سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! آموزگاران را ببخشای ـ سه بار فرمود ـ و عمرشان را طولانی کن وکسب و کارشان را رونق بخش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا

دیدار گل آقا با امام و صله‌ای که از رهبر کبیر انقلاب گرفت

  

مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) در نوشته‌ای پیش از وفاتش خاطره‌ای خواندنی از دیدار با امام(ره) نقل کرده است.

 به گزارش رجانیوز، صابری در تشریح نحوه دیدار خود با امام(ره) و ماوقع آن می‌گوید:

 چند ماهی پیش از ارتحال آن وجود عزیز و نادره روزگار- امام خمینی قدس سره الشریف- روزی به حجت الاسلام دعایی گفتم: "پیش از آنکه گل آقا باشم، در محضر شریف آقای خامنه ای (رهبر عزیز ما در حال حاضر) و قبل از آن در دفتر شهید رجایی -رضوان الله تعالی علیه- بودم و افتخار آن را داشتم که در معیت آن بزرگواران، گاهی شرف ملاقات با  حضرت امام را داشته باشم. اکنون چندسالی است که از این فیض محرومم و دلم، هوای دیدار آن محبوب را دارد و به دیداری از راه دور، قانع نیستم. آیا برای دست بوسی امام، راهی نیست؟"

 آقای دعایی پس از سکوتی کوتاه گفت: "خدا بزرگ است."

 2 هفته ای بعد، شبی آقای دعایی تلفن کرد که فردا صبح -ساعت 7- به خانه ات خواهم آمد تا به جایی برویم. دانستم که داستان چیست و آماده شدم.

 در گذر از کوچه های جماران، پاسداران این دلسوخته ترین عاشقان امام، وقتی به آقای دعایی سلام می کردند، کمابیش از "گل آقا" می پرسیدند. دانستم که از پیش تر، از ایشان درباره گل آقا، سؤالاتی داشته اند. چون گل آقا را می دیدند، می پرسیدند: "شنیده ایم امام، گاهی با خواندن نوشته هایت لبخند می زند. از اینکه دل اماممان را شاد می کنی، از تو ممنونیم. آیا خود از این موضوع خبر داری؟"

 کمابیش خبر داشتم، چون در تعهدم بود که آزرده خاطرش نکنم و گاه از آقای دعایی می پرسیدم: "هنوز، نظر حضرت امام درباره گل آقا، همان است که بود؟" و ایشان پاسخ می داد: "همان است که بود".

 عقربه ساعت 8 صبح را نشان می داد. به من گفته شد که امام، هر روز اخبار ساعت 8 را می شنوند؛ سپس اعضای دفتر، گزارش روزانه می دهند. آنگاه امام دیدارکنندگان را می پذیرند. دقیقاً چنین شد. سپس، امام به اتاق کوچکی تشریف بردند و پس از یک دیدار کوتاه با یک روحانی، آقای دعایی و من شرفیاب شدیم.

 ساده و بی پیرایه، نشسته بود. ابهت و جلال و شکوهی در اتاق نبود، جز در وجود نازنین خودش. آمیزه ای از وقار بود و مهربانی. ضعفی در جسمش به دید می آمد (اگر به عظمت روحش نمی اندیشیدی) باقی هرچه بود، چیزی مخصوص بود که در زندگانی هیچ رهبر دیگر در جهان معاصر، دیده نشده است؛ صمیمی و مهربان و استوار و ساده.

 سپس آقای دعایی مرا-که ظاهری متفاوت با دیگران داشتم- به آرامی به امام معرفی کرد: "ایشان کیومرث صابری است. شاعر و نویسنده است. مشاور فرهنگی و مطبوعاتی شهید رجایی بوده است. در دفتر آقای خامنه ای هم ادامه خدمت داده است. برای انقلاب می نویسد و ...".

 امام زیر لب ذکری می گفت: من به چهره نورانی اش می نگریستم. هیچ گاه سربلند نکرد و در کسی ننگریست. من ساکت بودم و آقای دعایی می گفت: "... و چرا خسته تان کنم؟ ایشان گل آقاست..."

 آنگاه امام به لبخندی مهربان در من نگریست.

 پس به اشاره ای کیسه ای نزدشان آوردند و امام 3 بار دست در آن کرد و هربار چند سکه به من داد. چون به بیرون آمدیم، 14 سکه بود و من آن را به نیت 14 معصوم(ع) به فال نیک گرفتم و جز یکی، باقی را به دیگران دادم و...

 امام چه گفت؟ آن را در جایی دیگر خواهم گفت.

 من بهترین طنزهایم را پس از آن دیدار نوشته ام و شهرت گل آقایی من از آن روز، روزافزون تر شد واستقبال مردم از من بیشتر گردید و در قلب مهربان مردم وهموطنانم، جایی برای من گشوده شد و من به پاس این نعمت، خدای را سپاس می گزارم.

 دشمن، از انقلاب ما، چهره ای خشن تصویر کرده است. بخشی از این، به سخت دلی دشمن برمی گردد و بخشی به اشتباهات ما. اما من به عنوان مطرح ترین طنزنویس این دوران، در پیشگاه تاریخ شهادت می دهم که امام ما "طنز" را می فهمید و به طنزنویس دورانش "صله" داد و من در باب عنایت مخصوصشان به "طنز"  هنوز حرف ها و اسنادی دیگر دارم.

