سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که در انتخاب برادران، ارزیابی را مقدّم ندارد، فریب خوردگیْ او را به مصاحبت با بدکاران می کشاند . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا

جناب آقای میرحسین موسوی

سلام علیکم

 

اول.

وقتی کتاب «امریکا شیطان بزرگ» از تألیفات خود را برایتان فرستادم، نوشتم: «تقدیم به نخست‌وزیر محبوب دوران طلایی امام». بنابراین شما را به عنوان مسؤول محبوبی در آن دوران قبول دارم که یکی از مجریان «برنامه‌ها، تصمیمات و رهنمودهای حضرت خمینی (رضوان الله تعالی علیه)» بودید.

 

دوم.

وقتی یکی از نشریات مدافع ارزش‌های اسلامی در سال‌های پایانی اصلاح‌طلبی مطلبی علیه شما نوشت، با مدیرمسؤول تماس گرفتم و اعتراض کردم. گفت: ممکن است در انتخابات وارد بشود. گفتم: در این بی‌داد براندازانه اصلاح‌طلبی، موسوی غنیمت است. گفت: اما یکی از بستگانش (نام برد) دارای فلان عقاید است و زمینه تاخت و تاز پیدا می‌کند. روشن بود که من نه اهل «قصاص قبل از جنایتم» و «نه از زمره مافیاگرانم که کسی را به گناه دیگری بی‌آبرو کنم و مجازات». در نتیجه نپذیرفتم. علاوه بر آن که در آن دوران سیاه حکومت محمد خاتمی، و انفعال و ذلیلی راست‌های ناراست و عدم قبول آنها، به هر حال شما را غنیمت می‌دانستم. این دانش به گذشته بر می‌گذشت و به شناخت شما در دهه اول!

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/12/24::: ساعت 8:54 عصر

بیانیه دیرهنگام مجلس درباره ماهواره امید بدون اشاره به تلاش دولت

نمایندگان مجلس روز پنج‌شنبه در پایان جلسه علنی در حالی به قرائت بیانیه‌ای درخصوص پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید اقدام کردند که حدود 40 روز از پرتاب این ماهواره می‌گذرد و 10 روز دیگر عمر این ماهواره پایان می‌یابد.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه که علت تأخیر در صدور آن مشخص نیست، هیچ اشاره‌ای به تلاش‌های دولت نهم در پرتاب ماهواره نشده است. این در حالی است که در اغلب بیانیه‌های مجلس مانند تقدیر از برگزاری همایش فلسطین، تشکر از سریال‌های ماه مبارک رمضان، تشکر از ارسال گزارش تفریغ به مجلس پیش از قرائت بودجه و... نمایندگان مجلس در بیانیه‌های خود مشخصاً از دستگاه‌ها و افراد مسئول در این دستگاه‌ها مانند رئیس مجلس، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس دیوان محاسبات تشکر کرده بودند.

رهبر انقلاب روز پنج‌شنبه در دیدار اعضاء مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی پیشرفت‌های فوق العاده کشور در عرصه های علمی تأکید کرده بودند: البته این حرف درست است که آغاز برخی از این طرح‌ها در دهه‌های اخیر بوده است اما نباید فراموش کرد که برای به‌ثمر رسیدن کارهای بزرگ، برخی اراده‌ها کارآمدتر و بعضی همت‌ها نافذتر هستند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/12/23::: ساعت 8:42 عصر

در کتاب مبانی نظری برنامه چهارم صراحتاً نوشتند دین از اقتصاد جداست

عصر دوشنبه دکتر پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهور مهمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بود که به پرسش‌های آنان به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی پاسخ دهد. جلسات پرسش و پاسخ معمولاً از 2 بخش تشکیل می‌شود و در آن سخنران ابتدا به بیان سخنان می‌پردازد و سپس پرسش و پاسخ آغاز می‌شود. اگرچه در این همایش 5 دانشجوی کم‌طاقت بارها سخنان داودی را در بخش اول سخنرانی وی قطع کردند اما صبوری و متانت معاون اول رئیس‌جمهور سرانجام آنان را ساکت کرد و وی پس از پایان سخنان خود از همه این افراد خواست تا به‌طور شفاهی سؤالات خود را مطرح کنند. سؤالاتی که داودی به صورت مستدل به آنها پاسخ داد. بخش اول این جلسه در ادامه آمده است:

مجری: امروز در خدمت آقای پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور هستیم که قرار است به صورت پرسش و پاسخ به همراه دانشجویان از محضر ایشان استفاده کنیم، تشریح مسایل در دولت نهم و بیان اقدامات و خدمات این دولت و همچنین پاسخ به انتقادهای اقتصادی که به دولت وارد است، باعث شد که از آقای داودی دعوت کنیم.

