از صدور کارت هوشمند را تهیه تجهیزات و نرم افزارها دانست و افزود : طبقه بندی میزان مصرف نیز کاری بسیار پیچیده بود که باید مراحل تخصصی و کارشناسی درباره ازمایش دستگاهها و غیره صورت می گرفت .

وی گفت : در هر حال از ابتدای خرداد که بنزین با کارت هوشمند توزیع شد در مقایسه با سال 85 که روزانه 80 میلیون لیتر مصرف سوخت داشتیم این مصرف به 70 میلیون لیتر رسید و در اینده نزدیک به کمتر از 60 میلیون لیتر خواهد رسید که با این صرفه جویی می توان اقدامات مفیدی در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ، توسعه بخش مسکن و دانشگاهها انجام داد .

احمدی نژادافزود : البته فقط با این اقدام مشکلات حل نمی شود بلکه تلاش ما در تحقق تبصره 13 قانون بودجه روز به روز در حال ازدیاد است .

رئیس جمهور گفت : اگر همه وانت ها و تاکسی ها ، امسال گاز سوز شوند 24 تا 26 میلیون لیتر روزانه در مصرف بنزین صرفه جویی می شود که در این صورت نه تنها از واردات بی نیاز می شویم بلکه می توانیم صادر کننده بنزین نیز باشیم .

احمدی نژاد کاهش مصرف سوخت را به نفع اقتصاد ، محیط زیست و اسایش مردم دانست و گفت : در تهران روزانه 14 میلیون لیتر بنزین سوزانده می شود که با کاهش یافتن این میزان در زندگی ،آسایش و سلامت مردم تحولی عظیم روی خواهد داد .

مخالفت سودجویان با سهمیه بندی بنزین طبیعی است

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه طبیعی است برخی سودجویان با طرح سهمیه بندی بنزین مخالفت کنند ، گفت: بسیاری از کسانی که در چرخه واردات سوخت نیز سود می بردند اکنون به مخالفان طرح سهمیه بندی تبدیل شده اند.

آقای احمدی نژاد درادامه مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر  افزود: برخی تا قبل از اینکه سهمیه بندی بنزین اجرا شود دائم از منتقدان ما بودند و اکنون نیز که این طرح اجرا شده است باز ما را به باد انتقاد کشیده اند.

وی در هر حال سهمیه بندی بنزین را در طولانی مدت به نفع مردم دانست و گفت: اگر چه سهمیه بندی بنزین نیز مانند برخی طرح ها مانند زوج و فرد نوعی محدودیت است اما مجبوریم این طرح ها را به سبب آسایش و رفاه بیشتر مردم و صرفه جویی سوخت انجام دهیم .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مخالفت ها هیچ کدام جنبه علمی ندارد، گفت: بیش از 85 درصد مردم کمتر از سهمیه اعلام شده ، سوخت مصرف می کنند و فقط 19 درصدبیش از سهمیه اعلام شده نیاز دارند که آنها نیز باید راهکارهای صرفه جویی وگاز سوزکردن خودروها را در پیش گیرند.

رئیس جمهور گفت: البته برای این دسته از شهروندان نیز تا پایان تابستان تسهیلاتی در نظر می گیریم تا میزان سهمیه آنها افزایش یابد.

ایران از صادر کنندگان اصلی بنزین خواهد شد

رئیس جمهور کشورمان گفت : تا سه سال آینده ایران جزو صادر کنندگان اصلی بنزین خواهد شد .

دکتر احمدی نژاد ا در پاسخ به این سوال که برخی اینگونه مطرح می کنند که ایران با سهمیه بندی سوخت در حال تمرین کردن در مواجهه با تحریم های بین المللی است افزود : ما هر کاری که انجام می دهیم دشمنان یک حرفی می زنند اما این نشان می دهد که آنها توطئه هایی در سر دارند .

وی گفت : آنها ملت ما را نشناخته اند و فکر می کنند که اگر واردات سوخت تحریم شود ملت ما از فعالیت های صلح آمیز هسته ای دست خواهد کشید .

احمدی نژاد خطاب به دشمنان نظام گفت : در این دولت توسعه و ساخت پالایشگاههای جدید بنزین در دستور کار قرار دارد و تا سه سال آینده ، ایران از صادر کنندگان اصلی بنزین خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود : سهمیه بندی هیچ ارتباطی با افزایش قیمت ها ندارد و ما به همه مشاغلی که به هر نحوی با بنزین سر و کار دارند سهمیه خواهیم داد .

احمدی نژاد گفت : همه تلاش دولت این بوده است که بر مردم فشاری وارد نشود و اگر چه برخی مسافربران کرایه ها را افزایش داده اند اما گزارش رسمی و قابل توجهی در این باره به ما نرسیده است .

وی افزود : سهمیه بندی بنزین راهی بود که ما آغاز کرده ایم و تا پایان ان را ادامه خواهیم داد و مردم مطمئن باشند که این طرح در نهایت به سود کشور خواهد بود .

تا پایان سال هزار جایگاه توزیع گاز خواهیم داشت

رئیس جمهور کشورمان گفت : تا مهر امسال 550 جایگاه توزیع گاز در کشور ایجاد خواهد شد که تا پایان سال این میزان به 1000 جایگاه افزایش خواهد یافت .

دکتر احمدی نژاد در ادامه مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر  افزود :اگر صاحبان صنایع در توسعه گاز سوزکردن خودروها مشارکت کنند و تا چهار سال اینده همه خودروها گاز سوز شود از محل صرفه جویی در مصرف بنزین ، بودجه های عمرانی کشور تا سه برابر افزایش خواهد یافت .

وی با اشاره به اینکه دولت با همه توان در گاز سوز کردن خودروها اقدام می کند افزود : کارخانجات خودرو سازی نیز به سمت تولید خودروهای کم مصرف رو اورند .

احمدی نژاد گفت : در کشورهای خارجی شوکی در قیمت سوخت ایجاد می کنند تا خودروسازان را به ساخت خودروهای کم مصرف ترغیب و یا مجبور کنند .

وی با اشاره به اینکه ملت ما توانایی گرفتن تصمیم های بزرگ را دارد افزود : این موضوعات فقط عزم ملی می خواهد .

احمدی نژاد در پایان سخنانش از زحمت ها و مشکلاتی که در طی سهمیه بندی بنزین برای مردم پیش امد عذرخواهی کرد و افزود : هدف اصلی ما از اجرای این طرح این بود که مردم به زحمت نیافتند .



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 11:13 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 45

بازدید دیروز: 179 کل بازدید :2493121

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<