سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

 بسمه تعالی

 و له الحمد فمن یعمل من الصالحات و هو مومن فلا کفران لسعیه و انا له کاتبون (94 انبیاء)

هر کس که از کارهای شایسته انجام دهد در حالی که مؤمن باشد هرگز سعی و کوشش او ناسپاسی نخواهد شد و ما آن کارها را برای او ثبت می کنیم .

 ملت قهرمان ایران ،مردم شریف دارالعباده،

 سلام علیکم

 بار دیگر پیشانی شکر در پیشگاه خداوند مساییم که امتحان دوباره ای را پشت سر گذاشتیم و با حضور در صحنه انتخابات دشمنان این مرز و بوم را نا امید ساخته و نمایندگانی را به خانه ملت فرستادیم و با این عمل نورانی به ندای رهبرمان لبیک گفتیم .

 از این فرصت پیش آمده بهره می جویم و توجه همشهریان خود در حوزه یزد و صدوق را به نکات زیر جلب می نمایم :

1- ضمن تشکر از حضور شما در هر دو مرحله رأی گیری مطمئنم اصل حضورتان یک عبادت و تلاش برای انتخاب اصلح با رعایت حجت شرعی عبادتی دیگر به شمار می آید و خداوند قبول فرماید.

 2- همه عزیزانی که بر حسب وظیفه شرعی چه در دور اول و چه در دور دوم خود را برای خدمتگذاری در معرض آرای مردم قرار داده اند پاداش الهی خواهند داشت . بنده نیز از آنها تشکر می کنم .

 3- از همه خواهران و برادرانی که به اینجانب اعتماد کردند و رای خود را بنام خادم خود به صندوق ریخته اند و یا در این جهت زحمت کشیده اند و همچنین از نامزدهایی که اعلام حمایت کرده اند صمیمانه سپاس گذارم.

 4- توفیق برادر ارجمند جناب آقای مهندس اولیا ء در جهت کسب اکثریت آراء و پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را به ایشان تبریک می گویم و از خدای منان می خواهم که ایشان را در رسیدن به اهداف مقدس این نظام و خواسته های مردم مدد فرماید.

 5- بدیهی است که به منزل رسیدن این بار مهم بدون همکاری و پشتیبانی همگان و امداد الهی میسر نمی باشد ، اینجانب به سهم خود آمادگی خویش را برای هر گونه کمک و خدمت ممکن اعلام می نمایم و برای موفقیتشان دعا می کنم.

6- از همه دست اندرکاران در امر انتخابات بخصوص هیئت اجرایی و هیئت بازرسی و نظارت و نیز هیئت نظارت شورای محترم نگهبان و قوای انتظامی که در این مدت پیوسته تلاش نمودند تا انتخاباتی سالم برگزار شود تشکر وافر دارم.

در پایان از همگان می خواهم که در حق بکدیگر دعا کنیم ، همدیگر را فراموش نکنیم و نگذاریم که اموری مانند انتخابات دلهای ما را از هم جدا کند و کینه و کدورت را که از ویژگی های کافران و منافقان است بر دل مومنان مستولی گرداند .

 ربنا و اغفر لنا ذنوبنا و کفر عنا سیئاتنا و توفنا مع الابرار

 ملتمس دعا سید مهدی صدرالساداتی

 نامزد نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه یزد و صدوق



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/2/7::: ساعت 9:4 عصر

  ناجوانمردانه دولت را تخریب می‌کنند

 رئیس جمهور در دیدار طلاب ، علما و روحانیون استان همدان با انتقاد از تخریب ناجوانمردانه دولت تأکید کرد: عده‌ای در برابر سیاست‌های دولت مقاومت می‌کنند و با تبلیغات منفی، اجازه نمی‌دهند این سیاست‌ها آن گونه که هست اجرا شود. در صورتی که همان مقدار جزیی از سیاست‌های دولت که تاکنون اجرا شده، آثار مثبتی در جامعه داشته است و به فضل الهی از عقبه‌های سنگینی که در مقابل برنامه های دولت طراحی شده بود، عبور کرده‌ایم.

به گزارش رجانیوز، دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اسلام بر اجرای عدالت در همه امور تاکید دارد، اظهار داشت : دولت تلاش کرده که سیاست‌های خود را بر مبنای عدالت ترسیم کند. دولت معتقد است اگر مالیات به صورت عادلانه اخذ نشود، موجب ثروت‌های بادآورده می‌شود و این ثروت‌ها جامعه را به فساد می‌کشاند. از این رو دولت تاکید دارد که مالیات به صورت عادلانه اخذ شود.

 وی اما وعده داد که به فضل الهی مقاومت‌ها در برابر سیاست‌های عدالتخواهانه دولت در هم خواهد شکست و گفت: برای سازندگی ایران اسلامی و رفع نابسامانی‌ها باید به اصل فرهنگ انقلاب و دستورات اسلام برای اداره کشور رجوع کنیم.

 وی در جمع روحانیون القائات برخی افراد مبنی بر اینکه اسلام نظام اقتصادی ندارد را هم زیر سؤال برد و با تاکید بر ضرورت استفاده از آموزه‌های دینی در جهت رفع مشکلات کشور، تصریح کرد: حاکمیت اسلام صرفا یک تابلو و نماد نیست. اسلام برای اصلاح اوضاع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور برنامه دارد.

