سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... می دانم برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استوار و فروتنی یاری خواهانه است و اینک، قلبم با اراده ای استوار و فروتنی متواضعانه با تو رازگویی می کند . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش هنگام رفتن نزد منصور، خلیفه عبّاسی ـ]
بازتاب بُرنا

«مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ادامه تلاش ها برای حل موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران، از دیدار قریب الوقوع با حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بروکسل خبر داد.

سولانا خاطر نشان کرد که دیدارش با حسن روحانی مسئول سابق پرونده هسته ای ایران پیش از برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در زمان مهمی برگزار می شود.»

 این خبر کوتاهی بود که روز گذشته یک خبرگزاری داخلی به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ منتشر کرد. با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه که مطابق برنامه هفتگی خود به پرسشهای خبرنگاران پاسخ می گفت، با اعلام اینکه "خبر رسمی در این زمینه دریافت نکرده است"، احتمال ترتیب داده شدن این دیدار از مجاری رسمی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی را منتفی کرد.

 بی.بی.سی فارسی نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، با ذوق زدگی آن را به عنوان خبر اول (top news) قرار داد.

 انتشار این خبر اما واکنش دفتر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت را برانگیخت و بعدازظهر روز گذشته، این خبر با جزئیات دیگری تکمیل شد:« حسن روحانی به دعوت بنیاد کوربر روز چهارشنبه هفته جاری در حضور نمایندگان پارلمان آلمان و عده ای از مقامات دولتی و نخبگان این کشور سخنرانی خواهد کرد.»   ادامه



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/6/26::: ساعت 9:55 عصر

روزنامه «کارگزاران» ارگان حزب کارگزاران سازندگی طی گزارشی در شماره دیروز خود شرکت رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در دو سال گذشته بی فایده خواند و نوشت: «استفاده از ادبیات عامیانه در سخنرانی ها، حاضر شدن در مجامع عمومی بدون لباس رسمی به خوبی تمایل رئیس دولت نهم را برای بی اعتنایی به هر آنچه در عالم سیاست به عنوان سنت پذیرفته شده است نشان می دهد».

 کارگزاران در این گزارش خود با اشاره به اولین سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: وی با یقه ای باز پشت تریبون مجمع عمومی قرار گرفته بود و سخنانی بر زبان آورد که بیشتر از مقام مذهبی انتظار می رفته است.

 این روزنامه در حالی چنین تعابیری را به رشته تحریر در آورده است که رسانه های غربی تحلیلهای واقع بینانه تری در این خصوص داشته اند.

 به عنوان نمونه بی.بی.سی سال گذشته در بررسی رویکرد رسانه ها به احمدی نژاد نوشته بود: صرف نظر از موضع ضد آمریکایی هوگو چاوز و حمله تند او به جورج بوش، مناقشه هسته ای ایران با جهان غرب مهمترین موضوعی بود که توجه دیپلمات ها و خبرنگاران را معطوف اجلاس نیویورک کرد. به همین علت بعضی کارشناسان از محمود احمدی نژاد به عنوان ستاره امسال جامعه بین المللی در نیویورک نام می برند.

 در این مدت رسانه های آمریکایی با بررسی دقیق همه سخنان رییس جمهور ایران، حتی با تحلیل رنگ آمیزی لباس او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سعی کرده اند تا رویکرد او را نسبت به مسائل بین المللی مورد ارزیابی قرار دهند.

 یکی از  تحلیلگران و روانشناسان ارشد سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، در مصاحبه با سی.ان.ان، رنگ روشن لباس رییس جمهور ایران هنگام سخنرانی در تالار مجمع عمومی را بیانگر اعتماد به نفس بالا و بی توجهی او به عرف دیپلماتیک در پوشیدن لباس های تیره دانست.

 بی بی سی در ادامه افزود: در حالیکه آقای احمدی نژاد در بسیاری از سفرهای داخلی خود لباس هایی با رنگ روشن به تن دارد، تمرکز بیش از حد رسانه های آمریکا به حضور او در نیویورک، به ارائه چنین تحلیل هایی منجر شده است.

