سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم از خدا بترسید که چه بسیار آرزومند که به آرزوى خود نرسید ، و سازنده‏اى که در ساخته خویش نیارمید ، و گردآورنده‏اى که به زودى گردآورده‏ها را رها خواهد کرد و بود که آن را از راه ناروا فراهم آورد ، و حقى که به مستحقش نرساند ، از حرام به دست آورد و گناهش بر گردنش ماند . با گرانى بار بزه ، باز گردید ، و با پشیمانى و دریغ نزد پروردگار خود رسید . « این جهان و آن جهان زیانبار ، و این است زیان آشکار . » [نهج البلاغه]
بازتاب بُرنا
گزارش عجولانه و ناقص دیوان محاسبات، بهانه تشدید حملات انتخاباتی علیه دولت شد

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه 86 کل کشور، از رسیدگی سریع این دیوان به تفریغ بودجه استقبال کرد و گفت: دولت از اصل شفافیت و سرعت در رسیدگی به تفریغ بودجه حمایت می کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر غلامحسین الهام افزود: خدا را شاکریم که دولت نهم به‌دلیل پاکدستی خود از نظارت شفاف واهمه ای ندارد اما حرف عجولانه و مبهم زدن جز بد نام کردن دولت و افزایش شائبه‌های بی‌جا در بین مردم سودی ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در یازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران کل روابط عمومی دستگاه های اجرایی همچنین اظهار داشت: فعل و انفعالاتی که پیرامون گزارش تفریغ بودجه 86 از جمله زمان و نحوه اعلام آن رخ داد، بهانه ای برای تشدید حملات رسانه‌ای و انتخاباتی علیه دولت شد در حالی که وظیفه دیوان محاسبات بررسی با دقت و موشکافانه عملکرد مالی دولت و پرهیز از عجله و تحت فشار قرار گرفتن در این امر است.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 10:42 عصر

رأی منفی همه اعضاء شورای نگهبان به دیکتاتوری پارلمانی

اعضای شورای نگهبان در جلسه چهارشنبه خود، بالاتفاق مصوبه مجلس درخصوص اختیارات رئیس مجلس را مغایر قانون اساسی دانستند و آن را به مجلس عودت دادند.

به گزارش رجانیوز، مجلس روز چهارشنبه تصویب کرده بود: در مواردی که رئیس مجلس براساس اصول 85 و 138 قانون اساسی هرگونه آیین‌نامه، تصویب‌نامه، دستور العمل‌ها و هر یک از تصمیمات هیات وزیران را مغایر اصول مصوب مجلس بداند، نظر وی برای دولت لازم الاجرا و لازم الاتباع است و دیوان عدالت نسبت به اینگونه موارد صلاحیت رسیدگی ندارد.

اما سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا، بر مصوبه مجلس مبنی بر اینکه «نظر رییس مجلس در مورد مصوبات هیات وزیران لازم الاجرا شد» را دارای ایرادی جزیی تشخیص داده است.

عباسعلی کدخدایی، ضمن اعلام این مطلب افزود: شورای نگهبان طی جلسه‌ای بخشی از مصوبه که نظر رییس مجلس را در مورد «تصمیمات هیات دولت» لازم‌الاجرا می‌کرد را مغایر با اصل 138 قانون اساسی دانست و با عودت آن به مجلس خواستار برطرف شدن این ایراد شد.

نکته قابل توجه در مصوبه مجلس که عملاً نوعی دیکتاتوری پارلمانی برای رئیس مجلس ایجاد می‌کند، این است که مصوبه عطف به ماسبق شده و از اول مهرماه 87 معتبر بوده و دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید تمام مصوبات و آیین‌نامه‌هایی را که لاریجانی از این تاریخ، مغایر قوانین تشخیص داده بوده، بدون هیچگونه چون و چرا بایگانی کنند.

اما یک روز قبل از تصویب افزایش اختیارات رئیس مجلس، سایت متعلق به احمد توکلی در نوشته‌ای انگیزه اصلی از تصویب آن را بیان کرد.

براساس نوشته این سایت، در تاریخ 87.8.22، هیات دولت 3 آیین‌نامه درباره مقررات مربوط به سازمان‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی و نحوه تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و میزان نقش وزیر رفاه در این مورد تصویب کرد.