 رییس جمهور همچنین تأکید کرد که اعتقادی به بنیان‌های اقتصادی نظام سرمایه داری ندارد و گفت: کسانی در کشور خیال می‌کنند با فرمول‌های نظام سرمایه داری می‌توان اوضاع اقتصادی را اصلاح کرد، در صورتی که این نظام‌ها در حال اضمحلال هستند و به پایان تاریخ رسیده اند.

 وی فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران را حرکت نکردن بر مبنای نظام‌های غربی دانست و ادامه داد: دولت نهم از اندیشه انقلاب اسلامی به طور مستدل و قاطع حمایت می‌کند. امروز اگر مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد، به خاطر عدم توجه به آرمانهای انقلاب اسلامی است. سیاست دولت این است که همه مردم در برابر قانون یکسان باشند و نباید به گونه‌ای این احساس در مردم به وجود آید که افرادی که قدرتمند هستند در برابر تخلفات خود مصونیت دارند.

 احمدی نژاد که روز گذشته در جمع مردم همدان به مخالفان کاهش نرخ سود بانکی گفته بود از دولت کنار بکشند، این بار در جمع روحانیون اشکال شرعی سود بانکی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سود سابق بانکی اشکال شرعی دارد و باید عقود اسلامی به طور کامل عملیاتی شود و در چنین صورتی است که اقتصاد شکوفایی به وجود خواهد آمد و کشور به پیشرفت کامل خواهد رسید. دستورات اسلام در زمینه اقتصاد و دیگر امور کشور باید اجرا شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند.

 وی تاکید کرد : هنوز سیاست‌های دولت به طور کامل اجرا نشده و عده‌ای در مقابل آن به مقاومت و ایستادگی برخاسته‌اند اما به فضل الهی مقاومت‌های شان در هم خواهد شکست.

 رییس جمهور در این سفر استانی از سیاست تمرکز گرایی دولتهای گذشته و عدم توجه کافی به سایر نقاط کشور نیز انتقادی تلویحی کرد و گفت: اگر بنا است در کشورمان سازندگی اتفاق بیفتد، باید به همه نقاط کشور توجه کرد و اتفاقا باید به محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین نقاط اولویت داده شود.

 دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علمای استان همدان، شهر همدان، روحانیت و حوزه علمیه و مردم این شهر را کانون حرکت‌های انسان ساز و تعالی بخش کشور دانست و گفت : همدان پشتوانه محکم و مستحکم انقلاب اسلامی است.

 رییس جمهوری تربیت و پرورش انسان‌ها را مهمترین و اصلی‌ترین هدف حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: به فضل الهی حوزه و مدارس علمیه ایران، همواره پرچمدار ساختن و تربیت انسانها و دفاع از کرامت آنان بوده است.

 وی اضافه کرد: هیچ اتفاق مهمی در دنیا رخ نخواهد داد مگر اینکه انسانها ساخته شوند و در جمهوری اسلامی با آرمانهای بلند تاریخی و جهانی، هیچ کاری مهمتر از ساختن انسانها نیست.

 رییس جمهوری گفت: روحانیت اسلام همیشه در جبهه عدالت و دفاع از حقوق ملت و مظلومین بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به تقویت ارتباط حوزه علمیه و دولت، اظهار داشت : پیش از این به گونه‌ای تبلیغ کرده‌اند که ارتباط دولت و حوزه به امری ممنوعه تبدیل شود و این یک اشتباه است. مگر می‌شود حوزه از نیازهای جامعه و مسایل حکومت برکنار باشد. البته معنای این حرف این نیست که دولت می‌خواهد در نظریه پردازی‌های حوزه علمیه دخالت کند .ما نیازهای جامعه را به حوزه ها منتقل می‌کنیم وانتظار پاسخ اسلامی برای آن را داریم.

 رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه بدون مدیریت و حاکمیت انسان کامل، استعدادهای انسانی شکوفا نمی‌شود، تصریح کرد: همه مشکلات عالم به خاطر مدیریت طاغوت‌ها است.

 رییس جمهوری اضافه کرد: مشکل اصلی جهان به خاطر غفلت از امام(ع) است و روح تبلیغ دین جز دعوت به امام(ع) نیست و همه مسایل عالم ذیل امامت قرار دارد.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/2/7::: ساعت 8:0 صبح

یزدفردا :در پی حمایت امیر حسین رادمنش ،مهندس حاج مرتضی شایق،سید حسینعلی دانش ،دکتر مرتضی آقا تهرانی ودکتر محمد رضا شایق (استاد شایق) از کاندیداتوری حجت الاسلام صدرالساداتی در دور دوم انتخابات مجلس هشتم ،حجه الاسلام والمسلمین حاج غلامحسین ابویی نیز با اعلام حمایت از حجت الاسلام صدرالساداتی متن زیر را مرقوم فرمودند.

به گزارش خبرنگار یزدفردا :متن کامل دستخط  حجت الاسلام والمسلمین حاج غلامحسین ابویی که در اختیار یزدفردا قرار گرفته است به شرح  می باشد .

هوالشاهد
امیدوارم اگر خداوند برای شما مقدر کرده است که این بار سنگین را به دوش بگیرید موفق باشید و اصل کار شما در مجلس قانون گذاری است و حفظ قوانین و این که فلان کار اجرایی را انجام دهید در حاشیه است مانند یک مجتهد که اصل کارش فتوا دادن است ولی اگر برای کسی استخاره گرفت آن یک امر حاشیه ای است.