 این رسانه انگلیسی همچنین در خصوص عدم استفاده احمدی نژاد از کروات (که روزنامه حزب لیبرال دموکرات! کارگزاران به تلویح از آن یاد کرده) آنرا سیاست دائمی ایران در این خصوص دانست و علت آنرا غرب ستیزی جمهوری اسلامی و فرض کروات به عنوان نمادی از غرب دانست.

 به هر ترتیب، اظهار نگرانی از حضور رئیس جمهور در سازمان ملل در شرایطی ابراز می گردد که حضور وی در اجلاسهای 2 سال گذشته، تاثیر به سزایی در انتقال دیدگاههای ایران به جهان با سانسور کمتر داشته است.

 در این راستا سخنان رییس جمهور در خصوص هولوکاست که توسط رسانه های غربی مورد تحریف واقع شده بود و جوی کاذب علیه ایران پدید آورده بود، با مصاحبه مستقیم او با رسانه ها و پاسخ به ابهامات پدید آمده، رژیم صهیونیستی را در موضع انفعال قرار داد.

 همچنین حضور احمدی نژاد در شصتمین سالگرد تاسیس سازمان ملل و طرح مباحث مهمی از جمله اصلاحات ساختاری این سازمان و بررسی روند پیشرفت سند 2000 برای کاستن از فقر در جهان سبب شد، اخبار وی در اجلاسی که 177 رییس جمهوری و رییس دولت و تعداد گسترده ای دیگر از مقامات ارشد کشورهای جهان حضور داشتند، بیشترین انعکاس را در رسانه های دنیا درپی داشته باشد.

   اگرچه مخالفت با سفرهای رییس جمهور امر تازه ای نیست و حتی حزب کارگزاران در دوران رئیس جمهور سابق، سفرهای وی را نمادی از تلاش برای گفتگو با جهان و نماد دیپلماسی فعال معرفی می نمود، اما نوع انتقادها به این امر متفاوت بوده است.

  اندکی پیش از سفر مشابه احمدی نژاد به نیویورک در سال 84 ، هاشمی رفسنجانی نیز در خطبه های نمازجمعه تهران گفت: "برخی روسای جمهور یا به دلیل تحقیرهایی که می‌شوند، در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند و یا با نگرانی در آن‌جا حاضر می‌شوند اما در هر صورت ما در این زمینه خوب عمل نکردیم. در دو دوره ریاست جمهوری بنده زمینه‌ی لازم برای شرکت در این کنفرانس برایم مساعد بود، اما نرفتم. اصلا درست نیست که آن‌ها بخواهند این‌طور ما را تحقیر کنند... البته مقاومت برای گرفتن حق مساله‌ی مهمی است." وی در ادامه سخنرانی خود از انجام این سفر انتقاد کرد و تلویحا خواسته خود را لغو انجام چنین سفرهایی دانست.

 اما در پی موفقیت این سفر، انعکاس جهانی پیشنهاد احمدی نژاد در این اجلاس، گشودن باب تازه ای در مذاکرات هسته ای ایران که به خاطر شرایط خاص آن مورد توجه بیشتر رسانه ها بود و موجب خلع سلاح غرب در برابر ایران شد، هاشمی رفسنجانی در خطبه بعدی خود، تلویحاً از چنین سفرهایی استقبال کرد و با اشاره به حق مسلم ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای، نادیده گرفتن این حق را به مثابه تن دادن به قراردادهای ننگین ترکمنچای و کاپیتولاسیون دانست و گفت: باید با مذاکره به هدف خود برسیم و و با بهره‌گیری از دیپلماسی و استفاده از همه اهرم‌‌ها به دنیا بقبولانیم که قصد استفاده صلح‌آمیز از منافع سرشار تکنولوژی هسته‌ای داریم.

 شاید مسئولان حزب کارگزاران که خود را فرزندان سیاسی هاشمی رفسنجانی می دانند، لازم می بود تا با مطالعه بیشتر در خصوص مسائلی از این دست به اظهار نظر بپردازند، هرچند اگر شنیده های موجود در خصوص اختلافات اداره کنندگان روزنامه این حزب با برخی دیگر از مسئولان آن و اعتصابات کارکنان آن صحت داشته باشد انتشار مطالب پرمایه! از این دست، چندان هم دور از انتظار نیست.   منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/6/26::: ساعت 11:24 صبح