داودی: سلام عرض می کنم خدمت دانشجویان و اساتید محترمی که در این جلسه حضور یافتید، ماه ربیع الاول و مبارکی برای ماست چراکه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به رسالت رسید و همچنین ازدواج پربرکت پیامبر اکرم با خدیجه کبری است.

در ابتدا باید گفت که دولت یک سیاستگذاری است که مجموعه فعالیتهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را انجام می دهد و بنا نیست که ما یک شبه ره صد ساله را طی کنیم، این کاری ندارد که دولتی را مورد نقد قرار دهیم و بگوییم که چرا اهداف صد ساله را به دست نیاورده ای، لذا جای انتقاد باز است و افراد می توانند با دید مثبت و منفی به قضایان نگاه کنند.

دولت وظایفی را بر عهده دارد که باید انجام دهد از این رو سعی می کنیم تا جایی که امکان دارد مسایل را تبیین کنیم و به مخالفتها و انتقادها پاسخ دهیم.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/12/20::: ساعت 11:7 عصر

بسم ا... قاصم الجبارین

 

شانزدهم اسفند ماه سالمرگ رزم آرا

 درس عبرتی برای اهانت کنندگان به ملت..

 

  

 رزم آرا: ملت ایران عرضة ساختن لوله هنگ( آفتابه سفالی) را هم ندارند، آن وقت چطور می‌خواهند دستگاه عظیم نفت را اداره کنند؟!!  3/10/1329

 

اولیاء: اگر نفت ما را نخرند باید دست هایمان را بالا ببریم !! 4/2/87

 

دکتر احمدی نژاد در اهواز: حتی اگر دشمنان، نفتی از ما نخرند ملت ایران می‌تواند خود را اداره کند 4/9/87

 

اولیاء: اخذ حکم حکومتی از مقام معظم رهبری اقدامی عجیب و غیرقانونی است!! 4/5/87

 

اولیاء در گفتگو با پارلمان نیوز(سایت منتسب به تابش): در شأن دولت نیست که با وعده شام و ناهار، مردم را به حضور و استقبال از آقای احمدی نژاد در جریان سفر استانی به یزد فرا بخوانند.. مطمئنا اعلام یکسری امکانات نظیر شام و ناهار و پذیرایی می‌تواند، مرم بیشتری را برای استقبال از احمدی نژاد جمع کند.  29/11/1387

 

رسانه های خبری: ازدحـام جمعیت استقبال کننده از رئیس جمهور در یزد چندین بـار خودرو حـامـل رئیس جمهور را متوقف کرد.  مسیر نیم ساعته، 3 ساعت به طول انجامید 30/11/87

 

انتظار مردم: اولیاء به واسطه اهانتش به مردم استان یزد باید هر چه زودتر عذرخواهی کند..

..................................................................................

     در کشاکش سهم خواهی قدرتهای جهانی از ایران، استعمار پیر توانست دست نشانده اش را در تیرماه 1329 به نخست وزیری برساند. وی مأموریت داشت تا قرارداد نفتی ایران با انگلیس را برای مدت مدیدی تمدید کند. نیروهای انقلابی و مردمی به رهبری آیت ا... کاشانی خواهان ملی شدن صنعت نفت ایران بودند و این مسئله در مجلس شورای ملی مطرح بود. اما مداخلات بیش از حد رزم آرا در کار مملکت صدای همه را درآورده بود. او به افکار عمومی احترام نمی‌گذاشت، به فریادهای مردم گوش نمی‌داد، به اجتماعات که علیه او برپا می‌شد اعتنایی نمی‌کرد، مطالب روزنامه‌ها را نادیده می‌انگاشت و راهی را که بر ضرر ملت مسلمان ایران انتخاب نموده بود، همچنان ادامه می‌داد.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/12/16::: ساعت 1:0 عصر

بودجه 88 را برای ساقط کردن دولت تغییر می‌دهند
با تاسف بیشتر اینکه رئیس مرکز پژوهش‌ها هم عضو کمیسیون تلفیق است و چنان موضع ضددولتی دارد که عبارات تحقیرکننده و گاه توهین‌آمیزی را به کار می‌برد، درست مانند کسی که با یک جانی صحبت می‌کند.