این آیین‌نامه طبق روال معمول به اطلاع رییس مجلس رسید و رییس مجلس پس از مشورت با کمیسیون تطبیق مصویات با قانون، طی 3 نامه به رییس جمهور (در تاریخ‌های 87.10.14 و 87.10.15) و جمعاً در 36 مورد، 3 آیین‌نامه مذکور را مغایر قوانین ذیربط از جمله قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی و قانون خدمات کشوری اعلام کرد.

طبق اصل 138 قانون اساسی، دولت موظف بود که پس از وصول ایرادات رییس مجلس، آیین‌نامه‌های مذکور را اصلاح کند و بدون اصلاحات مذکور، آیین‌نامه‌های مصوب قانونی نبودند. اما دولت به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد و دیوان عدالت اداری نیز مصوبات مذکور را با قانون مغایر ندانست. دولت پس از آن اقدام به تغییر مدیریت سازمان تامین اجتماعی کرد که اخبار آن در رسانه‌ها منعکس شد.

سایت توکلی در ادامه می‌نویسد: نمایندگان مجلس برای اینکه چنین رویه‌ای باب نشود و اصل 138 قانون اساسی عملا تعطیل نشود، طرحی را ارایه کردند که بر اساس آن و مطابق اصل 138 قانون اساسی، تنها مرجع تشخیص مغایرت مصوبات دولت با قوانین قبل از اجرا رییس مجلس است و دیوان حق اظهار نظر در این مرحله را نخواهد داشت.

به عبارت دیگر،‌ مرجع تشخیص اولیه مغایرت مصوبات با قوانین رییس مجلس خواهد بود و پس از قانونی شدن و اجرایی شدن مصوبه، دیوان عدالت اداری می‌تواند به شکایت هرکدام از شهروندان در مورد مصوبات رسیدگی کرده و مغایرت یا عدم مغایرت آنها را بررسی کند.

این سایت در پایان اضافه می‌کند: بنابراین گزارش، در صورت تصویب این طرح در جلسه آتی مجلس، تعدادی از نمایندگان نیز پیشنهادهایی در دست ارایه دارند که بر اساس آن، اجرای این قانون به تمام تصمیمات دولت از تاریخ 87.7.1 اعمال خواهد شد و در نتیجه تغییرات صورت گرفته در مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز قانونی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد تغییرات مدیریتی در سازمان تأمین اجتماعی که برخی از آن‌ها در طول 30 سال انقلاب بی‌سابقه بوده و دیوان عدالت اداری نیز این تغییرات را مغایر قانون تشخیص نداده بود، منافع برخی افراد و جریان‌ها را به خطر انداخته و این جریان‌ها قصد بازگشت به شرایط قبلی را دارند.

منبع



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 88/1/27::: ساعت 11:6 عصر

رفتن موسوی به دور دوم، اولویت اول صحنه‌گردان پنهان

گروه سیاسی- محمود یوسفی: صحنه‌گردان پنهان جریان اصلاح‌طلب، برای بر هم زدن وضع موجود به هر تاکتیکی متوسل شده و مترصد این است تا در ساحت بازیگردانی انتخابات 88 گزینه عدم تداوم دولت فعلی را به پیش برد و در همین چارچوب است که دیدارهای انتخاباتی وی با کاندیداهای بالفعل و بالقوه معنا می‌یابد؛ از یک سو در خفا به پشتیبانی میرحسین موسوی بر می خیزد، با کروبی رایزنی می‌کند، پیش از این اخباری از ترغیب خاتمی به کاندیداتوری منتشر شده بود و در سوی دیگر همفکرانش از جمله حسن روحانی را به‌سوی گود انتخابات سوق می دهد.

صحنه‌گردان اصلی که با شعار دولت وحدت ملی، به سوی انتخابات 88 خیز برداشت، در میانه راه و با برداشت های متفاوتی که از شعار او صورت گرفت، به ناچار استراتژی دیگری را برای میانداری انتخابات برگزید و در عین حال که با کاندیداهای مطرح گروههای دوم خردادی و اصلاح طلبان از جمله خاتمی و کروبی جلساتی برگزار کرد، کوشید تا آن سوی ماجرا یعنی اصولگرایان منتقد احمدی نژاد را نیز از خود نرنجانده و زیر پر و بال خود بگیرد.

