سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشی که بدان عمل نمی شود، مانند گنجی است که از آن خرج نمی شود . صاحبش در گردآوریش خود را به رنج می اندازد و به بهره اش نمی رسد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

متن استعفای سال 67 موسوی و پاسخ عتاب‌آمیز امام راحل

شنبه 19 اردیبهشت 1388 - 15:13

میرحسین موسوی عصر روز پنج‌شنبه گذشته هنگامی که مورد سؤال برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز به‌عنوان تشکلی همسو با وی قرار گرفت مبنی بر اینکه "شما چند بار استعفاء کردید، اما حالا چگونه قول می دهید که این بار نیز استعفاء نکنید"، گفت: من فقط یک بار استعفا کردم آن هم به دلیل پایان جنگ و گرفتن اختیار تعزیرات حکومتی از من بود که به شدت نیز مورد عتاب امام(ره) قرار گرفتم ولی در پرخاش ایشان لطف زیادی مشاهده کردم و مطمئن باشید این بار استعفا نخواهم کرد.
به گزارش رجانیوز، استعفای 14 شهریور سال 67 نخست‌وزیر دهه 60 آن‌قدر بر امام راحل که بارها از وی حمایت کرده بودند، آن‌قدر گران آمد که رابطه امام با وی در سال آخر کاملاً سرد و متفاوت با گذشته بود.
بازخوانی متن استعفای مهندس موسوی و پاسخ امام(ره) به این استعفا اما می‌تواند روشنگر تعامل بی رودربایستی امام راحل با فردی باشد که همواره برای توجیه دوره و عملکرد خود از بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی هزینه می‌کند.
نکته جالب این است که آنچنانکه امام در نامه خود تأکید می‌کنند موسوی در نوشتن این استعفانامه با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور وقت هیچ‌گونه هماهنگی نکرده و این دو، خبر استعفا را صبح روز سه‌شنبه 15 شهریور 67 در روزنامه جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنند.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/2/21::: ساعت 12:10 صبح

پیشنهاد برای شعار انتخاباتی محسن رضایی
پیشنهاد برای شعار انتخاباتی محسن رضایی
اپیزود اول: محسن رضایی در قسمتی از بیانیه انتخاباتی‏اش پیرامون چند خطر در جامعه هشدار داد. مانند: تهدیدات داخلی از جمله مواد مخدر. اپیزود دوم: ریس جمهور در قم (?? فروردین ??)


بازتاب بُرنا ::: جمعه 88/2/18::: ساعت 12:20 صبح

 به گزارش العالم، شاهزاده طلال بن عبدالعزیز آل سعود که با روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز گفت‌وگو می‌کرد، گفته: اگر اصلاحات انجام نگیرد، منطقه به سمت رادیکالی شدن پیش خواهد رفت و در آن صورت حکومت‌ها نخواهند توانست با آن مقابله کنند. برای مقابله با آن هم نمی‌توانیم از روشی که یک قرن پیش مورد استفاده قرار گرفت، استفاده کنیم. در همین راستا تحلیلگران سیاسی معتقدند تعیین شاهزاده نایف بن عبدالعزیز آل سعود، وزیر کشور عربستان در سمت معاون نخست وزیر که بالطبع بعد از مرگ شاهزاده سلطان، ولیعهد این کشور خواهد شد، موجب واکنش شاهزاده طلال شده زیرا شاهزاده نایف جزو افراط‌گرایان خاندان آل سعود به شمار می‌رود و ولیعهد شدن وی که بالطبع بعد از آن او را به کرسی پادشاهی عربستان خواهد رساند،‌ موجب گرایش دولت سعودی به اندیشه‌های افراطی خواهد شد؛ از همین رو اصلاحیون سعودی از به قدرت رسیدن وی بشدت نگرانند.  منبع


بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 88/2/16::: ساعت 9:34 صبح

 حسین قدیانی

 تلاش داریم در این صفحه طنزهای سیاسی و انتخاباتی منتشر کنیم. از دوستانی که در این زمینه دستی بر آتش دارند می‏خواهیم مطالب خود را ارسال دارند.
 