 آیا اگر عنایت ایشان نبود، طنز گفتن ممکن می شد؟ بعید می دانم و از این روست که طنز معاصر، نجیب تر از همیشه، در جامعه اسلامی ما جاری است. این نعمت را پاس بداریم و بدارند!    منبع



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/3/12::: ساعت 11:11 عصر

، نوآوری یک اهل قلم یزدی با ویرگول ،

در سال نوآوری و شکوفایی یکی از فرهیختگان یزدی با ویرگول یک نوآوری را به نام خود ثبت نمود که جای بسی حرف و حدیث داشته و دارد. اما از آنجا که درباره این ویرگول چیزی بیان نشده بر خود لازم دیدیم که تکلیفی که از این بابت به گردنمان آمده اداء نموده و دیگران را نیز از تکالیف برآمده از آن مطلع نماییم. البته ویرگولها دارای مراتب و درجات مختلفی هستند از ویرگول بی اهمیت و کم اهمیت گرفته تا ویرگولهایی که جان و حیثیت آدمی هم در دست آنهاست. در دروس ادبیات فارسی نیز به اهمیت ویرگول اذعان و برای مثال این جمله گوشزد می شود.« بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.» - « بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.»  زمانی هم که ویرگولهایی با اغراض سیاسی به کار گرفته شوند از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار می گردند. اما موضوع این نوشتار ابداع ویرگولی است که علی الظاهر حساب شده در متنی جا داده شده و هزاران نسخه از آن نیز منتشر و 30/1/87 مجاناً در اختیار شهروندان یزدی بویژه تک تک نمازگزاران جمعه یزد قرار گرفت و از عجائب آن اینکه تاریخ انتشار آن جریده 31/1/87 بود و تاریخ توزیع آن 30/1/87 این ویرگول جدای از اینکه متن را دچار تغییر و تحول ویژه ای نموده، شاید محکی نیز بر همشهریان عزیز یزدی زده باشد تا میزان دقت نظر آنها را ارزیابی و برای مراحل بعد نیز از این نوآوری های فارغ از شکوفایی، از نوع دوم خردادی،  به سمع و نظرشان برسانند.


نمایش تصویر در وضیعت عادی                                      نمایش تصویر در وضیعت عادی                                    نمایش تصویر در وضیعت عادی


     اما جریان ویرگول مورد بحث از این قرار است که نامزد انتخاباتی دوم خردادی که مدعی پیروی از خط امام را داشته و دارد، در دور دوم، در رنگین نامه انتخاباتی اش به یاد امام خمینی(ره) افتاد و بخشی از فرمایشات امام راحل را در صفحه چهار (بشارت نو شماره 123) بدین شرح درج نمود: « در مجلس، اسلام، تنها کافی نیست. بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد.»

     لازم به ذکر است امام خمینی(ره) در 4/8/62  در جمع ائمه جمعه استانها، در باب انتخاب اصلح، برای نمایندگی مجلس دوم می فرمایند: « در مجلس، اسلامِ تنها کافی نیست. بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد.» آنچه که کاملاٌ واضح است در این فراز، حضرت امام(ره) منظورشان از « اسلامِ تنها » مسلمان تنهاست. همچنانکه در ادامه هم توضیح می فرمایند:« باید مسلمانی باشد که ...» لذا منظور معظم له هیچگاه دین اسلام نبوده و امام امت، قبل و بعد از همین فراز، سه بار کلمه « برای اسلام » و یک نوبت هم «تعهد به اسلام» را بکار برده که این مزید بر علت است.

     از آنجا که سال نکو از بهارش پیداست، مخترع عزیز یزدی در رنگین نامه شان فرمایش امام (ره) را اینچنین  نوشته اند: « در مجلس، اسلام، تنها کافی نیست.» ویرگولی که بین اسلام و تنها قرار داده شده چنین القاء می نماید که منظور امام راحل این است که دین اسلام برای مجلس کافی نیست!!؟ امامی که هنوز فریادهای نخستینشان در نهضت هست که برای اسلام و نجات اسلام فریاد زدند و تا آخر هم همین بود، امروز مدعیانی که خود را خط امامی معرفی نموده و خود را پیروز خط امام در یزد قلمداد کردند، چگونه با آن سفر کرده عزیز رفتار نمودند؟!! آیا این حرکت ظلم و جفا به امام خمینی(ره) نیست؟!!. اگر در زمان انتخابات این موضوع مطرح می شد می گفتند می خواهند که رأی نیاورد، ولی الآن چه؟ حالا که آقا به مجلس رفتند و برابر اصل 84 قانون اساسی در برابر ملت مسئولند، چه پاسخی برای این کارشان دارند؟

لابد اگر مسئله جدی شود خواهند گفت که اشتباه تایپی بوده!! همانگونه که مسبوق به سابقه دو خردادی هاست که در آن لوایح دوقلو، بر خلاف اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهور را بالاترین مقام رسمی کشور معرفی نموده و پس از 45 روز آنرا به گردن تایپیست انداختند!! گیریم که آنها اهل حرف بودند و با نوشتن سر و کاری نداشتند، ولی شما که در این عکس انتخاباتی آنچنان قلم را به دست گرفته که  اهل قلم بودنتان را ثابت، و اگر عذری به میان آید، بلافاصله عذر بدتر از گناه را تداعی می نماید!!. براستی آن هواداران  با وفا و اهل قلم، همچون آقایان کلانتری و بیطرف و عارف و سفید و مرعشی و تابش و خانم ابتکار و ... که همگی برای حمایت پا در رکاب در یزد بودند، آنها هم متوجه ویرگول ابداعی نشدند؟!!    