«‌من پرچمدار اصلا‌حات هستم. به موقع تمام مدارک داده شود تا معلوم شود که چه کسی دنبال وحدت بوده و چه کسی از وحدت فرار می‌کرده. ‌به موقع‌ مستنداتی ارائه می‌کنم که معلوم شود اصلا‌حاتی کیست و چه کسی آب را آلوده کرده و 17 سال تهمت و افترا زده و چه کسی فحش خورده است. یقین دارم کسانی که امروز دم از الفت و ائتلا‌ف می‌زنند، به مجردی که ما در انتخابات پیروز شویم دوباره کارهای گذشته‌خود را شروع می‌کنند و هیچ عقلی هم نمی‌گوید این مسیر را دوباره طی کنیم. ما با افرادی که اختلا‌ف سلیقه داریم کار نمی کنیم... من حرمت‌ها را نگه می‌دارم اما اگر مسائلی را مطرح کنم در می‌یابید که ما چگونه چیزهایی را که در اختیار داشتیم از دست دادیم.»

 این جملات بخشی از سخنان اخیر مهدی کروبی است که در سایه حمله وی به سخنان رئیس جمهور گم شد و روزنامه های ضداصولگرا نیز ترجیح دادند این بار انتقادهای تند کروبی را با سپر حملات وی به احمدی نژاد، دفع کنند.

 با این حال، در فاصله 5 ماه تا انتخابات و در حالیکه اصولگرایان به منظور جلوگیری از تک رویها مکانیسم گروه 6+5 نفره را در سراسر کشور پیش بینی کرده و حتی در شوراهای حکمیت نیز از 5 نفر به جای یک یا دو نفر استفاده کرده اند، مشخص نیست جریان مقابل چه تدبیری در این خصوص اندیشیده است و آیا کروبی قابل کنترل خواهد بود؟  ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: شنبه 86/6/24::: ساعت 1:30 عصر

     جدی بودن دولت در بحث خارج نمودن خودروهای فرسوده نمود خود را در بازار ضایعات نشان داده است، این عکسی که مشاهده می فرمایید مربوط به پوسته موتور و گیربکس خودروهای فولکس می باشد. اینها که بخش بسیار کوچکی از ضایعات خودرویی است متعلق به صدها فولکس اسقاط شده می باشد. قبل از این و در دولت اصلاحات که شعار خارج نمودن خودروهای فرسوده داده می شد در بازار ضایعات عملاً شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

TinyPic image



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/6/22::: ساعت 1:24 عصر

آثار مثبت گرسنگى و سکوت

الف: اوّلین اثر و میراث گران بهاى گرسنگى و سکوت حکمت است؛ یعنى راه یابى انسان به حقایق و واقعیّت هاى نایافته و درک واضح و آشکار آنها.

 انسان با تجربه هاى محدود خویش نیز مى تواند درک کند که چقدر این دو امر در فراگیرى حقایق مؤثّر مى باشند، چنانکه در اواخر ماه رمضان، انسان احساس مى کند روح او آماده پرواز است و طراوت و شادابى و لذّت هاى معنوى همه وجود او را فراگرفته است. بنابراین به بدن به قدرى باید رسیدگى نمود که در خدمت پرواز روح باشد، نه اینکه مانع و مزاحم طیران و عروج روح و توجّه آن به معنویّات و عالم ملکوت گردد.

عقل آدمى که از قواى روحى وى به شمار مى آید، با سبک بودن شکم مى تواند فعالیّت کرده و به درک حقایق نایل شود.

ب: دومین اثر ارزشمند گرسنگى و سکوت، حفظ قلب از وسوسه هاى شیطانى است. مؤمنان روزه دار به تجربه دریافته اند که به جمع حواس و حفظ قلب موفّق ترند و افرادى که خویشتن را به پرخورى عادت داده اند نیز بخوبى مى دانند، کمتر مى توانند عنان قلب را در دست خویش گرفته و از پراکندگى حواس و افکار و خیالات واهى محفوظ بمانند.

ج: سومین اثر گرسنگى و سکوت، تقرب به خداست. تقرب به خدا، کمال واقعى و بزرگ ترین هدف و آرمان مؤمنان و پارسایان است. براى رسیدن به این هدف متعالى و مهم، باید دل از هواهاى نفسانى و گرایش هاى پوچ مادى و دنیوى پاک گردد و این میسور نیست، جز با تقویت اراده و رشد قدرت تصمیم گیرى در جهت شکل گیرى هویت الهى و معنوى انسان. در این راستا شکى نیست که روزه، نقش مهم و ارزنده اى در تقویت اراده و جهت دهى آن به سمت تقرب به خدا دارد.