سیاست از نگاه دو
 

جهانگیر: با سلام. خوشحالیم از اینکه یک بار دیگر با برنامه «سیاست از نگاه دو» در خدمت شما عزیزان هستیم. ما امروز هم مثل هفته‌های گذشته در خدمت امیر محبیان هستیم به‌عنوان کارشناس محترم برنامه اردشیر لاریجانی و غلامحسین کرباسچی هم میهمان ما هستند که امید گلمکانی سوالات مردمی را از میهمانان ما خواهند پرسید. یعنی ما دیگر کنار می‌رویم و شما به صورت مستقیم، سوالات خودتان را از میهمانان ما خواهید پرسید. هر سوالی دارید، هر حرفی دارید، هر پیامی دارید، ما خوشبختانه تا بوق سگ وقت داریم که شما بدون واسطه، سوالات خودتان را به صورتsms، تلفن، ایمیل، چاپار و پیک بادپا از میهمانان ما بپرسید. ما امروز یک مسابقه نظرسنجی هم داریم. ما در واقع از شما می‌پرسیم که با توجه به انحلال ستاد انتخاباتی دولت ائتلافی، آیا محسن رضایی نامزد انتخابات می‌شود یا خیر؟پاسخ‌ها هم خیلی روشن است. گزینه یک، نامزد نمی‌شود. گزینه دو، کاندیدا نمی‌شود. گزینه سه، نه نامزد می‌شود نه کاندیدا، گزینه چهار، نه کاندیدا می‌شود نه نامزد، گزینه پنج، یک روز نامزد می‌شود و یک روز نامزدی‌اش تکذیب می‌شود. خب! شما باید به ما بگویید محسن رضایی با توجه به اینکه ما دیگر دولت ائتلافی نخواهیم داشت و با در نظر گرفتن این نکته که قالیباف، ولایتی و لاریجانی بی‌خیال دولت ائتلافی شده‌اند، آیا باز نامزد می‌شود یا نه. گزینه‌ها هم که معلوم است. در طول برنامه هم مسابقه پیام کوتاه را دم به ساعت زیرنویس می‌کنیم. دو دقیقه در میان هم خودم این مسابقه را برای?تان به صورت شفاف توضیح می‌دهم. امیدجان گلمکانی هم هست و حالا آقای محبیان! شما یادتان هست که محسن رضایی قبلا هم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود ولی روز آخر کنار کشید. الان شما به‌عنوان کارشناس برنامه نظرتان درباره همین مسابقه SMS چیست؟

امیر محبیان: به اعتقاد بنده...

جهانگیر: نه، من می‌خواهم این را بدانم که اگر شما بخواهید در این مسابقه شرکت کنید به کدام گزینه رای می‌دهید و آیا اصولا موافق آمدن ایشان هستید یا خیر.

امیر محبیان: گزینه 3

جهانگیر: البته من کاملا با نظر شما مخالفم!

امیر محبیان: پس اشتباه کردی مرا به‌عنوان کارشناس آوردی برنامه!!

جهانگیر: غلامحسین جان، نظر شما چیست؟

کرباسچی: من فعلا دارم کفش کروبی را واکس می‌زنم، کاری به این کارها ندارم.

جهانگیر: شما اردشیر؟

لاریجانی: ما باید به نقطه اپتیمم فکر کنیم.

جهانگیر: شما اخیرا در جواب خانم کلینتون گفته بودید که اگر تهدیداتش را ادامه دهد، پاسخ گزنده‌ای به وی خواهید داد؟

لاریجانی: حرف‌های هیلاری کلینتون برای ابتهاج روح مردم ضرر دارد.

امید گلمکانی: شما که نامزد نمی‌شوید؟

لاریجانی: نگاه کنید...

جهانگیر: اردشیرجان، منظور امید این است که آیا شما در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوید یا خیر؟ خب! مستحضر هستید که ما چند هفته دیگر دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش‌رو داریم و در هر انتخابات هم یک عده نامزد می‌شوند و مردم هم بنا به سلیقه خودشان به یک نامزد رای می‌دهند. بعد هرکسی بیشتر رای آورد، آن فرد رئیس‌جمهور می‌شود، حالا امید این سوال را از شما می‌پرسد که آیا شما در این انتخابات، نامزد می‌شوید یا نه؟

لاریجانی: نه نمی‌شوم.

جهانگیر: بشوید هم بد نیست‌، ها!

لاریجانی: تصمیمم را گرفته‌ام.

جهانگیر: من یادم هست دهه 50 هم همینطور بودید. هیچ عوض نشده‌اید.

لاریجانی: بالاخره شما قبلا خودتان سیاستمدار بودید.

جهانگیر: چه دوره‌ای بود، ها؟ حالا بگذریم. امیدجان! سوالات مردمی آماده است؟

گلمکانی: بله، خانمی از آقای محبیان پرسیده‌اند که آیا راست است شما نفوذی جناح چپ در جناح راست هستید؟

جهانگیر: خب، این سوال که خیلی تند بود.

امیر محبیان: ببینید، به نظر بنده...