     شاید کسی بگوید که ای بابا تو هم به چی چی گیر دادی؟ ،ویرگول، مردم هشتشون گرو 9 هه و .. اما همین    بی اهمیتی ها و ولش کن ولش کن ها در عرصه اجتماعی کار را به جاهای باریک می کشاند. آن قضیه مسافر حجازی را داریم که در شام، یکی ادعا کرد مرکبش(شتر) مال اوست و چند شاهد هم پیدا نمود. آنها نزد معاویه رفتند تا حکم صادر شود. مدعی به معاویه گفت: این ناقه از من است و شاهدان هم شهادت دادند و حکم به نفع مدعی صادر شد. موقعی که آن دروغ گو شتر را می برد، صاحب شتر به معاویه گفت: نگاه کن ببین مدرکش پیداست، این جمل است نه ناقه، معاویه هم از فرصت استفاده کرد و به آن مرد حجازی گفت: به امیرالمؤمنین بگو با مردمی به جنگت می آیم که فرق ناقه و جمل را نمی دانند. امروز هم چه بسا کم نداشته باشیم افرادی که از آن شامی ها بیشتر نمی فهمند. مگر افراد کج فهمی را نداشتیم که مدعی مبارزه با امپریالیسم بودند و به مبارزه با انقلاب اسلامی برخاستند و بر روی ملت و مسئولین اسلحه کشیدند و در نهایت به دامن امپریالیسم و دست نشانده اش صدام افلقی پناه بردند. آیا نفاق در همین افراد خلاصه می شد؟ آیا جریان نفاقی که سعی داشته چهره اش نمایان نشود در حال مبارزه با اسلام و نظام اسلامی نیست؟ چرا آنها را هنوز نشناخته و سدّ راهشان نمی شویم؟ بلکه...

      چگونه است که یک وزیر در غرب به واسطه اینکه مدرک محرمانه را در منزل معشوقه اش جای گذاشته، بلافاصله استعفاء می دهد!! چرا که هم خودش می فهمد که چه اشتباهی کرده و هم اگر بخواهد خود را به نفهمی بزند بلافاصله دیگران او را هشیار می کنند. اما چگونه است، که یکی پس از هشت سال پست ریاست جمهوری و در آستانه اجلاس 5+1 به دروغ، تهمت تروریست پروری را به جمهوری اسلامی ایران می زند (13/2/87) و آب از آب تکان   نمی خورد؟!! و هنوز بعضی از ما به عرق یزدی بودنش عکسش را بالا نگه داشته و به آن افتخار می کنبم!!؟ حال چه کسی می تواند این خوراک تبلیغاتی در دست دشمن را خنثی کند؟ اگر هم یکی بخواهد حرفی بزند بلافاصله طرفداران زنده باد مخالف، مدعی العموم را به صحنه کشیده و فریاد بر می آورند تشویش اذهان عمومی شد، نشر اکاذیب شد، وحدت به هم خورد، دیگری اعلام می کند بعضی در خانه دستگاه چاپ(پرینتر) دارند و...

  در همین مسئله کاملاٌ واضح که فرمایش حضرت امام(ره) کاملاٌ تحریف شده ببینیم چند نفر جداٌ از آقای نماینده یزد بازخواست نموده و ببینیم که با همت جمعی چگونه این تحریف جبران می شود. اگر بعضی از بادمجان دور قاب چینها بگذارند خطاها جبران شود. اتفاقاٌ نمونه اش را در 20/2/87 شاهد بودم که فردی که بعداٌ خود را معلم هنرستان شهید قندی یزد و از اهالی سرچشمه نامید، هنگامی که نماینده جدید یزد می خواست از درب ورودی مسجد ملا اسماعیل خارج شود، با صدای بلند گفت: باقری ولش کن خاتمی را چکارش داری و بلند بلند ادامه داد تا اینکه نماینده جدید هم متوجه صدای دلنواز این آقا معلم جوان شد و ضمن دست دادن با وی خوش و وشی کردند و ... تا این حرکات چاپلوسانه باشد بنا نیست که خطا روندگان جبران خطا نموده و آب رفته به جوی بازگردد.       10/3/87    منبع


                                                                                                              علی اصغر باقری



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 11:40 عصر

نگاهی به اخبار و تحلیل های منتشرشده مختلف در خصوص شخص مدیر کل ارشاد یزد و عملکرد کلی وی در حوزه فرهنگی از سوی وسایل ارتباط جمعی وبرخی جناح های خاص سیاسی استان حاکی از تنوع ومتنوع بودن نقد غیر منصفانه و تخریب علیه حجه الاسلام عجمین مدیر کل فعلی ارشادیزد است.

در بسیاری از آثار نوشتاری، خبر و تحلیل و ... صریحاً و تلویحاً به شخصیت مدیر کل ارشاد یزد توهین می‌شود حتی حافظه مردم دارالعباده یزد درباره عملکرد مدیران گذشته ارشاد استان یزد در پاره‌ای موارد نیز نقد و انتقادهای جدی به عملکرد آنها در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی وارد بود، اما شخصیت‌شان این گونه پایمال و لگدمال هتاکی‌ها و بداخلاقی‌های برخی افراد ، شخصیت‌های سیاسی و گروه‌های سیاسی و رسانه‌های جمعی آنها قرار نمی‌گرفت.پ

اما این مطلب در مورد مد یر کل فعلی همانند بسیاری از برجستگی‌ها و ویژگی‌های آن کم نظیر و متفاوت از گذشته است. در محتوای مطالب بسیاری از نشریات و رسانه ها با گرایش سیاسی روشن و غیرخشنود از روی کار آمدن آقای عجمین در راس هیات ارشاد فردی عامی و پوپولیست در مفهوم منفی آن تلقی و تبلیغ می‌شود.