بازتاب بُرنا ::: سه شنبه 87/2/3::: ساعت 8:48 صبح

بسمه تعالی
مردم شهید پرور یزد
بر درگاه ایزد منان ناصیه سپاس می سایم که بدون وابستگی به حزب و گروه سیاسی و بهره بردن از جناحی با اتکال به نیروی لایزال آن احد واحد و امید به ادای تکلیف، شجاعت پا گذاردن به رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی را به من داد تا در حد وسع برنامه های خود را با محوریت اقتدار بخشی به جامعه فرهنگیان و برنامه های اقتصادی جهت اعتلای شهری که خود را مدیون آن می دانم ارئه دهم و علیرغم محدودیت ها و مضایقی که یک معلم باز نشسته دارد مورد مرحمت دوستان و کسانی که برنامه های مرا پسندیدند قرار گرفتم. لذا ابتدا بر خود فرض می دانم از همه بزرگواران که به من اعتماد نموده و اعضای ستاد های تبلیغاتی که با زحمات شبانه روزی خود پیام مرا به مردم رساندند تشکر، عذرخواهی و طلب حلیت نمایم.

                                   

    اکنون که در آستانه دور دوم انتخابات هستیم از همه مردم شریف یزد به منظور انتخاب نماینده ای با رأی بالا وهمچنین نمایش همایش مبارک در صحنه بودن مردم به جهانیان، استدعای حضور مجدد آنها را در دور دوم دارم.
بنده نیز با بررسی همه جانبه و رایزنی و مذاکره با اهل فن بدون وابستگی به خطوط سیاسی و سیاست بازی و حفظ استقلال سیاسی خود و ثبات عهد در اصول اعتقادی که در فعالیتهای سیاسی گذشته داشته ام تحقق شعار انتخاباتی بنده در طول انتخابات وحفظ حقوق شهروندان یزدی، امید به نوگرایی در بافت مدیریتی و اقتصادی استان و بخصوص پیگیری جدی که در استیفای حقوق معلمان را با توجه به شخصیت علمی اخلاقی و صادقانه حضرت حجة الاسلام صدرالساداتی وصداقت وسلامتی نزدیکان وتأیید کنندگان ایشان در راه یافتن مشارالیه به مجلس شورای اسلامی می دانم و امیدوارم با حضور ایشان یزد نماینده ای شجاع و مدافع حقوق عامه مردم که وامدار هیچکس جز خدای خود نباشد به مجلس راه یافته باشد.
با سپاس
امیر حسین رادمنش
30/1/87   منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/2/2::: ساعت 5:8 عصر


(انتخابات مجلس هشتم 448)

دکتر محمد حسن نجفی مسئول ستاد مهندس شایق  :

بر اساس قوانین صاحب ملک مجاز به هر گونه تصرف در آن میباشد و این موضوع هیچ ارتباطی با توافق کاندیداها مبنی بر حمایت از هم ندارد  

یزدفردا : دکتر محمد حسن نجفی مسئول ستاد انتخابات مهندس مرتضی شایق در دور اول انتخابات مجلس در تماسی با یزدفردا  در مورد ادعای تصرف عدوانی محل ستاد مهندس شایق توضیحاتی را ارائه داد

دکتر نجفی درتماس با یزدفردا در مورد ادعای تصرف عدوانی ستاد مهندس شایق  گفت:بر اساس توافق انجام شده با صاحب ملک که در سفر زیارتی به سر میبردند مقرر شد به صلاحدید مهندس مرتضی شایق ملک واقع در باغ ملی که به عنوان ستاد مرکزی در دور اول انتخابات مجلس مورد استفاده قرار گرفته بود در اختیار فرد مورد نظر ایشان قرار گیرد .

دکتر نجفی با تائید اظهارات اعضای ستاد حجت الاسلام صدر در مورد موضوع اظهار داشت  : بر همین اساس کلید محل ستادمهندس شایق  به ستاد آقای صدر الساداتی تحویل گردید و اعضای ستاد حجت الاسلام صدر الساداتی جهت آماده نمودن محل اقدامات خود راآغاز نمودند و در عصر آنروز با مراجعه افرادی که منصوب به صاحب ملک نیز نبودند با فحاشی و ادعای تصرف عدوانی تهدید به شکایت علیه افراد حاضر گردیدوبا توجه به تماس تلفنی اینجانب با یکی از بستگان صاحب ملک مقرر شد با تخلیه ستاد توسط افراد حاضر ، ملک مذکور در اختیار هیچ کاندیدائی قرار نگیرد که متاسفانه به این توافق تلفنی عمل نشد .

دکتر نجفی در ادامه ضمن بی اهمیت خواندن این موضوع  و اضهار تعجب از رسانه ای شدن و قصد بهره برداری تبلیغاتی نمو.دن از محل ستاد تبلیغاتی افزود :بر اساس قوانین صاحب ملک مجاز به هر گونه تصرف در آن میباشد و این موضوع هیچ ارتباطی با توافق کاندیداها مبنی بر حمایت از هم ندارد .