جهانگیر: حالا بدو امید تا دعوا نشده سوال بعد را بخوان.

[?این برنامه تا لحظه تنظیم مطلب این ستون
ادامه دارد]



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/2/14::: ساعت 11:31 عصر

لگدپرانی و ایجاد درگیری توسط حامیان جاسبی، سلیمی‌نمین را منصرف نکرد

 تعدادی از حامیان عبدالله جاسبی که با تجمع در مقابل درب دانشگاه قصد ایجاد درگیری و جلوگیری از ورود عباس سلمی‌نمین به نشست نقد مدیریت این دانشگاه را داشتند، ناکام ماندند.

به گزارش رجانیوز، ساعت 15 امروز و در حالی که عباس سلیمی‌نمین قصد داشت مطابق برنامه به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برای سخنرانی به این دانشگاه وارد شد، تعدادی از حامیان رئیس دانشگاه آزاد برای وی ایجاد مزاحمت کردند و حتی یکی از این افراد به سلیمی‌نمین لگد زد.

بنا بر این گزارش، سلیمی‌نمین به صورت ایستاده برای دقایقی به بحث با این افراد پرداخت و سرانجام توسط انتظامات دانشگاه به داخل منتقل شد.

افرادی که قصد ممانعت از سخنرانی سلیمی‌نمین در نشست نقد مدیریت دانشگاه آزاد را داشتند به چهره‌های ثابتی تبدیل شده‌اند که در اغلب جلسات سخنرانی سلیمی‌نمین حاضر شده و به نحوی در برنامه‌ها اخلال می‌کنند.

در این زمینه برنا گزارش داد دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر توسط حامیان دانشگاه آزاد در اعتراض به اجازه ندادن به شرکت در جلسه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

حنیف حسین ستاریان از سوی افراد یکسانی از مرتبطین دانشگاه آزاد که یکسال است به صورت هماهنگ شده به جلسات انتقادی دانشجویی در دانشگاه ها گسیل داده می شوند تا برنامه های دانشجویی در نقد مدیرت دانشگاه آزاد را به اغتشاش بکشانند، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

این درگیری با وساطت دانشجویان و دکتر زاکانی که برای سخنرانی در این جلسه شرکت کرده است، خاتمه یافت.

بنا بر این گزارش ستاریان اجازه ورود به این افراد سازمان دهی شده را به دانشگاه نداده بود.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/2/14::: ساعت 10:18 عصر

 خدای رحمت کند امام راحل را که در فضای پیش از انقلاب، حکام خودکامه دستگاه سلطنت را اخطار می‌دادند که "قانون را در بی‌قانونی" دنبال می‌کنند و...

این نوشته در پی مقایسه نیست، اما "فرهنگ حاکمان 16‌سال سیاه" بیانگر آن است که آنان قانون را عین "عملکرد و خواسته خود" دانسته، و بر همان محور تفسیر و اجرا می‌کردند. چهار سال گذشته نیز، فریادها، تخریب‌ها، نقشه‌ها، مهره‌چینی‌ها و هر شگرد دیگری که مستمر ادامه داشت، یعنی همان سکوتی که هاشمی به ان اشاره داشته است! راه طی شده را دنبال کرد.

و اینک در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری:

1. خاتمی، کروبی، موسوی، سفرهای انتخاباتی می‌کنند، البته بدون استقبال و با فحش و تخریب علیه دولت قانونی! در حالی که این حرکت نه تنها "غیرقانونی" بلکه "قانون‌ستیزی محض" است. مگر نه آنکه "نامزدهای ریاست‌جمهوری تنها پس از اعلان از سوی شورای نگهبان حق تبلیغات دارند."

 

2. چرا هیچ فرد، هیچ مرکز و نهادی به این مسأله نمی‌پردازد؟ حتی مطبوعات و افراد راست؟! برای این که "شخصیت‌پروری" ضداسلامی در عمر 30‌ساله جمهوری اسلامی برای "افرادی خاص" از "حلقه‌های خاص" و "همیشه‌حاکمان" یک "قانون" شده است! همین!!

 

3. برخی از همین قانون‌ستیزان منتظر الحمله به صندلی ریاست‌جمهوری، با ابزارهای تخریب‌گر اصلاح‌طلبانه، "سفرهای استانی رئیس‌جمهور را غیرقانونی و تبلیغاتی" می‌خوانند. مرحبا و آفرین به این انبوه خردگرایی به اضافه درک و احترام به شعور ملی! یعنی آقایان قانون‌ستیز چون در حلقه‌های آهنین هستند، مجازند قانون‌ستیزی کنند و تبلیغات زودهنگام، حتی سفرهای استانی را انجام دهند، اما رئیس‌جمهور قانونی "حق ندارد ادامه سفرهای استانی را که طی 4‌سال بی‌وقفه ادامه داشته به پایان برد"؟!