 اما نکته قابل توجه نحوه تخریب است که به محض اعلام برنامه‌های به سرعت در دستور کار سایت های زنجیره‌ای قرار می‌گیرد و با برنامه ریزی واحد و هدایت شده از یک ستاد فرماندهی، شروع به ریختن آتش تهیه برای پاتک به همه برنامه‌ها و مواضعارشاد می‌نمایند و طوری القاء می‌نمایند که گویی تمام اقدامات ارشاد بدون ذره‌ای تامل، تفکر ، مشورت و برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد.

سیاستهای ارشاد یزد در دولت نهم به نوعی است که منافع یک عده را که متأسفانه در طول سالیان گذشته توانسته اند قله‌های ثروت، قدرت و رسانه را به نفع خود شکل بدهند، به خطر انداخته و در معرض تعرض قانونی و پاسخ خواهی عمومی قرار داده است.

 رانت‌های اطلاعاتی و مالی که زمینه‌های ثروت اندوزی را به ارمغان آورده، در این دولت ضد ارزش و ضد منافع ملی خوانده شده و به سختی با آنها برخورد می‌شود.

 مسلم است که ورود به خط قرمز این قله‌های ثروت و رسانه از سوی دولت شجاع نهم نقدها و تخریب ‌های بی شماری را برای آقای عجمین به ارمغان خواهد آورد.

 رویکرد ارشاد یزد به ارزش‌های اصیل انقلاب و آرمانهای حضرت امام (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری به مذاق سیاسی بسیاری از فعالان عرصه سیاسی خاص خوش نمی آید .

زیرا زحمات سالیان دراز اپوزیسیون درون استان را که قصد داشتند این ارزشها را در اراده و باور مسئولان گذشته کمرنگ کنند و متأسفانه تا حدودی نیز موفق شده بودند ، به باد رفته است و مردم ناراضی از برخی از عملکردهای گذشته، ارزشهای اعتقادی و اصیل انقلابی را در اراده و فکر و برنامه دولت نهم بیشتر و پررنگتر دیدند و لذا وی را برگزیدند.

 به هر حال سوال ما این است که اگر ارشاد یزد بی برنامه است ، کار و برنامه کارشناسی شده انجام نمی دهد ، وعده هایش تحقق پیدا نمی کند ، عملکرد ضعیف دارد ، و ... پس چرا اصلاح طلبان افراطی ، این همه نگران هستند و علیه ارشاد غوغا سالاری و شانتاژ خبری می کنند .

البته نمی توان نیت خیر خواهانه و لحاظ کردن منافع ملت و کشور را عامل اصلی نقد دولت توسط اصلاح طلبان دانست ، چرا که نیت خیر خواهانه اصلاح طلبان نسبت به دولت نهم در همان مرحله دوم انتخابات 84 و پس از آن در این ایام مشخص شده است.   منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 87/3/6::: ساعت 11:26 عصر

  دوم خرداد، پروژه‌ای پایان یافته حتی برای دوم خردادی‌ها

 گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت سالروز دوم خرداد 76 که هر سال توسط گروههای سیاسی وابسته به این جریان با سروصدای زیادی برگزار می شد، امسال به سکوت کامل گذشت و حتی در روزنامه های این طیف نیز خبر، گزارش یا یادداشتی در این خصوص منتشر نشد. اتفاقی که طی 11 سال گذشته سابقه نداشت و همه ساله شخصیت ها و رسانه های سیاسی این گروه پروپاگاندای مفصلی برای زنده نگاه داشتن این رویداد ترتیب می دادند.

  

با این حال، شخصیت های منتسب به این جریان سیاسی نیز گویا تمایلی برای اظهارنظر در این خصوص ندارند، به طوری که حمیدرضا جلایی پور عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بیان اینکه برای مصاحبه آمادگی ندارد، از پاسخگویی خودداری کرد.

 همچنین علیرضا علوی تبار، الهه کولایی و مصطفی تاج زاده از اعضاء شورای مرکزی حزب مشارکت حاضر به گفتگو نشدند. مصطفی تاج زاده در پاسخ به اینکه مگر قائل به پاسخگویی نیستید، گفت این، پاسخگویی نیست!

 اما حسین انصاری راد رئیس کمیسیون جنجالی اصل 90 در مجلس ششم در پاسخ به اینکه چرا امسال به مناسبت دوم خرداد مراسم خاصی مانند سالهای گذشته برگزار نشد، گفت: من در جریان نیستم. نه در جلسه ای رفتم و نه مذاکره ای با کسی داشتم و جداً بی اطلاعم.

 اما برخی معتقدند شکست سنگین جریان موسوم به اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم موجب شد این طیف برای مدتی سکوت سیاسی اختیار کرده و طی این مدت به بازسازی تشکیلاتی و اعتماد از دست رفته بپردازند.

 انصاری راد اما در اظهارنظری عجیب شکست اصلاح طلبان را بگونه ای دیگر تفسیر می کند: معتقد نیستم در این انتخابات اصلاح طلبان شکست خوردند بلکه معتقدم مملکت شکست خورده است. کشور، کشوری است که همه اصلاح طلبند و هرکس اصلاح طلب نباشد، متحجر و واپس گرا است.