دکتر محمد حسن نجفی در مورد حمایت مهندس شایق در دور دوم افزود : مهندس مرتضی شایق حمایت رسمی خود را از حجت الاسلام صدر الساداتی به عمل آورده اند که بزودی از طریق رسانه هااطلاع رسانی خواهد شد و انشالله مردم شریف حوزه یزد و صدوق با شرکت گسترده خود در انتخابات بار دیگر بر خمایت خود از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مهر تائید خواهند زد . 

گفتنی است سایت رسمی ستاد مهندس اولیاء طی خبری با عنوان :بدخلاقی های انتخاباتی در آستانه 6 اردیبهشت
تصرف عدوانی ستاد اولیاء با دخالت نیروی انتظامی ناکام ماند و متن:
سرویس اجتماعی یزدآنلاین از میدان آزادی (باغ ملی) گزارش داد : تصرف عدوانی ستاد مرکزی مهندس اولیاء با دخالت نیروی انتظامی ناکام ماند. گزارش خبرنگار یزدآنلاین از محل واقعه حاکی از آن است که ستاد مرکزی مهندس اولیاء که در شامگاه چهارشنبه به تصرف افراد منتسب به ستاد آقای صدر بودند، در آمده بود با دخالت نیروی انتظامی و هوشیاری اعضای ستاد مهندس اولیاء موضوع به پایان رسید. ساختمان مزبور هم اکنون یکی از کانون های فعالیت های انتخاباتی مهندس اولیاء در مرحله دوم انتخابات مجلس می باشد. 

و ستاد حجت الاسلام صدرالساداتی نیز طی یاد داشتی تحت عنوان :یک ماجرای واقعی در مورد ستاد .........
بسمه تعالی
آنچه گذشت
زمانیکه یکی از مسئولین ستاد آقای مهندس شایق کلید ستاد ایشان را به ما تحویل دادند رفتیم آنجا را تمیز کنیم در خانه و مغازه کنار آن نه وسیله ای بود نه پارچه ای نه..... و نه هیچ چیز دیگری جز در و دیوارها. وسایل و تجهیزات به داخل مغازه انتقال یافت.
ساعت 7 شب بود که دیدیم چند نفر جلوی درب ایستاده اند و توهین می کنند ، فحش می دهند.
چه شده ؟ چه خبره ؟
خوشبختانه شاهدان عینی و گفته ها حاکی از این است که بعد از آمدن فرزند صاحب خانه آنانکه خود را صاحبخانه معرفی می کردند و تهمت دزدی می زدند و توهین می کردند و فحش و ناسزا می دادند نه آن بودند که می گفتند.
پس برای حل مسأله، موضوع به نیروی انتظامی ارجاع داده شد. با حضور فرزند صاحب ملک و افرادی از دو ستاد در پاسگاه شهید رجائی موضوع خاتمه پیدا کرد و کلید تحویل فرزند صاحب ملک داده شد و وسائل ستاد از ملک بیرون برده شد.
و حال چند مسأله مهم:
کلانتری شهید رجائی هیچ متن شکایتی از کسی در این مورد ندارد.
فرزند صاحب ملک هیچ گونه ادعائی مبنی بر زیان دیدن مغازه ومنزل ندارد.
شخص خود آقای مهندس اولیاء نیز با حضور در ستاد حاج آقا صدر الساداتی از اصل ماجرا مطلع شدند. حالا نمی دانیم:
چه کسی شیشه نشکسته را شکسته است؟
نمی دانیم اموال نبوده را چه کسی بیرون برده است؟
نمی دانیم نیروی انتظامی چه کسی را بازداشت کرده؟چه کسی شکایت کرده؟چه کسی.....؟
احتمالاٌ نوشتن در مورد چیزی که اتفاق نیفتاده هنوز هم ادامه دارد..!
(( این بود واقعیت ماجرا ))
با تشکر وسپاس فراوان
جانشین ستاد حجت الاسلام صدر الساداتی
مجید شرفی یزدی



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/2/1::: ساعت 3:21 عصر

یک ماجرای واقعی در مورد ستاد ......... (انتخابات مجلس هشتم)

 

بسمه تعالی
آنچه گذشت
زمانیکه یکی از مسئولین ستاد آقای مهندس شایق کلید ستاد ایشان را به ما تحویل دادند رفتیم آنجا را تمیز کنیم در خانه و مغازه کنار آن نه وسیله ای بود نه پارچه ای نه..... و نه هیچ چیز دیگری جز در و دیوارها. وسایل و تجهیزات به داخل مغازه انتقال یافت.
ساعت 7 شب بود که دیدیم چند نفر جلوی درب ایستاده اند و توهین می کنند ، فحش می دهند.
چه شده ؟ چه خبره ؟
خوشبختانه شاهدان عینی و گفته ها حاکی از این است که بعد از آمدن فرزند صاحب خانه آنانکه خود را صاحبخانه معرفی می کردند و تهمت دزدی می زدند و توهین می کردند و فحش و ناسزا می دادند نه آن بودند که می گفتند.
پس برای حل مسأله، موضوع به نیروی انتظامی ارجاع داده شد. با حضور فرزند صاحب ملک و افرادی از دو ستاد در پاسگاه شهید رجائی موضوع خاتمه پیدا کرد و کلید تحویل فرزند صاحب ملک داده شد و وسائل ستاد از ملک بیرون برده شد.
و حال چند مسأله مهم:
کلانتری شهید رجائی هیچ متن شکایتی از کسی در این مورد ندارد.
فرزند صاحب ملک هیچ گونه ادعائی مبنی بر زیان دیدن مغازه ومنزل ندارد.
شخص خود آقای مهندس اولیاء نیز با حضور در ستاد حاج آقا صدر الساداتی از اصل ماجرا مطلع شدند. حالا نمی دانیم:
چه کسی شیشه نشکسته را شکسته است؟
نمی دانیم اموال نبوده را چه کسی بیرون برده است؟
نمی دانیم نیروی انتظامی چه کسی را بازداشت کرده؟چه کسی شکایت کرده؟چه کسی.....؟
احتمالاٌ نوشتن در مورد چیزی که اتفاق نیفتاده هنوز هم ادامه دارد..!
(( این بود واقعیت ماجرا ))
با تشکر وسپاس فراوان
جانشین ستاد حجت الاسلام صدر الساداتی
مجید شرفی یزدی  منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/1/31::: ساعت 12:15 عصر