 

4. تا نتیجه آن شود که رقبای مأمور، چه از چپ منحرف یا همان اصلاح‌طلبی برانداز، و چه از راست ناراست که تاکنون در پرده‌اند، و معلوم نیست چه زمانی بنابر میل هاشمی از پرده برون آیند، و بتوانند مانور دهند.

 

5. تا همین همیشه‌حاکمان، در صورت تعطیل‌شدن سفرهای استانی دولت، شمشیرهای زبانشان برنده‌تر، و سرنیزه قلم‌هایشان کشنده‌تر به کار افتد و "ملت‌دوستانه" رئیس‌جمهور را متهم کنند که به چند استان بی‌اعتنایی کرده، به  مردم آن استان‌ها اهانت نموده. ضعف مدیریت داشته، برنامه شتاب‌زده و غیرسنجیده و بدون‌مشورت و غیره، موجب شده که او نتواند وعده چهارسال پیش خود را مبنی بر دوبار سفر هیات دولت به سراسر کشور در مدت چهارسال به انجام رساند.

 

6. آن‌وقت شاید، و تنها شاید بتوان در این آب گل‌آلود موج‌سواری کرد، و آرای مردم استان‌های باقی‌مانده را بین راست ناراست و چپ منحرف تقسیم نمود. و این عین:

- صداقت است و دانایی!

سکوت است و تحمل!

رقابت است و مدیریت!

و همه هست به جز «تشنگی و شیفتگی برای قدرت»، و «حرص هدفمند در احیای وضع سیاه 16‌ساله».

در پایان این اشاره هم بد نیست که در «قانون بی‌قانونی» اصلاح‌طلبانه از نوع چپ منحرف و راست ناراست "یک بام و چند هوا" امری عادی است. بدین معنا که:

الف) فاطمه رجبی با حضور 30‌ساله در عرصه سیاست و به ویژه فعالیت قلمی، با صراحت و جرأت امروز، مدت چهارسال می‌شود «همسر الهام»، «همسر سخنگوی دولت»، و نیز «دارای قلم یک‌ساله»، و امروز «چهارساله» و...

اما دیگری می‌شود «پرفسور دارای 30 کتاب»؟! و کسی که همسرش «موسوی» است! و خود او شایسته رئیس‌جمهور شدن و...

و او تاکید می‌کند که زنان توانمند دارای شرایط رئیس‌جمهور شدن زیادند، و امیدوارست آینده آن را اجرایی کند و قانون اساسی «جنسیتی» برخورد نکند و...

 

ب) زهرا شجاعی از وجود "خیل عظیم زنان حائز شرایط برای ریاست‌جمهوری خبر می‌دهد": معصومه ابتکار، فائزه هاشمی، مریم بهروزی، سهیلا جلودارزاده، بروجردی و ...

و این یعنی «وحدت‌نظر و عمل راست ناراست و چپ منحرف در دین فمینیستی»!

می‌گویم خدا رحمت کند مرحوم «آغاسی» شاعر اهل‌بیتی که در گذشت ناگهانی‌اش برای مسؤولان! اندازه یک هنرپیشه درد آور نبود! و در خور سوز و گداز مطبوعاتی و تلویزیونی! اگر او بود حتماً شعرش را این‌گونه آغاز می‌کرد:

خبر آمد خبری در راه است

بانک جنگ جملی در راه است.

منبع:http://www.fatemerajabi.org/

 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 12:22 صبح

روایت احمدی نژاد از مجادله با بانکی مون در ژنو
شب قبل از اجلاس جلسه ای با دبیرکل سازمان ملل داشتیم و ایشان به من گفت که ما در جلسات مقدماتی تصمیم گرفته ایم واژه نژادپرست را از رژیم صهیونیستی برداریم. شما آرام صحبت کن تا مشکلی پیش نیاید. من به ایشان گفتم ...

 



بازتاب بُرنا ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 12:3 صبح

دسیسه انتخاباتی از نوع "پرتقال اسرائیلی"

یک مقام آگاه، ‌نصب بر چسب بر روی برخی پرتقال های وارداتی به نام اسرائیل را "دسیسه مخالفان دولت در آستانه انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری" عنوان کرد.

وی که از افشای نامش خودداری کرد، روز شنبه به ایرنا، گفت: "مراکز نظارتی هم اکنون ‌این موضوع را در دست بررسی دارند."