طرح وحدت ملی ابتدا مصداقی در میان اصلاح طلبان پیدا نمی کرد و گزینه هایی چون لاریجانی و ناطق نوری و یا حتی حسن روحانی را در بر می گرفت، اما به مرور با موضع گیری های اصولگرایان در قبال این طرح و امتناع آنها از جمع شدن با چهره های دوم خردادی، به ناچار به سمتی رفت که اخباری از ترغیب خاتمی برای کاندیداتوری انتشار یافت.

خاتمی در حالی که گام به گام، جا پای مدل هاشمی می گذاشت، ناگهان درگیر معادله "یا من یا میرحسین" شد که در نهایت با کاندیداتوری موسوی او نیز از گردونه انتخاب‌های صحنه‌گردان خارج شد. اکنون موسوی کاندیدایی است که باید به عنوان مهره‌ای تحت مدیریت قرار گیرد و البته تا حدودی چنین هم شده است.

در روزهای اخیر، محافل رسانه ای از دیدار چندی پیش هاشمی و موسوی خبر دادند. هاشمی که با عنوان "تلاش برای اجماع اصلاح طلبان" توانسته نفوذ خود را بر کاندیداهای این جریان حفظ کند، می کوشد تا همانند خاتمی، این بار موسوی را به کنترل خود درآورد. هاشمی و موسوی را یک هدف و آن هم حذف احمدی نژاد به هم نزدیک می کند و همین می‌تواند نقطه شروع خوبی برای همکاری های آنها با وجود تمام اختلاف دیدگاه‌هایی که به ویژه بر سر مسائل اقتصادی دارند، باشد. برخی جمله هایی که امروز موسوی بر زبان می راند، ترجمان گفتار هاشمی است. برای مثال متهم کردن دولت به "گداپروری" را اینگونه ترجمه می کند: «دادن پول، صدقه و گونی‌های سیب‌زمینی، ملت ما را کوچک می‌کند و نمی‌توانیم امید داشته باشیم که عزت نفس ملت ما برای روزهای سخت ذخیره شود. وجود شبهات موجب می‌شود لایحه‌ای مانند طرح تحول اقتصادی دچار چنین مشکلات و شبهاتی شوند.»

موسوی از ابتدای شکست سکوت 20 ساله خود سیبل انتقادات را دولت کنونی قرار داده و کنفراس خبری اخیر او نمایشی بی سابقه در نفی تمامی اقدامات دولت و سیاه نمایی درباره 4 سال گذشته بود. او "قانون‌گریزی، به هم خوردن ساختارهای تصمیم‌گیری، عدم شفافیت اطلاعات و گردش آن در کشور، افراط‌ و تفریط‌ ها در کار و عدم توجه به سرمایه اجتماعی ملت را از جمله دلایل اصلی حضور خود در عرصه انتخابات" بر می شمرد و این همان شیوه ای است که هاشمی پرچمدار آن است.

البته گرایش هاشمی به موسوی یکسویه نیست چرا که میرحسین نیز الگوی وحدت ملی را به عنوان مدل انتخاباتی خود برگزیده و بارها اعلام کرده که می خواهد از ظرفیت همه جناح ها استفاده کند. او در کنفرانس خبری اخیر خود هم گفت: «در مورد چینش نیروها نظرم این است که هر فردی که می‌تواند خدمت کند باید از او استفاده شود.»

نحوه ورود موسوی به انتخابات هم بسیار نزدیک به آن چیزی است که هاشمی می خواهد که در یک جمله با عنوان "اجماع علیه احمدی نژاد" قابل تعریف است و به همین دلیل است که با وجود انتقادات ذاتی‌اش به دولت سازندگی و ضرورت موضع گیری درباره انحرافات دولت اصلاحات وارد این حوزه نمی شود چرا که هدف صرفاً "نه به دولت فعلی" است. این موضوع تا جایی است که اخیراً در دیداری که یکی از تشکل های حامی‌اش با وی داشتند، در پاسخ به اینکه از او خواسته اند تا موضع خود را در قبال دولت های هاشمی و خاتمی مشخص بیان کند، گفته است که در این باره صحبت نمی کند چرا که موجب دلخوری می شود و نمی خواهد که چنین شود.