  یک شاهد عینی در گفتگو با رجانیوز بیان کرد
جزئیات جدید از انفجار حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز

 عضو هیئت مدیره کانون فرهنگی رهپویان وصال و شاهد عینی انفجار در حسینیه سیدالشهداء (ع) جزئیات بیشتری از نحوه انفجار و شهادت جمعی از شرکت کنندگان در مراسم هیئت هفتگی این کانون را بیان کرد.

 سید اسماعیل سجادی در گفتگو با رجانیوز تصریح کرد: بمبی در قسمت انتهای حسینیه کار گذاشته شده بود که اوایل سینه زنی منفجر شد. شدت انفجار به حدی بود که آتش بسیار شدیدی به اندازه یک آپارتمان پنج طبقه شعله کشید که شعله های آن سقف و دربهای اطراف حسینیه را پر کرد و موج این انفجار به حدی بود که برخی اشیای حسینیه را تا شعاع 200 متری پرتاب کرد.

 وی در واکنش به گمانه زنی هایی که علت این انفجار را ترکیدن کپسول گاز عنوان می کنند، گفت: ما مطلقاً کپسول گاز داخل حسینیه نداریم و گاز آنجا هم قطع است.

 سجادی موج انفجار و سوختگی ناشی از آتش را دو عامل اصلی خسارتهای جانی و مالی وارد شده ذکر کرد و افزود: موج انفجار به حدی بود که کودکان و مردان سبک وزن را به سمت سقف پرتاب کرد به شکلی که برخی از آنها بین چارچوبهای کنار سقف گیر کرده بودند. که با بدن خون آلود آنها را از بین چارچوب پایین آوردیم.

 سجادی ادامه داد: شدت انفجار دست و پای برخی حاضران نزدیک محل انفجار را قطع کرد و تعدادی هم در شعله های آتش سوختند و به شهادت رسیدند و برخی نیز به خاطر پرتاب اشیاء مجروح شدند.

 وی در ادامه با بیان اینکه در طول ده سال فعالیت کانون رهپویان وصال برخی فرقه های انحرافی با این کانون اختلافات اساسی داشتند، تصریح کرد: یکی از این فرقه ها بهایی های شیراز هستند که با توجه به افشاگری کانون علیه آنها و انعکاس و انتشار دروغگویی و عوامفریبی هایشان، بارها توسط آنها تهدید شده بودیم و حتی برخی از این تهدیدات را نیز عملی کرده بودند.

 سجادی سپس به نمونه ای از این تهدیدات و اجرای آن اشاره کرد و گفت: یکی از دختران بهایی شیراز که با گرایش به این کانون مسلمان شده بود، توسط خانواده اش بسیار مورد اذیت و آزار قرار گرفت. اما این خانم ضمن پافشاری به اعتقاد خود به خواسته خانواده اش تن نداد و به هشدارهای آنها که رسماً او را به مرگ تهدید کرده بودند اهمیتی نداد و درنهایت به شهادت رسید که وزارت خارجه هم در این باره بیانیه صادر کرد.

 وی همچنین افزود: بهاییان از حدود 6 سال پیش به صورت مداوم کانون را تهدید به بمبگذاری می کردند. وی فرقه های دروایش و وهابیان را ازدیگر گروه هایی عنوان کرد که با کانون اختلاف داشتند و در این باره توضیح داد کانون برای افشای عقاید باطل این گروه ها بسیار تلاش می کرد و مباحث کلامی و سیاسی آنها را به نقد کشیده و بطلان آنها را اثبات می کرد.

 سجادی در بخش دیگری از این گفتگو با رد سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه این انفجار ناشی از مواد منفجره موجود در یادمان شهدای این حسینیه بوده، اظهار داشت: یادمان شهدا یک محفظه شیشه ای بود که سال 82 احداث شد تا خانواده های شهدا اشیای به جا مانده از شهیدان خود مانند پوتین، کتابچه، سربند، پلاک و امثال اینها را در اینجا نگهداری کنند. به غیر از این اشیا، تعدادی از ابزار به یادگار مانده از جنگ مانند پوکه فشنگ را نیز در این محفظه به عنوان یادگاری به نمایش گذاشته بودند که تمام این ابزار توسط شخص آقای انجوی نژاد (مسئول کانون رهپویان وصال) که خود در زمان جنگ تخریبچی بوده است، بازبینی و چک شده بود.