 وی با بیان اینکه من آقای خاتمی را صمیمانه اصلاح طلب می دانم، اظهار داشت: من اعتقاد ندارم که کمرنگ شدند دوم خرداد عقب نشینی است، در قرآن مجید هم یک مواردی است که نیاز به یک آرامش و سکوت دارد.

 صادق زیباکلام اما این دیدگاه را که شکستهای انتخاباتی منجر به کمرنگ شدن جشن دوم خرداد شده است، تأیید می کند و معتقد است شکست های پیاپی اصلاح طلبان از سال 80 به بعد دیگر انگیزه ای برای برگزاری این برنامه ها باقی نگذاشته است.

 با این حال، زیباکلام نیز در قبال این سؤال که با این وجود چرا امسال در مقایسه با 7 سال گذشته کم سروصداترین سال جشن های دوم خرداد بوده است، به نحوی شکست اصلاح طلبان در انتخابات را با استناد به ردصلاحیت ها توجیه می کند.

با این حال، شکست انتخاباتی اخیر اصلاح طلبان گویا آب سردی بوده است که آتش دوم خرداد 87 را نیز سرد کرده است به طوری که انصاری راد در پاسخ به این سؤال که "به نوبه خود چه فعالیتی برای پررنگ تر شدن این روز انجام دادید"، می گوید من کاری انجام ندادم. از خانه ام هم بیرون نرفتم.

 در جریان انتخابات مجلس هشتم، سخنگوی ستاد موسوم به ائتلاف اصلاح طلبان در نامه‌ای که به رئیس سازمان صداوسیما نوشت از اینکه در بخش های خبری به جای استفاده از عنوان "اصلاح طلبان" برای این طیف سیاسی از واژه "دوم خردادی ها" استفاده می شود، به شدت انتقاد کرده و این روش را مشمئز کننده خوانده بود. با کنار هم قرار دادن این قطعه‌های پازل می توان مطمئن شد که "دوم خرداد"، برای "دوم خردادی ها" نیز پروژه ای تمام شده است.   منبع



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:46 عصر

حجت الاسلام عجمین مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد    mirnegar.blogfa

چند روز پیش در جایی گلایه کرده بودم که چرا حجت الاسلام والمسلمین عجمین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد سکوت کرده و از طرف ایشان هیچگونه پاسخی به شبهات و انتقادات مطرح شده داده نمی شود ! ؟ که گویا به استحضار مدیر کل محترم رسانده شده بود و  امروز از دفتر شان  با اینجانب تماس گرفتند و ساعت 13 خدمت حاج آقا رسیدم و ایشان صحبت ها و گلایه هایی داشت که بدون هیچگونه اظهار نظری عینا درج می گردد .

حجت الاسلام والمسلمین عجمین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد : با توجه به اینکه امروز روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) است لذا  انتخاب امروز برای بیان یک درد دل فرهنگی شاید بیجا نباشد چون در مظلومیت حضرت زهراء سلام اله علیها همین بس که مواجه بودند با جریانی که بنای آنها بر غصب خلافت بود و لذا دایره را آنچنان بر حضرت تنگ کردند و جفاهای بیشماری که بر آن بانوی بزرگوار انجام گرفت که هنوز بعد از گذشت 14 قرن قابل گفتن برای عموم مردم نیست به گونه ای که مدفن آن بزرگوار نیز معلوم نیست و به عنوان یک راز در تاریخ مانده است تا ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه .

حجت الاسلام والمسلمین عجمین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه گفت : از این روز اگر بخواهیم استفاده کنیم برای بیان یک درد دل فرهنگی همانگونه است که در زمان ما هم  بعضی از جریاناتی هستند  که اهل ظلم و جور و جفا هستند و متاسفانه نمی شود به راحتی آنها را افشا کرد و ماهیت آنها را برای مردم بازگو کرد . منتها گاهی برای اینکه سر جایشان بنشینند و زحمتی برای مردم  ایجاد نکنند بد نیست که به بعضی از سوابق آنها اشاره کرد .این گروه مورد نظر افرادی هستند که بعضی از آنها در انقلاب با سازمان منافقین ارتباط داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز شخصیت حضرت آیت الله صدوقی را به شدت مورد حمله قرار دادند و من آن زمان در دبیرستان بودم  و با توجه به اینکه بسیار ناراحت بودم از جو سازیهای زیادی که  بر علیه آیت الله صدوقی صورت می گرفت لذا  در  نشریه دیواری مربوط به سال 1358 بود که مقاله ای را جهت یاد آوری همکلاسیهایم نوشتم و به آنها گوشزد کردم که یادمان باشد آیت الله صدوقی بودند که رهبری انقلاب را در استان یزد و حتی کشور در کنار حضرت امام (ره ) داشتند و در همان موقع بود که یکی از وابستگان به این گروه بعد از اینکه مطلب اینجانب را خوانده بود اعتراض کرد که چرا از یک نفر که طرفدار سرمایه دار است پشتیبانی می کنی ؟!