این مقام آگاه تاکید کرد متخلفان به زودی شناسایی شده و تحویل مراجع ذیربط داده می شوند.

شایعه توزیع گسترده پرتقال با نشان اسرائیل در سطح تهران زمانی به واقعیت پیوست که برخی منابع از اقدام وزارت بازرگانی به پلمپ انبارهای پرتقال بخش خصوصی خبر داده بودند.

گمرک نیز در واکنش به این اخبار اعلام کرد این میوه از مبادی غیررسمی وارد کشور شده است.

منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 88/2/5::: ساعت 11:40 عصر

رئیس جمهور دیروز اجلاس جهانی دوربان 2 را به دادگاهی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و حامیان قسم خورده اش تبدیل کرد و به مخاطبین حاضر در جلسه با ارائه راه کارهایی خواستار ریشه کنی صهیونیزم جهانی با استفاده از ابزارهای سیاسی در کنار کار فرهنگی شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در میان سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس دوربان سوئیس، احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به حق وتوی تعدادی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و چنین امتیازی را بدون هیچ منطق دینی و عدالت و قانون و کرامت انسانی دانست.
در این بخش از سخنان رئیس‌جمهور اکثریت حضار با دست زدن چند ثانیه‌ای سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد تایید قرار دادند.
احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به تجاوز یک رژیم جعلی به سرزمین فلسطین به بهانه هولوکاست اشاره کرد که در این لحظه تعدادی از نمایندگان کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله کانادا، فرانسه و انگلیس سالن اجلاس را به نشانه اعتراض ترک کردند اما به محض بلند شدن این افراد از جای خود برای خروج از سالن ،اکثریت حضار با دست زدن ممتد سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت خود قرار دادند.
سه نفر دیگر از حضار این اجلاس که در بالکن سالن مستقر بوده و به نظر می‌رسید از خبرنگاران غربی بودند نیز با فریاد سعی در قطع کردن سخنان احمدی‌نژاد داشتند که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تنها به آنها لبخند زد و این حرکت احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حضار مواجه شد.
سخنان احمدی نژاد در اواخر سخنانش تشویق بیشتر و طولانی تر حضار را در پی داشت.

ادامه مطلب...

بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 88/2/1::: ساعت 11:30 عصر

مرعشی: احمدی نژاد از بنی صدر بدتر است!
سخنگوی سابقه دار کارگزاران در اهانت علیه احمدی نژاد، به بهانه تبلیغات به نفع میرحسین موسوی، رئیس جمهور اصولگرا را خطرناک تر از بنی صدر خواند.
روزنامه کیهان خبر داد حسین مرعشی که به بهانه آغاز به کار ستاد موسوی در بندرعباس حضور یافته بود، با حمله به احمدی نژاد و دولت گفت: رفتارهای دولت احمدی نژاد از بنی صدر خطرناک تر است و مردم باید با حضور در انتخابات به کسانی که به اصالت نظام تنه می زنند سیلی بزنند(!)
مقایسه احمدی نژاد با بنی صدر در حالی است که بنی صدر به خاطر موضع ضدانقلابی و لیبرالش به خدمت آمریکایی ها درآمده بود و مرعشی نیز پیش از این تصریح کرده «کارگزاران حزبی لیبرال است» و «اسلام نظام حقوقی و سیاسی و اقتصادی ندارد». سخنان بی ادبانه مرعشی در تبلیغات زنده تلویزیونی (سال 84) علیه احمدی نژاد لطمه جدی به آقای هاشمی رفسنجانی زد.
مرعشی در ادامه سخنانش در بندرعباس با شبهات برخی از حضار نسبت به تبار سیاسی میرحسین موسوی و اصلاح طلب بودن وی مواجه شد. سخنگوی کارگزاران از این شبهه ها ابراز نگرانی کرد و گفت: من از جوانان اصلاح طلب می خواهم برای از بین بردن تردیدهایشان درباره موسوی، تبار سیاسی وی را مطالعه کنند تا بفهمند موسوی در واقع بنیانگذار جریان چپ است و تمام سردمداران اصلاحات اعضای کابینه وی بوده اند.
سخنگوی کارگزاران در اظهارات مغشوش خود توضیح نداد در حالی که حزب متبوعش به عنوان جریانی سوپر راست از مواضع چپ ابراز برائت می کند، با چه منطقی برای اثبات اصلاح طلب بودن موسوی، به سابقه چپ گرایی وی استناد می نماید!


بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/1/31::: ساعت 11:9 عصر

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 11

بازدید دیروز: 249 کل بازدید :2486823

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<