د: چهارمین اثر دو امر یاد شده، اندوه دائم مى باشد. در روایات فراوانى از حزن و نیز افراد محزون تعریف و تمجید شده است و این سخن بدان معنا نیست که انسان پیوسته عبوس و خشن باشد، بلکه منظور تحصیل حالتى است در برابر سرمستى و

نشاط و شادى بى مورد و بى حد که از صفات منحطِّ حیوانى است. فرد ساکت و گرسنه هرگز شادیهاى کاذب، و تفریحهاى حاکى از بى خبرى و خنده هاى مستانه ندارد و رفتار او با متانت و آرامش همراه است. البته ممکن است حزن در امور مادّى و عقب ماندن از دنیاداران، در مسابقه ثروت اندوزى، رخ دهد که به هیچ وجه ممدوح نیست، بلکه حُزنى که در برابر شادى بى حد و مستى غافلانه قرارگیرد، شایسته مدح و ستایش است.

اینکه انذار و ترسانیدن مردم، یکى از مهم ترین وظایف رسولان الهى به شمار آمده، بدین جهت است که آدمیان از عمر خویش استفاده شایسته برند و اعمال و رفتار خویش را کنترل کنند و از امکانات و نیروهاى خدادادى به نحو مطلوب بهره گیرند. مؤمن از اینکه مقدارى از عمرش صرف امور ارزشمند و لازم نگردیده و یا لااقل در مباحات مصروف شده محزون است؛ زیرا از سرمایه اش کاسته شده و سودى در این تجارت نصیبش نگشته است.

بى جهت نیست که برخى بزرگان از بسیارى مباحات نیز دست مى شستند. وقتى مؤمن به زندگى این فرزانگان نظر مى کند و خود را با آنها مقایسه کرده و عمر خویش را صرف در مباحات و امور بى فایده مى بیند، محزون و اندوهگین مى گردد و تصمیم مى گیرد گذشته ها را جبران کند و باقى مانده عمر خود را قدر بداند.

هـ: اثر دیگر گرسنگى و سکوت، سبک بارى است؛ یعنى هر قدر آدمى به مردم احتیاج کمترى داشته باشد آزادتر است، ولى کسى که شکم بارگى را پیشه کند ـ بدان جهت که پیوسته در اندیشه طعام مطلوب تر و لذّت بیشترى است ـ از حرّیت و آزادى محروم است و به مانند چهار پایان، همواره به فکر آخور خویش و به تعبیر مولى امیرالمؤمنین(علیه السلام) همّ او علف اوست؛ در نتیجه با مشکلات فراوانى مواجه خواهد شد: از جمله کسب درآمد بیشتر براى تهیه سفره هاى رنگین و غذاهاى لذیذ و احیاناً دست یازیدن به کارهاى نامشروع، براى تأمین مقاصد خود.

 و: اثر دیگر آن دو امر، دفاع از حقّ و حقیقت است.

کسى که زندگى معمولى و بى آلایش و بدون تشریفات دارد، زبانش نیز باز است و قادر است در همه جا از حق دفاع کند، برخلاف شکم باره اى که قدرت دفاع از حقّ را ندارد و همواره به رعایت و ملاحظه دیگران مى پردازد، تا مبادا به منابع درآمد او ضربه اى وارد آید. فرد سبک بار و «خفیف المؤنة» پروایى ندارد که از حق گویى او دیگران برنجند و یا به زندگیش آسیبى وارد سازند، زیرا او با امکانات اندک زندگى خویش را سپرى کرده و همه جا مردانه، در برابر کژى ها و بى عدالتى ها، از حقّ دفاع مى کند. انسان سبک بار و «خفیف المؤنة» مى کوشد تا آبرومند زندگى کند؛ ولى شکم باره مى کوشد تا همیشه خوش زندگى کند و بین این دو تفاوت زیادى است.