 

و همین گروه در تداوم فعالیت های ضد روحانیتشان بعد از شهادت آیت الله صدوقی  در برابر آیت الله خاتمی هم ایستادند و آنچنان خون به دل این بزرگوار کردند که اگر در حضور آیت الله خاتمی حتی نامی هم از بعضی اشخاصی که در این گروه بودند برده می شد آیت الله خاتمی  ناراحت می شدند و من اشاره دقیقی  نمی کنم چون ممکن است آن  افراد شناخته شوند و من مصلحت نمیدانم که نام آنها برده شود . و همین جریان حملاتی داشتند به یادگار شهید محراب حجت الاسلام والمسلمین صدوقی و به قدری علیه ایشان در انتخابات نمایندگی مجلس جو سازی کرده و فضای مسمومی علیه ایشان راه انداختند که ایشان رای نیاورد و به هر حال ما مواجه  با اینچنین گروهکهایی  بودیم   هستیم و خواهیم بود   و   ابایی هم ندارم که اینها با ما مخالفتی داشته و به قول خودشان کاری کنند که عجمین را با بی آبرویی مواجه کرده و  فشار را آنقدر زیاد کنند که خودش استعفا دهد و برود . و حرکتهایی را ازقبل شروع کرده اند و ادامه می دهند و گاهی مطرح می کنند که عجمین در یزد نیست و یا شایعات دیگری را مطرح می کنند و به نوعی از حوزه علمیه و روحانیت و آیت الله مصباح و آیت الله صدوقی انتقام می گیرند

 

و اینها همان گروهکی هستند که مرتبط با منافقین بودند و اکنون نیز با فعالیت اقتصادی فکر میکنند که به نحوی می توانند فعالیت های فرهنگی را هم پوشش دهند و من امیدورام با برخوردی که از طرف نظام اسلامی با افرادی که مسئله دارند صورت می گیرد شاهد سالم سازی جامعه باشیم و اگر می گویم احیاء فرهنگ دارالعباده  این فرهنگ به نحوی باشد که مردم احساس آرامش کنند و یک نظام فرهنگی مبتنی بر شعائر دینی در این استان ظاهر گردد . و من اینکه شما را انتخاب کردم برای این گفتگو به خاطر این بود که بنای بر طرح گسترده این موضوع ندارم  و راضی نبودم که این مطلب در روزنامه ها و خبرگزاریها منعکس شود و فقط پاسخی باشد برای حرکتهای زشتی که اخیرا انجام شد و خواستم به آنهایی که ضد روحانیت و مبانی دینی حرکت می کنند بگویم که اگر روزی خدای نخواسته از حد بگذرند آن روز ما هم احساس وظیفه کرده و چهره واقعی آنها را برای مردم بازگو خواهیم کرد  و برای سکوتمان هم دلیل داریم به همان دلیلی که امیر المومنین حضرت علی (ع) 25 سال سکوت کرده و صبر پیشه کردند و این حجت است برای ما که ادعای تشیع داریم  در همان مسیری حرکت کنیم که ایشان پیمو ده اند  و سعی کنیم که اذهان عمومی جامعه را مشوش نکنیم   .و انشا الله خداوند همه ما را در همان مسیری قرار دهد که مورد قبول و رضایت باریتعالی قرار گیرد . انشا الله .    منبع

مطلب مرتبط:

اخطار شدید و پیغام سربسته عجمین به جریان سپید

 



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/3/1::: ساعت 9:45 عصر

  جزئیات بیشتر از عوامل انفجار تروریستی شیراز

 عوامل انفجار تروریستی شیراز از سوی سلطنت طلبان مرتبط با سرویس های امنیتی امریکا و انگلیس هدایت می شدند.

 به گزارش رجانیوز، این گروهک تروریستی متشکل از 6 نفر و 2 نفر رابط محلی در شیراز بوده که از طریق اینترنت با سایت سلطنت طلبان مستقر در آلمان ارتباط گرفته و آموزش های لازم را برای بمبگذاری دریافت کرده بودند.

 بنا بر این گزارش، متوسط سنی اعضاء این گروهک زیر 30 سال می باشد و این افراد در قبال دریافت 20 میلیون تومان به ازای هر انفجار اقدام به مزدوری کرده اند.

 پس از انجام انفجار در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز با فاصله زمانی کوتاهی خبر انفجار بر روی خروجی خبرگزاری اسوشیتدپرس (AP) قرار می گیرد. همچنین عوامل انفجار فوراً رابط گروه در آلمان به نام "فربد" را از عملیات تروریستی خود آگاه می کنند.

 فربد از سلطنت طلبان گروهک راه آزادی است که پس از این انفجار وعده می دهد در صورتی که انفجارهای بعدی هم بازتاب های گسترده، علنی و عمومی داشته باشند، در ازای هر انفجار تا 100 میلیون تومان حق مزدوری پرداخت خواهد شد. این سلطنت طلب سال 80 به ایران سفر کرده بود که توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد اما با پیگیری های یک تیم امنیتی نزدیک به ریاست جمهوری وقت آزاد گردید.

 دوتن از بمبگذاران واقعه انفجار شیراز پس از انجام عملیات به تهران سفر کرده و قصد انجام عملیات در مکان های عمومی تهران را داشته اند اما در حال آماده سازی مواد انفجاری در یکی از هتل های تهران، انفجاری رخ داده و یکی از تروریست ها به هلاکت می رسد. نفر دوم با فرار از تهران به ارومیه می رود که با پیگیری و ردیابی های امنیتی دستگیر می شود.

 واقعه انفجار در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز شنبه 24 فروردین سال جاری رخ داد که در نتیجه آن 14 تن شهید و بیش از 200 نفر مجروح شدند. مقامات امنیتی و کارشناسان نظامی ابتدا اعلام کردند حادثه غیرعمدی بوده است اما با ادامه تحقیقات و کشف مواد شیمیایی در محل انفجار این فرضیه رد و پیگیری برای دستگیری عاملان آن آغاز شد.