 تصاویر یادمان شهدا پیش از انفجار

 سجادی افزود: اگر این ابزار را باعث انفجار بدانیم لازمه اش این است که این یادمان به طور کامل از بین رفته و تخریب شود اما اینگونه نشده و تنها این یادمان جابجا شده و دلیل دیگر این است که این ابزار در صورت انفجار باید ترکش داشته باشند درحالیکه هیچ گونه ترکشی در بدن مجروحان و شهدا مشاهده نشده است.

 لازم به ذکر است که مراسم تشییع شهدای این انفجار پس فردا (سه شنبه) از میدان امام حسین(ع) به سمت شاهچراغ برگزار می شود.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/1/28::: ساعت 10:10 عصر

نماز استسقاء صبح امروز در محل گلزار شهدای گمنام خلد برین یزد پس از خواندن زیارت عاشورا و به امامت آیت ا... شیخ میرزا حسن ابوترابی اقامه شد. اقشار مختلف مردم یزد بویژه خانواده شهدا و ایثارگران در این جمع حضور چشمگیری داشتند. در این نماز حدود ? هزار نفر شرکت کرده بودند. تعدادی از مسئولین و چهره های مذهبی از جمله استاندار یزد آقای مهندس فلاح زاده و آیت ا... سید جواد مدرسی حضور داشتند. گفته می شود قریب چهل سال پیش نیز نماز باران توسط آیت ا... سید محمد مدرسی (ره) در محل فعلی بیمارستان سید الشهداء یزد اقامه شد. در صورتی که پس از نماز استسقاء باران نیامد مومنین برای روزهای بعد نیز به درخواست خود از خدای باریتعالی ادامه داده تا به نتیجه برسند.    



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/1/26::: ساعت 12:52 عصر

بحران اقتصادی زیمبابوه به سطحی بی‌سابقه رسیده است‌

میلیاردرهای فقیر

اسکناس 10 میلیون دلاری جدید زیمبابوه قرمز رنگ است. بر یک روی این اسکناس مهرهای رسمی خزانه‌داری کل این کشور و چند شماره سریال بی‌معنا نقش بسته است. در آن روی اسکناس تصویر ماهی‌ای که به بیرون آب دریاچه‌‌ای در پس‌زمینه سدی عظیم جهیده، دیده می‌شود.
این اسکناس که اولین بار ماه گذشته میلادی روانه بازارهای پولی شد در واقع فاقد استانداردهای تعریف شده برای مسکوکات و اسکناس تلقی می‌شود. در واقع مدت مدیدی از آخرین زمانی که دولت زیمبابوه اقدام به انتشار اسکناس کرد، می‌گذرد.