در همین حال در خبری که درباره دیدار هاشمی و موسوی منتشر شد، نکته ای مطرح شد که از سوی موسوی مورد تکذیب قرار نگرفت و آن اینکه در قبال استقبال هاشمی از کاندیداتوری آخرین نخست وزیر، او نیز خواهان حمایت علنی وی از خود می شود و می گوید: «من به حمایت شما از خود برخلاف دیگر دوستان افتخار می کنم.»

دور از ذهن نیست که گزینه مطلوب برای هاشمی، میرحسین نیست اما در شرایط فعلی و پس از آنکه گزینه مطلوب هاشمی یعنی آمدن خاتمی و رقابت او با رئیس جمهور به شکست انجامید، برگ برنده برای او شکستن آرا است. او از یک سو موسوی را به حمایت خود دلخوش می دارد و از سوی دیگر بازی ای را آغاز کرده که سایر کاندیداها از کروبی گرفته تا محسن رضایی را در بر می گیرد. او حتی از طرح دولت ائتلافی محسن رضایی هم حمایت می کند تا صحنه انتخابات به قدری شلوغ شود که امکان تعیین نتیجه در دور اول وجود نداشته باشد.

در واقع نفس کشیده شدن انتخابات به دور دوم برای صحنه‌گردان اصلی جریان مقابل احمدی‌نژاد موضوعیت دارد و اگر از این کارزار بتواند در دور دوم، کاندیدای مورد نظر خود را پیروز بیابد که به گزینه مطلوب‌تر دست یافته وگرنه به همین هم راضی است که احمدی نژاد در دور اول پیروز انتخابات نشود چرا که نمی‌خواهد نتیجه یک انتخابات دیگر را به این رقیب خستگی‌ناپذیر واگذار کند.

منبع



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/1/25::: ساعت 11:38 عصر

در حاشیه نام گذاری سال 88 به «اصلاح الگوی مصرف»
اصلاح الگوی مصرف با چه موانعی روبه رو است؟

قاسم روان بخش

سال 88 از سوی رهبر معظم انقلاب، سال “اصلاح الگوی مصرف“ نامگذاری شده است. درباره این اقدام مهم، توجه به نکاتی لازم است:

1. از گذشته دور تا کنون هر بار که امام یا مقام معظم رهبری موضوعی را پیشنهاد دادهاند در اولین گام از سوی مسؤولان مربوطه، ستاد پیگیری تشکیل وسپس یک یا چند همایش مقدماتی برگزار شده وسرانجام هم به دست فراموشی سپرده میشد! یکی از آخرین آن ها را می توان به فرمان رهبری مبنی بر ضرورت تحول در حوزه ها اشاره کرد که پس از تشکیل ستاد ویژه در یک سال اخیر اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است. از این رو باید مراقب بود که این فرمان مهم نیز به سرنوشت فرامین قبلی مبتلا نشود. علاوه بر این، برپایی این گونه همایش ها با روح این فرمان در تعارض است، زیرا صرف هزینه زیاد در این گونه همایشها که غالبا با ریخت وپاش های فراوان همراه است، با اصلاح الگوی مصرف تعارض دارد. از سوی دیگر برگزاری همایش برای تلاش در جهت فهم درست موضوع و بررسی راه حلهای آن است، در حالی که ناپسند بودن آن بر کم‌تر کسی مخفی مانده است. بنا براین، باید قبل از هر چیز در عملیاتی کردن این امر روشن کوشید.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: جمعه 88/1/21::: ساعت 9:42 عصر

با گذشت یازده روز از آزادی طلبه سیرجانی از زندان اوین به فرمان رهبرمعظم‌انقلاب، این اتفاق انعکاس رسانه‌ای درخوری نیافته و بایکوت خبری رفتار عدالتخوهانه این طلبه سیرجانی همچنان ادامه دارد و اغلب رسانه‌ها صرفاً به مخابره خبر آزادی وی که اولین بار توسط شبکه ایران (www.inn.ir ) منتشر شد بسنده کردند در حالی که به نظر می رسید با توجه به دستور مستقیم رهبر انقلاب در این زمینه و اعتراضهای دانشجویی-طلبه ای به نوع رفتار قضایی علیه این طلبه جوان، آزادی وی علی‌القاعده تا مدتها توجه فعالان رسانه‌ای و سیاسی و فرهنگی را به خود جلب کند.