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 9:42 عصر

  پاسخ منفی رئیس‌جمهور به استعفای الهام
ای برادر توکل کن و تحمل

 3 هفته پس از آنکه سخنگوی دولت در نامه ای با گلایه از تخریب ها، برای کناره گیری از تمامی مسئولیت های دولتی اعلام آمادگی کرد، رئیس جمهور در نامه ای با شفاف و گویا خواندن این نامه، الهام را‌ به صبر و توکل توصیه نمود.

 

به گزارش رجانیوز، احمدی نژاد با بیان اینکه "یک بار دیگر شما را به عهدی که بسته‌ایم، توجه می‌‌دهم"، افزود: قرار بود در راه خدمت به مردم و اصلاح اساسی امور و پیگیری اهداف بلند، ‌مقاوم و صبور باشیم. بدیهی است هر چه جلوتر می‌رویم، فشار‌هاو بی انصافی‌های برخی بیشتر می شود و شما باید تحمل کنید.

 الهام در نامه خود از تبلیغات مخرب از سوی رسانه‌های منتقد و مخالف دولت، به ویژه صدا و سیما و برخی نمایندگان مجلس گلایه کرده بود و شاید اشاره رئیس جمهور به همین تبلیغات است که در ادامه نامه به سخنگوی دولت خطاب به وی خاطرنشان کرد: یادتان بیاید بر بزرگان ما در همین دوران انقلاب از سوی خودخواهان و مخالفین عدالت و پاکی چه آورده اند. یاد مرحوم شهید بهشتی و یاد شهیدان رجایی و باهنر و دیگران آرامش بخش است. بالاتر، ما باید همواره غصه اهل بیت (علیهم السلام ) را بخوریم و غریبی امام عصر(عجل الله) را در خاطر داشته باشیم.

 احمدی نژاد اضافه کرد: چه بسیار مدعیان ارزش ها و حتی دین داری که در وقت آزمایش، دنیا طلبان حرفه ای و خودخواهان غرق شده در دنیای آرزوهای کوچک مادی، از کار در می آیند.

 رئیس جمهور در ادامه نوشت: یادتان باشد امسال سال سخت تری است، از یک سو باید تلاش ها ثمر دهد، ‌شکوفا شود و در خدمت مردم و کشور قرار گیرد و از سوی دیگر هجوم خود خواهی‌ها و قدرت طلبی ها و مانع ساختن‌ها در راه است، رمز موفقیت در راه کمال و حضور در دولت عشق و مهرورزی، توکل و تحمل است.

 احمدی نژاد در پایان نیز افزود: اینجانب به اخلاص و فداکاری و اهتمام شما در راه خدمت به بی منت به ملت بزرگ ایران واقفم و شما را برادری دلسوز و پرتلاش می دانم که در راه خدمتگزاری شب از روز و سر از پا نمی شناسید.  ملت بزرگ نیز نشان داده‌اند که قدردان و قدر شناس‌اند و صد البته اگر جمعی را کمر بسته خدمت صادقانه بیابند، از اشتباهانت اندک آنان در می گذرند و از آنان حمایت حواهند کرد. پس ای برادر توکل کن و تحمل.

 نامه رئیس جمهور به سخنگوی دولت و تأکید بر ادامه حضور الهام در دولت در شرایطی منتشر شده است که شورای نگهبان نیز هفته گذشته مصوبه مجلس درباره منع تصدی بیش از یک شغل حقوقدانان شورای نگهبان را مغایر قانون اساسی شناخت. این طرح در نخستین روز کاری مجلس در سال جدید تصویب شد. مصوبه ای که برخی با اشاره به بی سابقه بودن آن، از این اقدام به "مصوبه ای برای یک نفر" یاد کردند. با این حال، مصوبه مذکور اگرچه به نام الهام تمام شد اما با توجه به آنکه تمامی حقوقدانان شورای نگهبان مشمول آن می شدند و شورای نگهبان تفسیری از مغایرت آن با قانون اساسی نداشت، مورد تأیید این شورا قرار نگرفت.

 این در حالیست که سخنگوی دولت موافق این مصوبه بوده است و دفعات قبل نیز که چنین بحثی در شورای نگهبان مطرح شده، وی با تأیید آن موافقت کرده است.

 گفتنی است جلسات مطبوعاتی سخنگوی دولت از 17 فروردین به حالت تعلیق درآمده و الهام منتظر پاسخ رئیس جمهور به نامه اعلام آمادگی وی برای استعفا بوده است.

 رجانیوز پیش از این از عدم موافقت رئیس جمهور با استعفای الهام از مشاغل دولتی خبر داده و همراهی وی با احمدی نژاد در بازدید از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی را به منزله پاسخ منفی تلویحی رئیس جمهور تلقی کرده بود.