امروز این به اصطلاح اسکناس‌ها تنها وجوه رایج در زیمبابوه هستند. هفته قبل با یک اسکناس ده میلیون دلاری امکان خرید بسته‌ای دستمال توالت وجود داشت اما با گذشت یک هفته احتمالا قدرت خرید این اسکناس‌ همان اندازه هم نیست.
این روند نمادی از وضعیت ورشکسته‌ترین دولت دنیا است. تورم 100هزار درصدی زیمبابوه در نوع خود رکوردی بی‌بدیل است که موجب شده اقتصاد این کشور به قطاری از کنترل خارج شده و بی‌ترمز تبدیل شود. این اصلا عجیب نیست که زیمبابویی‌ها آموخته‌اند باید برای مواجهه با این شرایط یکی از پیچیده‌ترین بازارهای سیاه در دنیا را سامان دهند.
اگر کاسبکاران محلی نمی‌دانستند چطور اقتصاد در هم ریخته کشور را با تزریق سوخت، مواد غذایی و وجوه نقد مورد نیاز سرپا نگاهدارند احتمالا تاکنون این کشور جنوب شرق آفریقا به ورطه جنگ داخلی درغلطیده بود.
حتی اگر رابرت موگابه، رئیس‌جمهور به کناره‌گیری از قدرت در نتیجه انتخابات 29 مارس گذشته زیمبابوه رضایت دهد هم امیدی به بهبود شرایط اقتصادی کشور و مهار تورم لجام‌گسیخته نمی‌رود.
موگابه که طی 28 سال گذشته قدرت را در زیمبابوه در دست داشته و دولتش مسوول بحران اقتصادی این کشور است اعمال تحریم‌های غرب علیه کشورش و همچنان توطئه‌های آشکار و نهان انگلیس را علت اصلی سقوط اقتصادی زیمبابوه می‌داند.
هیچ یک از رقبای موگابه تاکنون طرحی جامع برای خروج از بحران اقتصادی کشور ارائه نداده‌اند. سیمبا ماکونی، عمده‌ترین رقیب انتخاباتی موگابه اخیرا ادعا کرده بود سقوط دولت موگابه به تنهایی تاثیری شگرف بر اقتصاد زیمبابوه خواهد داشت اما واقعیت این است که هیچ کس واقعا نمی‌داند احیای اقتصاد کشور را باید از کجا شروع کرد.
در تابلوهای رسمی هر 30 هزار دلار زیمبابوه برابر با یک دلار امریکاست با این حال نرخ برابری دلار زیمبابوه در مقابل دلار امریکا در بازار سیاه 35 میلیون به 1 یا 1116 برابر نرخ برابری رسمی این دو ارز است.
تمرکز جامعه بین‌المللی بر زیمبابوه تاکنون حول محور مناقشه مصادره زمین‌های زراعی مالکان بزرگ سفیدپوست و تقسیم این زمین‌ها بین هواداران موگابه دور زده است. با این حال نگاهی دقیق‌تر به روند رشد قیمت‌ها زاویه‌ای متفاوت از بحران اقتصادی زیمبابوه را نمایان می‌سازد.
میانگین حقوق ماهانه یک کارگر ساده کشاورزی در حدود 30 میلیون دلار در ماه است. کارکنان ادارات دولتی تا 5 برابر این مبلغ در ماه دستمزد دریافت می‌کنند و کارگران صنعتی معتبر تا 300 میلیون دلار در ماه دستمزد می‌گیرند.
این اعداد و ارقام تا وقتی قیمت کالاها در نظر گرفته نشود، قابل‌توجه به نظر می‌رسد. یک قوطی کوکاکولا
4 میلیون دلار قیمت دارد و بهای یک بلیط یکسره برای اتوبوس‌های درون‌شهری در حدود 10 میلیون دلار است. یک کیسه 10 کیلوگرمی آرد ذرت که نیاز خانواده‌ای‌4 - 5 نفره به نان را برای سه روز تامین کند در حدود 45 میلیون دلار آب می‌خورد.
در چنین شرایطی شکوفا شدن بازار سیاه اصلا چیز عجیبی نیست. سوخت گران‌بهاترین کالا در این بازار است. قیمت سوخت ساعت به ساعت تغیر می‌کند.
هفته گذشته هر یک لیتر بنزین به بهای 32 میلیون دلار عرضه می‌شد. هفته پیش از آن هر لیتر بنزین در حدود 25 میلیون دلار قیمت داشت و گمان می‌رود قیمت هر لیتر بنزین طی هفته جاری به 40 میلیون دلار بالغ شود.
شرایط به گونه‌ای است که گاه حتی دلال‌‌ها هم دچار سردرگمی می‌شوند. رشد سرسام‌آور قیمت‌ها موجب شده مرم برای خرید مایحتاج روزانه خود ناچار به حمل اسکناس در چمدان‌های بزرگ شوند. آنان در هر ماه میلیارد دلار می‌پردازند تا گرسنه نمانند و بتوانند آرد، شکر و روغن خریداری کنند.
دولت برای مقابله با تورم سعی کرد مالکان فروشگاه‌ها را به رعایت قیمت‌های مصوب وادار کند. به مغازه‌دارها هشدار داده شد در صورت تخطی از قیمت‌های مصوب یا تعطیلی فروشگاه‌هایشان تحت تعقیب قرار می‌گیرند. روی هم جنس‌ها برچسب‌هایی نصب شد که عملا هیچ ارزشی نداشتند. قیمت یک یخچال در حدود 10 میلیون دلار یا در واقع یک دلار امریکا در آن زمان بود.
بازرسان دولتی به فروشگاه‌ها سر می‌زدند تا از رعایت قیمت‌های مصوب دولت اطمینان حاصل کنند. برنده افرادی بودند که پول داشتند. ماموران با خود افرادی را به همراه داشتند که مقارن با حضور آنان اجناس را به قیمتی که کسری از بهای واقعی‌شان بود، خریداری کرده و با خود می‌بردند. این در واقع چیزی جز سرقت در روز روشن نبود.
واقعیت‌ها در زیمبابوه به گونه‌ای است که بعید است نتیجه حاصل از انتخابات شنبه هفته گذشته بتواند تغییری در آنها ایجاد کند. این تصویر غم‌انگیز از زیمبابوه امروز است.

منبع: اشپیگل - جام جم‌



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/1/24::: ساعت 11:17 عصر

                                

 گزارش رویترز از زادگاه احمدی‌نژاد؛ اینجا مثبت فکر کنید

رویترز در گزارشی به قلم الیستر لیون از محل تولد محمود احمدی‌نژاد سعی در ارایه چهره‌ای متعصب از این شهر و شهروندانش دارد.

خبرنگار این خبرگزاری که به بهانه انتخابات مجلس هشتم وبرای محک‌زدن مردمان زادگاه رئیس‌جمهور به آرادان در استان سمنان رفته در گزارش خود می‌نویسد: به شهرک بازاری خواب‌آلوده آرادان نیائید یعنی جائی که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در آن متولد شده است و اصلا انتظار شنیدن انتقادی در مورد او را در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی، هسته‌ای یا هر چیز دیگرش نداشته باشید.

رای‌دهندگان در آرادان در آستانه انتخابات پارلمانی قبول دارند که آنها گرفتار تورم، هزینه‌های در حال افزایش مسکن و بیکاری هستند اما افراد اندکی هستند که در این ارتباط رئیس‌جمهور را مقصر بدانند.

یک سبزی‌فروش به نام علی کاشانی در حالی که در خیابانی تقریبا خلوت منتظر مشتری بود گفت: "ما از کار دولت به ویژه احمدی‌نژاد خیلی خوشحال هستیم. او کارهای بزرگی برای ما انجام داده است همچون ایستادن در مقابل آمریکا، ‌ایستادن در مقابل دشمنان ما به طوری که هیچ خارجی در امور داخلی ایران مداخله نکند."