حجت‌الاسلام‌جهانشاهی طلبه پایه نهم حوزه علمیه قم است که امامت جماعت مسجد امام‌حسن(علیه‌السلام) در سیرجان را برعهده داشته است. او در اواخر عمر دولت اصلاحات اقدام به تأسیس «مجمع جوانان مسجدی» در سیرجان کرده و به فعالیتهای مذهبی و امربه‌معروف‌ و نهی‌ازمنکر می‌پردازد که البته فعالیتهای ابتدایی این مجمع بیشتر معطوف به مسائل خُرد فرهنگی بود. اما بعد از مدتی با تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر مطالبه عدالت و پاسخ‌خواهی از مسئولین در سالهای 83 و 84، این فعالیتها وارد مرحله مطالبه از مسوولین شده و راستای مطالبه عدالت از مسئولین را به خود گرفت.

زمین‌خواری‌ها در سیرجان از مفاسد اقتصادی حیرت‌انگیزی است که طیّ سالهای پیشین انجام شده و از حیث میزان مفسده مالی از بزرگترین زمین‌خواری‌های سالهای اخیر کشور محسوب می‌شد دامنه این مفاسد تا جایی بوده که حجت‌السلام علما امام‌جمعه شهر سیرجان در این باره به بیان این نکته که «حتی پرنده‌های آسمان هم ماجرای زمین‌خواری سیرجان را می‌دانند» پرداخته بود.

همچنین رسانه ملی نیز در بخشهای ویژه خود همچون اخبار 20:30 با عنوان «بزرگترین زمین‌خواری کشور» از زمین‌خواری‌های سیرجان نام برده بود. به این ترتیب اولین نهی از منکری که توسط مجمع جوانان مسجدی سیرجان به رهبری حجت‌الاسلام‌علیرضا جهانشاهی انجام و موجب تحریک زمین‌خواران و بعضی مسئولین زیربط این پرونده شد، اعتراض به این مورد بود.

در گیر و دار این اعتراضات، علیرضا جهانشاهی به تهران نیز سفر کرده و اعتراض خود را به گوش مسئولینی از جمله داود احمدی‌نژاد رئیس وقت بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری رساند که بنابر آنچه از منابع نزدیک به جهانشاهی نقل شده احمدی‌نژاد به او توصیه کرده است تا طوماری مردمی از این اعتراض تهیه کند. اما هنگامی‌که این طلبه عدالتخواه در مسجدامام‌حسن(علیه‌السلام) اقدام به تهیه این طومار و جمع‌آوری امضا از مردم(بالغ بر سه‌هزار امضا) می‌کرد، به جرم "فریب دادن مردم در رابطه با ثبت‌نام زمین" بازداشت ‌شد.

مدتی بعد دادگاهی که در کرمان در همین رابطه برای محاکمه طلبه سیرجانی تشکیل می‌شود، وی را به سه‌ماه‌ویک‌روز حبس محکوم می‌کند که البته این حکم با اعتراض دانشجویان و طلّاب همراه شده و سرانجام او بعد از حدود پنجاه روز به دستور رهبر معظم انقلاب، از زندان آزاد و با استقبال پرشور مردم مواجه می‌شود.

حجت‌الإسلام‌والمسلین‌‌جهانشاهی که پس از آزادی، تغییر محسوسی را در رابطه با محاکمه زمین‌خواران بزرگ نمی‌بیند، اعتراض‌های خود را از سر گرفته و تیرماه سال گذشته با پای پیاده به سمت تهران راه می‌افتد تا برای چندمین‌بار صدای عدالتخواهی مردم شهرش را به گوش مسئولین برساند. او قصد داشت به هنگام رسیدن به تهران، در مقابل یکی از نهادهای مربوط به پرونده زمین‌خواری سیرجان تحصّن کند تا به خواسته‌اش پاسخ داده شود و قرار بود در طول مسیر نیز جمعی از طلّاب و دانشجویان به او بپیوندند تا این حرکت را به ثمر برسانند. وی از استان‌های کرمان و یزد گذشته و تا استان فارس هم پیش رفت اما پس از طی سیصد و نود کیلومتر، در شهرستان «سورمغ» از توابع شهرستان آباده واقع در شمال استان فارس، برای دومین‌بار بازداشت شد، اما این‌بار به جرم «اقدام خلاف شؤون روحانیت و تشویش اذهان عمومی».