 ز: با توجه به مطالب گذشته، اثر سودمند دیگر گرسنگى و سکوت به روشنى آشکار مى گردد و آن اینکه مؤمن پرهیزگار هیچ گاه به این فکر نیست که روزگارش چگونه مى گذرد: به سختى یا به آسانى؟ زیرا به تقدیر و قضاى الهى رضا داده و در دنیا به قناعت و کم خرجى روى مى آورد و به جمع آورى ثروت و مال همّت نمى گمارد، تا به گرفتارى و بیمارى هاى روانى اى که دنیاداران بدان مبتلا هستند، مبتلا گردد.

در ادامه خداى سبحان فرمود:آیا مى دانى چه وقت بنده ام به من تقرّب مى جوید؟ آن حضرت عرض کرد: نمى دانم.

فرمود: در حال گرسنگى و سجده: بدون شکّ بهتر است این دو با هم جمع گردند، زیرا گرسنه اى که در حال سجده باشد روحش آمادگى بیشترى براى پرواز و قرب به حق دارد، زیرا با تحمّل رنج گرسنگى احساس ضعف و کوچکى و تواضع در برابر خدا مى کند و بر اثر سجده، کمتر حواسش پراکنده مى گردد و در نتیجه حضور قلب بیشترى خواهد داشت.   منبع



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 86/6/22::: ساعت 11:51 صبح

  همراهی برخی عناصر داخلی با دشمن در مسئله هسته ای

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی عناصر داخلی بطور سازمان یافته و در اوج چنگ و دندان نشان دادن های دشمن، تلاش کردند پشت ملت ایران را در مساله هسته ای خالی کنند، اظهار داشت: علی رغم همه فشارها، آنها با یک ملت ایستاده و رهبری شجاع مواجه بودند که به پیروزی دست یافته است.

 به گزارش رجانیوز، دکتر محمود احمدی نژاد در مجمع سراسری فرماندهان سپاه پاسداران این نیرو را برخاسته از متن اندیشه انقلاب اسلامی و دارای جنسی آرمانی، ارزشی و مکتبی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان انفجار نور سیطره اندیشه های مادی و کسانی را که با خودخواهی از حقیقت هستی یعنی امام زمان(عج) بریده بودند، شکست و چشم بشریت را به روی حقیقت باز کرد.

 رئیس جمهور با اشاره به وحشت و هراس جبهه استکبار از نام سپاه پاسداران به عنوان نهال تنومند برخاسته از بستر انقلاب اسلامی و پیوسته به حقیقت عالم، تاکید کرد : امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی ترین کانون تربیت انسان های صالح و خدمتگزار و نام آن تداعی کننده آرامش و اقتدار برای مظلومان و مستضعفان عالم است.   ادامه مطلب



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/6/20::: ساعت 10:31 عصر

شنیده های خبرنگار سپهر حاکی است، احمد رضایی، فرزند محسن رضایی اخیراً به سمت مشاور وی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب گردیده است.
احمد رضایی اندکی پس از پایان فرماندهی محسن رضایی در سپاه، به دوبی و از آنجا به آمریکا گریخت و مطالب نامربوط فراوان به نظام نسبت داد و موجب ایجاد مشکلات فراوان برای این سردار مستعفی گردید.
همچنین علی رضایی دیگر پسر او که 26 سال دارد اخیرا به عنوان معاونت ارتباطات دبیرخانه مجمع مشغول به کار شده است.

مدتی پیش، تلاش های گسترده ای برای انتصاب علی رضایی به عنوان مدیر عامل بیمه ایران شده بود که با عدم موفقیت این تلاش ها، محسن رضایی فرزندش را به نزد خود فرا خواند. 
محسن رضایی درباره فرار فرزندش چنین گفت که افرادی از آمریکا نزد او آمدند و خود را عضو ناسا معرفی کردند و پسرم را اغفال کردند و معلوم نیست محسن رضایی که معتقد است پسرش به راحتی اغفال شده چگونه او را به چنین جایگاهی با اسناد مهم کشوری برده است.  