اختلاف نظر کمیسیون تلفیق با دولت درباره چگونگی نحوه پرداخت نقدی یارانه‌ها و هدفمندسازی آنها باعث تشتت آرا در کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به طرح تحول اقتصادی شده است.

در روزهای گذشته از یک سو نمایندگان عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی از توافق اولیه دولت و مجلس برای اجرایی شدن لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها خبر دادند و از دیگر سو گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس درباره ضرورت طولانی کردن بازه زمانی هدفمند کردن یارانه‌ها، ‌نمایندگان را با تردید‌های جدی در این زمینه روبه‌رو ساخت و در نهایت کمیسیون تلفیق را به این نتیجه رساند که از 34 هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تنها 8400 میلیارد تومان را به تصویب برساند اما نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس درباره ضرورت پرداخت نقدی یارانه‌ها به دهک‌های پایین درآمدی، مجلس را وادار ساخت که در مصوبه خود تجدید‌نظر داشته باشد و به نظر و برنامه دولت در این زمینه تن در دهد. اما در این میان برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، روند رسیدگی به لایحه بودجه و همچنین لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را دارای مشکلاتی می‌دانند و معتقدند متهم کردن دولت به ارائه بودجه‌ای که پیش از بررسی دارای کسری‌های زیادی است،‌ در نهایت روند رسیدگی به لایحه در مجلس را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت. حجت الاسلام روح‌الله حسینیان، عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز» به بیان نگرانی‌های خود از نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سال 88 پرداخت.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/12/14::: ساعت 6:21 صبح

استقبال پرشور مردم کومور، خودروی حامل احمدی نژاد را متوقف کرد
مورونی- استقبال گسترده و پرشور مردم کومور از "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا حرکت خودروی حامل وی در خیابانهای "مورونی" پایتخت این کشور جزیره ای جنوب شرقی قاره افریقا چندین بار متوقف شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مسلمان کشور کومور روز چهارشنبه هنگام حرکت کاروان خودروهای حامل رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، با حضور انبوه در خیابانهای مورونی و اهدای حلقه گل به دکتر احمدی نژاد و هیات همراه وی، عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی به گونه ای زیبا و وصف ناشدنی به نمایش گذاشتند.
استقبال مردم به گونه ای بود که خودروی رییس جمهوری در مسیر فرودگاه به مجلس کشور کومور چندین بار از حرکت باز ایستاد و دکتر احمدی نژاد نیز با لبخند، تکان دادن دست و ادای احترام به اشتیاق پرشور و ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.
مردم مسلمان کومور همچنین در تلاش بودند تا به میمنت حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، قربانی انجام دهند که این کار با ممانعت دکتر احمدی نژاد همراه شد.
پیمودن فاصله فرودگاه تا مجلس کومور در حالت عادی با خودرو چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد اما رییس جمهوری به دلیل استقبال مردم این کشور دورافتاده افریقا این مسیر را در مدت بیش از یکساعت طی کرد.
مسئولان و نمایندگان مجلس کومور نیز از مدتها قبل در مقابل ساختمان آن جمع شده بودند تا هنگام رسیدن دکتر احمدی نژاد به گرمی از او استقبال کنند.
رییس جمهوری پیش از آن نیز در شهر مومباسای کنیا با استقبال پرشور مردم مسلمان منطقه روبرو شده بود. مردم هنگام استقبال از احمدی نژاد در این شهر بندری با سردادن شعارهایی همچون "الله اکبر" شادمانی خود را از دیدن رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز می کردند.
رییس جمهوری روز گذشته برای یک سفر دوره ای به افریقا، وارد جیبوتی شد و پس از آن به کنیا رفت. وی امروز در آخرین مرحله از این سفر، از کومور دیدن می کند.


بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/12/8::: ساعت 10:56 عصر

با توجه به اعتراضات گسترده مردمی و بسیاری از نخبگان و کارشناسان دلسوز حوزوی و دانشگاهی و همچنین انتقاد قبلی ریاست شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما از ادامه هنجارشکنیهای غیر اخلاقی و غیرشرعی و حتی غیرعرفی سریال بزنگاه، دستور توقف این سریال طی نامه ای خطاب به ریاست سازمان صدا وسیما از سوی ریاست شورای نظارت ابلاغ گردید.


بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/6/28::: ساعت 9:30 عصر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عده ای که در گذشته جلودار هجمه به روحانیت بودند الان یقه چاک کرده و مدافع روحانیتشده اند، گفت: این جریان یا به اشتباهات قبلی خود پی برده و یا نیت های دیگری در سر دارد.

حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده در گفتگو با رجانیوز، عدم تغییر در مواضع این افراد را نشانگر تأیید نظرات قبلی آنها در مورد روحانیت و مرجعیت دانست و افزود: این سؤال در افکار عمومی مطرح است که چرا نسبت به کسانی که در گذشته به صورت آشکار به روحانیت حمله می کردند و امروز هم مبانی و ارزش هایی را که روحانیت را ارزشمند کرده است، زیر سؤال می برند، اعتراض و انتقادی صورت نمی گیرد.

وی ادعای حمایت از روحانیت توسط این افراد را سیاسی، ابزاری و تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: این افراد تخریب کاندیدای رقیب را از امروز شروع کرده اند.

به گفته یحیی زاده وابسته کردن فرد توهین کننده به دولت در حالی که هیچ ارتباطی با دولت ندارد، نشان دهنده نیت کسانی است که این روزها حامی روحانیت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های رهبر انقلاب از دولت افزود: جای تأسف است در زمانی که رهبر انقلاب کاملاً عالمانه و آگاهانه نسبت به مسائل روز، دفاعی همه جانبه از دولت داشته بعضی ها با مسائل خلاف واقع به دولت هجمه می کنند.

یحیی زاده با بیان اینکه به طور طبیعی این امکان وجود دارد که رهبر انقلاب بسیاری از حمایت ها را در سال آخر این دولت بیان نکنند، اظهار داشت: در عین حال رهبری با لحاظ این موضوع دفاع کم نظیری از دولت کردند.

وی تخریب دولت را از سوی کسانی که ادعای فهم سیاسی و ولایتمداری دارند، شایسته ندانست و تأکید کرد: البته مردم ما از بلوغ سیاسی برخوردار هستند و به خوبی با شناخت افراد انگیزه آنها را تشخیص می دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه روحانیت و به ویژه روحانیت انقلابی هر زمان مؤثرتر بوده، بیشتر مورد هجمه دشمنان وعواملشان در داخل کشور قرار گرفته است اظهار داشت: این روند از زمان امام وجود داشت و تا به حال ادامه دارد و در دوره اصلاحات به اوج خود رسید تا آنجا که توهین هایی حتی از تریبون های رسمی نسبت به روحانیت ابراز شد.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 11:45 عصر

درست است که جریان‌های دینی افراطی از این فقر شهروندان سوء استفاده کرده و به شستشوی مغزی جوانان فقیر و یارگیری از آنان می‌پردازند، اما آنچه خطرناک‌تر است انتفاضه و قیام مردم به دلیل گرانی شدید کالاها و افزایش تعداد شهروندان فقیر است


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/6/20::: ساعت 10:51 عصر

با دولت مدارا کردید یا با ملی‌مذهبی‌ها و اصلاح‌طلب‌ها؟

امام جمعه نیشابور به شدت از هاشمی رفسنجانی به دلیل اظهارات چندی قبل او در مشهد مقدس مبنی بر مدارا با دولت در طول 3 سال گذشته انتقاد و خاطرنشان کرد: آقای هاشمی حتی یکبار در خطبه‌های نمازجمعه و سخنرانی‌هایش درباره عملکرد غلط ملی‌مذهبی‌ها و مشارکتی‌ها و اصلاح‌طلب‌ها چیزی نگفت و با آنها مدارا کرد و اگر خودش با حرف‌ها و کارهای آنها موافق بود، این بدتر!

به گزارش رجانیوز، آیت الله عبدالجواد غرویان در خطبه‌‌های نمازجمعه این هفته، ضمن برشمردن خصوصیات دولت شهید رجایی اظهار داشت: شهید رجایی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و اجرای عدالت و رسیدگی به حال محرومین و مستضعفین در آن روزها که استکبار جهانی و مافقین و ملی‌گراها به شدت در پی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، شجاعانه در میدان بود و بارها اعلام کرده بود که آماده شهادت است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/6/13::: ساعت 10:54 صبح

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 27

بازدید دیروز: 77 کل بازدید :2486456

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<