پرونده وی این بار در دادگاه ویژه روحانیت شیراز تشکیل و در جریان محاکمه وی به حدود دوسال حبس محکوم شد. او مدتی را در زندان شیراز بود که 55 روز از این زمان را در انفرادی به سر می‌برد. بعد از آن نیز در پی درخواست خانواده او مبنی بر انتقالش به زندان قم (به علت نزدیکی به محل زندگی) با طرح این مسأله از سوی مسئولین که زندان قم جایی برای او ندارد، به زندان اوین تهران منتقل می‌شود.

http://www.bornanews.com/Images/News/larg_pic/29-7-1387/IMAGE633601019226562500.jpg

به‌زندان‌افتادنِ مجدّد جهانشاهی به جرم عدالت‌خواهی با اعتراض بسیاری از دانشجویان و طلّاب همراه بود. در بسیاری از نشریات دانشجویی به این حکم اعتراض شده و بیانیه‌های متعدّدی از سوی تشکّل‌های مختلف دانشجویی صادر شد. همچنین دانشجویان عدالت‌خواه شیراز 2 بار در مقابل دادگاه ویژه روحانیت شیراز تجمّع کردند. تجمّع سومی نیز از طرف دانشجویان سراسر کشور در مقابل همین دادگاه برگزار شد.


«شَکَرَ الله مَساعیکَ»

بعد از گذشت هشت‌ماه‌وده روز از حبس، جهانشاهی به فرمان رهبرمعظم‌انقلاب(مدّظلّه‌العالی) و با دریافت پیام شفاهی ایشان با عنوان «شَکَرَ الله مَساعیکَ»، در حالی که حدود پانزده‌ماه از حبسش باقی مانده بود،‌ آزاد شد. آزادی او مانند گذشته با استقبالی جمعی از دانشجویان در کنار زندان اوین و همچنین استقبال جمعی از طلبه‌ها به هنگام ورود او به قم همراه بود.

با توجه به آزادی مجدّد این طلبه عدالت‌خواه به فرمان حضرت‌آیت‌الله‌خامنه‌ای، این سئوال در میان افکار عمومی ایجاد می شود که آیا اگر جهانشاهی جرمی مرتکب شده بود، رهبر انقلاب حاضر می شدند دو بار پیاپی مستقیما دستور آزادی وی را صادر نمایند.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 88/1/15::: ساعت 6:57 صبح

       تحلیلی از فاطمه رجبی فرزند مورخ نامدار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی رجبی دوانی

چهار سال هاشمی رفسنجانی آرام و قرار نداشت. تخریب کرد. تهمت زد. سیاه‌نمایی کرد. غیرواقع گفت. داستان‌سرایی نمود و البته نقشه کشید. امروز روز کارزار تمام‌عیار اوست. مهره‌هایش یک‌به‌یک به میدان می‌آیند. اول خاتمی، دوم کروبی، سوم قالی‌باف، چهارم روحانی، پنجم لاریجانی، ششم رضایی، هفتم، هشتم و... و میرحسین موسوی!

خاتمی زودتر و پر جنب جوش‌تر از همه در گام اول با نفرت و طرد ملی از صحنه اخراج گردید.

این مهم به برکت «استقبال بی‌نظیر مردم استان فارس و بوشهر» به انجام می‌رسد که «نمونه‌ای از خروار» بود؟!

امروز «موسوی» در میانه میدان است با همان زبان شمشیری و تکرار جملات هاشمی در چهار سال گذشته. یعنی دروغ‌پردازی و ندیدن و وارونه‌گویی! و یعنی اصلاح‌طلبی و توسعه‌خواهی!