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 86/6/19::: ساعت 1:58 عصر

    این آقا که با نامه اکثریت نمایندگان استان یزد به رئیس جمهور و فشارهای دیگر صاحب نفوذان استان، نزدیک بود استاندار یزد شود! تا آنجا که اطلاع داریم یکی از عوامل گرانی

 زمین در فاز 3 شهرک صنعتی است، وی که در سمت معاون عمرانی استانداری و به عنوان یکی از اعضای موثر در هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد می باشد و چند روزی سرپرست استانداری یزد بود، در سالجاری تصمیم گرفتند بیش از 60 درصد به قیمت زمینهای واگذاری (یا به عبارتی حق انتفاع از تأسیسات) بیافزایند! و از واحدهای کوچک تولیدی نیز حق مرغوبیت گرفتند! (جهت تشویق واحدهای زودبازده) و بدینصورت میلیاردها تومان به سرمایه شرکت شهرکها اضافه نمودند. و به منظور یالا رفتن هر چه بیشتر ذخیره پولی شرکت شهرکها! از طرف آب منطقه ای یزد تصمیم گرفتند که در ازای هر لیتر آب مصرفی واحدها که بعدها مصرف خواهند نمود، حدود دو تومان ناقابل قبل از واگذاری زمین به حساب شرکت واریز کنند!!؟.  در حالی این تصمیم بیجا گرفته شد که شرکت شهرکها هیچ مسئولیتی در قبال تأمین آب نداشته و فقط مسئول شبکه آبرسانی است! خلاصه پس از مدتها مجبور شدند صدها میلیون پول بیجا گرفته شده را به صاحبانش بازگردانند. فلذا صدوق مدیرعامل شرکت شهرکها که به حق الناس خیلی اهمیت می دهد!! دستور داد که کار ارباب رجوع فاز 3 انجام نشود تا پول آبشان را پس بگیرند  (غوز بالا غوز)  و حالا پول دادنشان هم با آن دنگ و فنگ اداری هفته ها طول کشید!   خلاصه: توجیه آقای نبوی زاده در 1/6/86 در مورد علت گران کردن زمین این بود که:   هزینه آماده سازی (خیابان کشی و آسفالت و شبکه آبرسانی و فضای سبز و جمع آوری آب باران) متری 15000 تومان است(با کدام مزایده) و در مورد پول آب هم گفتند: نوشتیم بگیرند و حالا نوشتیم پس بدهند!!  خلاصه به همین سادگی می نویسند که میلیاردها از جیب مردم بکشند و دوباره بدهند یا ندهند!! حالا هم پس از سکته، شنگل و منگل در بیمارستان به نامه های اداری رسیدگی و دستورات لازم را برای عمران و آبادانی صادر می نمایند!!

 این آقایان که سالها در همین مسندها بودند و نور چشمی ها زمینهای فراوان و مرغوب گرفتند( مثلاً در تفت) به یاد گران کردن نبودند ولی هم اکنون که رئیس جمهور به وزارت صنایع دستور می دهد  قیمت ها باید به اسفند 85 بازگردد، باز راه خود  می روند!

 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 86/6/16::: ساعت 10:53 عصر

 

  مصطفی بخشی

 آقای هاشمی به ریاست خبرگان انتخاب شد و در روز اول ریاستش برخلاف رئیس پیشین به جای پرداختن به مباحث معنوی و تبیین کارکردهای خبرگان در رعایت تقوای الهی به منظور واکسینه شدن نمایندگان در مقابل سیاست زدگی، بنا به تمایلات شدید خود به طرح مباحث اجرائی و لزوم نظارت خبرگان بر روند توسعه چشم انداز بیست ساله پرداخت و بدین ترتیب در اولین جلسه با ریاست خود، رویکرد جدید چگونگی رهبری و هدایت خبرگان را نیز تببین نمود.

 موضوعی قابل توجه اینست که درست قبل از رحلت حضرت آیت الله مشکینی و زمانی که وی در بستر بیماری بود، لابی رسانه های زنجیره ای از جمله "اعتماد" با زدن عکس بزرگی از هاشمی که پشت سر آقای مشکینی درحرکت بود، با مطرح کردن آینده ریاست خبرگان، پروژه ای را کلید زد که طی آن از یکطرف به تبلیغ برای "هاشمی" پرداخت و از سوی دیگر راه هجمه ها و حملات ناجوانمردانه به شخصیت علمی آیت الله مصباح را فراهم نمود.