کاشانی سی و هشت ساله که پدر دو فرزند است، افزود: " ما هیچ مشکلی نداریم و اگر هم داشته باشیم دولت آنها را به وجود نیاورده است."

 احمدی‌نژاد پنجاه و یک ساله که فرزند یک آهنگر است ریشه‌های محکم اندکی دارد که در آرادان باقی مانده باشد یعنی شهری متوسط با جمعیتی پنج هزار نفری که محل فعالیت کشاورزانی است که گندم، پنبه، انگور، زیتون و انار می‌کارند.

خانواده احمدی‌نژاد زمانی که او یک پسربچه بود به تهران در فاصله یکصد و ده کیلومتری غرب آرادان مهاجرت کرد. او در تهران در رشته مهندسی شهری تحصیل کرد.

احمدی‌نژاد بعد از پیوستن به سپاه پاسداران در جنگ (دفاع مقدس) سال‌های هزار و نهصد و هشتاد تا هشتاد و هشت ایران با عراق، در یک دانشگاه تدریس کرد و مدتی هم به عنوان استاندار یک استان فعالیت کرد تا اینکه در سال دو هزار و سه!! (پنج) شهردار تهران شد.

در آرادان احمدی‌نژاد به چشم یک قهرمان محلی نگریسته می‌شود یعنی قهرمانی که به وعده انتخاباتی سال دو هزار و پنج خود برای آوردن درآمدهای نفتی به سر سفره‌های مردم وفادار است. مردم آرادان تقوا و سبک شخصی احمدی‌نژاد در سفرهای استانی و توزیع پول نقد یا وام را دوست دارند.

حاج جلیل میرزایی در حالی که در بازار سرپوشیده کوچک ارادان پشت پیشخوان مغازه فروش گل‌های مصنوعی خود ایستاده بود گفت: "احمدی‌نژاد اینجا و هر جایی که بوده است بودجه‌ای برای آنجا اختصاص داده است. سپس او بر می‌گردد تا ببیند آیا این بودجه درست مصرف شده است یا خیر."

حاج جلیل هفتاد و هفت ساله سفید مو می‌افزاید: "این دولت خیلی خوب است. آنها برای مردم و مواظبت از نیازمندان فعالیت می‌کنند."

علی‌رضا چلویان که با کمک گرفتن به کار کشت گندم و پنبه مشغول است، گفت: "تورم حتما بالا رفته است اما این یک مشکل جهانی است. ما از دولت حمایت می‌کنیم."

در خیابان اصلی ارادان مردم می‌توانند در  بلوار وسط خیابان زیر درخت‌های کاج و بر روی نیمکت‌های رنگ شده بنشینند و کارگرانی را که در حال بالا بردن یک بنای یادبود هستند نظاره‌گر باشند. این بنا شکلی از کره زمین است که ستون‌های سفیدی خمیده‌ای زیر آن قرار گرفته‌اند.

 جعفر کاظمی دانشجوی بیست و یک ساله حسابداری که بشدت به کار نیاز دارد در پاسخ به این سوال که اگر امکان دسترسی به رئیس‌جمهور را داشت چه پیامی به او می‌داد گفت: "من می‌خواهم به او بگویم که ما او را خیلی دوست داریم. او به دنبال عدالت است."

چنین احساساتی گواهی بر مقبولیت احمدی‌نژاد در استان‌های ایران است یعنی جائی که سیاست‌های او و تعهدش به ارزش‌های انقلاب اسلامی سال هزار و نهصد و هفتاد و نه برای خیلی‌ها جذاب است.

احمدی‌نژاد می‌تواند بر روی مردانی نظیر حاج عزیز کاظمان خیاط شصت و هشت ساله‌ای که کلاه پشمی سیاه بسر دارد و شلوار پارچه‌ای پوشیده است تکیه کند.

کاظمان در حالی که در بازار آرادان دگمه‌هایی بر روی آستین یک پیراهن می‌دوخت گفت: "من بسیجی هستم و در پایگاه بسیج صد نفر به فرمان من هستند. من در جنگ تحمیلی جنگیدم و دو پسرم در سپاه پاسداران هستند. من آخرین قطره خون خود را برای این انقلاب خواهم داد."

کاظمان در پاسخ به این سوال که آیا او در انتخابات روز جمعه شرکت خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: " هر مسلمانی وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند."

کاظمان بر روی دیوارهای مغازه‌اش عکس‌هایی از آیت‌الله روح الله خمینی پدر انقلاب ایران و آیت‌الله علی خامنه‌ای جانشین او به عنوان رهبر را قرار داده است.

آیت الله خامنه‌ای در ماه جاری علنا از عملکرد احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور ستایش کرد. بر روی دیوار عکسی از یک جوان یونیفرم‌پوش وجود دارد که کاظمان می‌گوید: برادرزاده‌اش است که در جنگ عراق شهید شده است.

از جمعیت هفتاد میلیونی ایران حدود سیزده میلیون نفر عضو بسیج هستند که یک گروه شبه نظامی برپا شده برای دفاع از انقلاب است. گمان می‌شود آرای این افراد نقش حیاتی در پیروزی شگفت‌آور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال دو هزار و پنج ایفا کرده باشد.   منبع



بازتاب بُرنا ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 11:4 عصر

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 80

بازدید دیروز: 88 کل بازدید :2486272

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<