شاید فردا کسی دیگر وارد عرصه شود. از راست ناراست تا چپ منحرف! به هر حال آمریکا و اسرائیل بر آنند که «هر کس غیر از احمدی‌نژاد» تا به فرموده امام راحل: با دل راحت بر این مرز و بوم حاکمیت کنند.

اما اول: ولایت فقیه، رکن رکینی است که حافظ این نظام و رسواگر فتنه‌گران و باطل‌کننده سِِِحر آمریکا و اسرائیل است.

و دوم: مردم ایران با زیرکی غیرقابل فهم برای فتنه‌گران قدرت‌طلب، مهره‌ها را می‌شناسند، و نقاب از چهره آنها بر می‌کشند. به همین دلیل در انتخابات دهم، به هر حال شه‌مات، هاشمی خواهد بود. چه بخواهد و چه نخواهد. چه در پرده بماند و چه سراسیمه و بی‌تاب از پرده برون آید.

گفتمان منجی‌گرایانه در این مرز و بوم چهارسال است حاکمیت یافته و این رمز و راز، باید تداوم یابد که ان‌شاءالله چنین خواهد شد.

منبع



بازتاب بُرنا ::: جمعه 88/1/14::: ساعت 11:16 صبح

بیانات دراجتماع بزرگ ائران ومجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)   1/1/1388

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏
الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیةاللَّه فى العالمین‏
  خداوند متعال را از اعماق دل شکرگزاریم که توفیق عنایت کرد و مهلت داد تا یک بار دیگر سعادت تشرف به این آستان مقدس و دیدار مردم عزیز مشهد و زائران این بارگاه بلندپایگاه نصیب شود. از خداوند متعال درخواست میکنیم که این عید سعید را و این سال نو را بر همه‏ى ملت عزیز ایران مبارک فرماید.
 امسال اولین سال دهه‏ى چهارم انقلاب است که به نام «دهه‏ى پیشرفت و عدالت» نامیده شده است. به این مناسبت عرایضى را عرض میکنم؛ هم در زمینه‏ى برخى از مهمترین مسائل کشورمان در داخل، و همچنین اشاره‏اى به بعضى از مسائل مهم بین‏المللى و خارجى. این دهه را ده سال پیشرفت و عدالت کشور و نظام جمهورى اسلامى نامیدیم؛ در حالى که از آغاز انقلاب، ملت ایران با حرکت عظیم خود و با ایجاد و استقرار نظام جمهورى اسلامى، به سمت پیشرفت و عدالت حرکت کرده است. ده سال آینده چه خصوصیتى دارد که آن را به عنوان دهه‏ى پیشرفت و عدالت نامگذارى کرده‏ایم؟ به نظر ما تمایز ده سال آینده با سه دهه‏ى گذشته، در آمادگى‏هاى بسیار وسیع و عظیمى است که در کشور عزیزمان براى پیشرفت و عدالت به وجود آمده است، که این آمادگى‏ها به ملت بزرگ و مصمم ما اجازه میدهد که در این زمینه یک جهش و یک گام بلند نشان بدهد. ملت، آماده‏ى یک حرکت پرشتاب و بزرگى به سمت پیشرفت و عدالت است؛ چیزى که در دهه‏هاى قبل، این امکان با این گستردگى براى ملت فراهم نبود.


بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/1/3::: ساعت 7:4 صبح

پیام نوروز 1388 رهبر معظّم انقلاب اسلامی«مدظلّه‌العالی»