 این پروژه با مطرح کردن سوابق حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و آیت الله مصباح در کنار هم و مقایسه آن با یکدیگر و همچنین با قطعی دانستن انتخاب هاشمی به عنوان جانشین آیت الله مشکینی، تلاشهای حامیان دیگر کاندیداها از جمله آیت الله مصباح را بی اثر و بی فایده قلمداد کرده و ضمن تخریب چهره ایشان، سعی در القای فضای دوقطبی در مجلس خبرگان نیز نمود، تا جائیکه بزرگانی چون حجت الاسلام سید احمد خاتمی با دفاع از شخصیت علمی،حوزوی و اخلاقی آیت الله مصباح، شأن خبرگان رهبری را غیرسیاسی و متفاوت با فضای سیاسی نهادهای دیگری نظیر مجلس شورای اسلامی دانستند.

 در حالیکه در تمام این مدت هیچ اماره ای بر تمایل آیت الله مصباح درخصوص جلوس بر کرسی ریاست خبرگان وجود نداشت نداشت، اما لابی ساسیت باز حلقه قدرت و ثروت که قادرند در یک مدت کوتاه تمام امکانات مادی و فکری خود را برای تخریب یا بالعکس حمایت از افراد بسیج کنند، بدون توجه به چگونگی نظر ایشان، تمام بغض و کینه خود را در قالب گمانه زنی ها برای ریاست خبرگان در مطبوعات وسایتهای اینترنتی منسوب به خود، بروز داد.

 جالب است که هرگاه قرار است انتخاباتی صورت گیرد که هاشمی نیز در آن ذینفع است، این گروه و به خصوص حزب کارگزاران که علقه های متنوع و ناگسستنی با وی دارند، وارد عمل شده و با القای شرایط بحرانی، تخریب چهره دیگران و مطرح کردن هاشمی بعنوان یگانه منجی وضعیت موجود، عمل نموده و راه تبلیغاتی انتخاب او را هموار می کنند.

 به هرحال هاشمی رفسنجانی در حالی که 11 نفر از نمایندگان خبرگان رهبری غائب بودند، با اختلاف 8 رای نسبت به آیت الله جنتی به عنوان رئیس خبرگان انتخاب شد وچشمان نگران همه دلسوزان نظام و رهبری را بار دیگر متوجه آن نهاد بسیار مهم وتاثیرگذار نمود.

 نگرانی هائی که این روزها بر اثر انتشار کتاب "به سوی سرنوشت" هاشمی رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است، کتابی که در آن با نقل قول های خاص وی از امام راحل(ره) ودادن نسبتهای متضاد با رویه و منش حضرت امام(ره) همچون تمایل ایشان به "کناره گیری" و یا "حذف شعار مرگ برامریکا و شوروی" که جزو رویکردهای راهبردی حضرت امام(ره) در جایگاه ولایت فقیه محسوب می شد، تردیدهائی را در مورد تزلزل دیدگاه های آقای هاشمی به اهداف و آرمانهای انقلاب، امام(ره) و شهدا ایجاد نموده است.

 با این حال، جایگاه ریاست خبرگان رهبری نه صندلی ریاست مجمع تشخیص است و نه شأن ریاست دستگاه اجرائی کشور را دارد که بتوان از آن بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سلیقه ای وبعضا حزبی استفاده کرد.

 مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاهی بسیار مهم با اهدافی متعالی است که در توصیف آن حضرت روح الله(ره) فرمودند: "…و اکنون شما اى فقهاى شوراى خبرگان و اى برگزیدگان ملت ستمدیده در طول تاریخ شاهنشاهى و ستمشاهى، مسئولیتى را قبول فرمودید که در رأس همه مسئولیت ها است و آغاز به کارى کردید که سرنوشت اسلام و ملتِ رنج دیده و شهید داده و داغدیده در گرو آن است."   منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/6/13::: ساعت 11:11 عصر

     کسی که برای شناساندن سفید موهای خود را سفید کرده چندی پیش در قالب پرسش، نبوی زاده سرپرست استانداری سابق یزد را به عنوان سفیدی دیگر مطرح نمود و اما به دنبال معرفی استاندار جدید، سکته به سراغ نبوی زاده آمد و کاوشگر سفید به عیادتش شتافت!!



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 86/6/13::: ساعت 6:28 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 39

بازدید دیروز: 77 کل بازدید :2486468

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<