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو، سال جدید را سالی مهم خواندند و با ابراز امیدواری درباره غلبه قدرت ایمانی ملت ایران بر همه حوادث و تحولات این سال، افزودند: با توجه به اهمیت "حیاتی و اساسیِ مصرف مدبرانه و عاقلانه منابع کشور"، سال جدید را در همه زمینه ها و امور، سال اصلاح الگوی مصرف می دانم.
ایشان، نزدیکی نوروز امسال را به ایام ولادت خاتم النبیین(ص) و امام جعفر صادق(ع)، باعث شرافت بیشتر عید نوروز دانستند و با تبریک این عید سعید به آحاد ملت عزیز ایران، هم میهنان خارج از کشور و ملتهایی که نوروز را گرامی می دارند، برای همگان سالی سرشار از نیکویی و سعادت آرزو کردند.
رهبر انقلاب اسلامی سال 87 را سالی پُر ماجرا خواندند و با اشاره به حوادث مهم داخلی و خارجی این سال خاطر نشان کردند: سال 87 با خبرهای خوش هسته ای که اثبات کننده توانایی ملت ایران و دانشمندان متبحر این سرزمین بود، آغاز شد و پرتاب ماهواره امید، ایران را در این سال در ردیف چند کشور صاحب این فناوری مهم قرار داد که این پیشرفتهای حقیقتاً شگفت آور، اَرج و اعتبار جدیدی برای ملت ایران به همراه آورده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راه اندازی موقت و آزمایشی نیروگاه بوشهر افزودند: دنیا قانع شده است که راه پیشرفت هسته ای ملت ایران را نمی شود بست زیرا  پیشرفتهای ایران در عرصه های مختلف علمی و غیر علمی، نشان دهنده  بی اثر بودن تحریم هاست و اثبات می کند که ملت بزرگ ایران از درون می جوشد و رشد می‌کند و با اتکاء به جوانان پُر تلاش و سرافراز خود، تبلیغات و ترفندهای دشمنان را خنثی می‌نماید.
رهبر انقلاب اسلامی در این پیام نوروزی همچنین با اشاره به تشکیل مجلس هشتم و کارهای خوبی که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر انجام داده اند افزودند: امیدواریم این همکاریها همچنان ادامه داشته باشد.
ایشان در زمینه مسائل اقتصادی به بحران عظیم اقتصادی جهان اشاره و خاطر نشان کردند: برغم این بحران بزرگ که از آمریکا شروع شد و طوفان سهمگینی در جهان ایجاد کرد و با وجود تحریمها، مسئولان کشور توانستند کشور و ملت را از افتادن در موج عظیم مشکلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زیادی، دور نگه دارند که البته باید همچنان مراقب بود و تلاش کرد تا انشاءاله پیشرفتهای اقتصادی روزبروز شکوفاتر شود.
حضرت آیت الله خامنه ای از بروز نوآوریها و شکوفاییهای چشم گیر در سال 87 ابراز خرسندی کردند و افزودند: عمل به این شعار در مرحله مقدماتی خوب بوده است اما باید شعار نوآوری و شکوفایی را همچنان با جدیت پیگیری کنیم تا به فضل الهی، به نقطه ای که شایسته ملت ایران است برسیم.
ایشان همچنین در تشریح مسائل مهم جهانی در سال 87 ، علاوه بر بحران اقتصادی جهانی، به حمله ناکام 22 روزه رژیم صهیونیستی به غزه و مقاومت تحسین برانگیز مردم مظلوم فلسطین اشاره و تأکید کردند: شکست مفتضحانه صهیونیستها، این تجربه بسیار مهم را برای مردم دنیا به ارمغان آورد که می توانند در مقابل ستمگران بایستند و پیروز شوند.
رهبر انقلاب اسلامی سال جدید را سالی مهم دانستند و با اشاره به دعای حلول سال نو افزودند: تبدیل احوال ملت ایران به نیکوترین احوال، نیازمند توجه و لطف پروردگار است اما باید متوجه بود که جلب "لطف و رحمت الهی" به تلاش و همت آحاد مردم برای ایجاد تحول در زندگی شخصی و اجتماعی بستگی دارد.
ایشان در تشریح زمینه هایی که نیازمند تغییر و تحول جدی است به موضوع "اسرافهای شخصی و عمومی" و مصرف بی رویه منابع مختلف کشور اشاره کردند و افزودند: اسلام عزیز و همه عقلای عالم، بر این نکته تأکید می کنند که مصرف باید مدبرانه و عاقلانه مدیریت شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان پیام نوروزی تأکید کردند: همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیتهای اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار "مهم، حیاتی و اساسی" یعنی"اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها"،  برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها، ظهور و بروز یابد.


بازتاب بُرنا ::: شنبه 88/1/1::: ساعت 10:8 عصر

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 26

بازدید دیروز: 6 کل بازدید :2485109

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<