بازتاب بُرنا ::: یکشنبه 87/2/22::: ساعت 12:30 صبح

بیروت در اختیار فرزندان لبنان، ضرب شست حزب الله توطئه آمریکا را درهم شکست.
در پی فاش شدن توطئه جریان 14مارس (جناح حاکم) برای خلع سلاح مقاومت، مردم لبنان مراکز و مواضع این جریان وابسته به غرب در بیروت را تحت کنترل کامل خود درآوردند.
به گزارش خبرگزاری ها، نیروهای مخالف دولت پس از دو روز درگیری مسلحانه با طرفداران گروه 14مارس بر بیروت سیطره کامل یافتند.
این درگیری ها از زمانی آغاز شد که دولت فواد سینیوره با تحریک آمریکا و عربستان تصمیم گرفت شبکه ارتباطی حزب الله را ممنوع اعلام کند و رئیس امنیت فرودگاه بین المللی بیروت را که از جنبش حزب الله است برکنار نماید.
در درگیری نیروهای طرفدار دولت سینیوره با طرفداران حزب الله دست کم 10نفر کشته و 20تن دیگر زخمی شدند.
نیروهای مخالف دولت مقرهای مهم تحت کنترل جناح حاکم را به تصرف خود درآوردند و افراد مسلح را بازداشت کرده و به ارتش این کشور تحویل دادند.
گروه های مخالف دولت همچنین مقر نخست وزیری و مقر سعد حریری را محاصره کردند.
این افراد دفتر روزنامه المستقبل را نیز تحت کنترل خود درآوردند.
حدود 100نفر از شبه نظامیان گروه حاکم لبنان در خیابان الحمراء شهر بیروت بازداشت شدند و حدود 800تن از شبه نظامیان گروه حاکم خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند.
همچنین در بازرسی منزل یکی از وزیران دولت سینیوره مقدار زیادی سلاح و مهمات کشف و مصادره شد، این در حالی است که بسیاری از وزیران کابینه سینیوره پنج شنبه شب پس از گسترش درگیری ها منازل خود را به سوی مناطق نامعلوم ترک کرده اند.
از سوی دیگر بر پایه آخرین اطلاعات منتشر شده در بیروت ولید جنبلاط که اظهارات غیرمسئولانه وی باعث تشدید بحران در لبنان شد از بیروت فرار کرد.
در همین رابطه رئیس وقت اطلاعات فرانسه افشا کرد که جنبلاط جاسوس سیا بوده و با همکاری موساد درصدد ترور سیدحسن نصرالله بوده و قرار بود این عملیات همزمان با تشییع جنازه شهید حاج عماد مغنیه در بیروت عملی شود ولی در آخرین لحظات با دستگیری چند مزدور در بیروت لو رفت.
این در حالی است که عربستان سعودی از طریق سفیر خود در لبنان به نخست وزیر لبنان توصیه کرد که از سمت خود استعفا دهد.
جشن پیروزی
پس از چند روز درگیری نیروهای موافق و مخالف دولت لبنان مردم پیروزی بر جریان حاکم لبنان و شبه نظامیان المستقبل به رهبری سعد حریری را جشن گرفتند.
مردم با پخش نقل و شیرینی و به دست گرفتن پرچم های حزب الله و لبنان این پیروزی را به هم تبریک گفتند.
این در حالی است که منابع آگاه در لبنان از تصمیم سینیوره به استعفا خبر دادند.
این منابع افزودند، در صورت استعفای سینیوره و پیروزی مخالفان دولت جشن ملی بزرگی در لبنان برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر، در حالی که اقدام مخالفان دولت در خلع سلاح شبه نظامیان جریان 14مارس و کنترل بیروت باعث شگفتی محافل رسانه ای جهان به ویژه غربی ها شده است، این رسانه ها از پوشش خبری پیروزی مخالفان امتناع و تنها به ذکر خبرهای کوتاه از تحولات اخیر لبنان بسنده کرده اند.
همچنین رسانه های غربی درگیری میان موافقان و مخالفان دولت لبنان را درگیری مذهبی میان شیعه و سنی عنوان کرده اند.
نمایش اخلاق در لبنان
طرفداران شیعه حزب الله و امل در درگیری های چند روز اخیر با نیروهای حریری و جنبلاط اوج اخلاق خود را به نمایش گذاشتند.
این نیروها با دستگیری افراد وابسته به جریان 14 مارس، اوج اخلاق را در تعامل با افرادی که تا لحظاتی پیش مشغول درگیری مسلحانه با آنها بودند به نمایش گذاشتند؛ امری که در تاریخ سیاسی لبنان سابقه نداشته است. طی سال های قبل در جریان جنگ های داخلی در شرایط مشابه، نیروهای درگیر به هیچ وجه به طرف مقابل رحم نمی کردند.
هراس اسرائیل
تلویزیون اسرائیل روز گذشته در گزارشی ویژه اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی از این موضوع می ترسند که تحرکات کنونی حزب الله در لبنان، چتر حمایتی برای اقدامات نظامی علیه اسرائیل باشد، به گونه ای که حزب الله دست به عملیات جدیدی علیه اسرائیل بزند و شرایط جدید مقدمه ای برای حمله نظامی علیه این رژیم باشد.
به گزارش این تلویزیون، نگرانی های اسرائیل باعث شده که نیروهای اسرائیلی به حالت آماده باش کامل درآیند.
جانبداری غرب از 14 مارس
کانادا، آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا در واکنش به وضعیت کنونی در لبنان به صراحت حمایت خود را از کابینه سینیوره و جریان غربگرای 14 مارس اعلام کردند.
این کشورها بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز جریان 14 مارس و درگیری های هدفمند از سوی این جریان اعلام کردند که ما وضعیت لبنان را از نزدیک دنبال می کنیم.
اظهارات نصرالله
به گزارش خبرگزاری ها، سیدحسن نصرالله روز پنج شنبه در کنفرانسی خبری که به صورت ویدئوکنفرانس در شهر بیروت برگزار شد اظهار داشت: دشمنان می خواهند ما را در دو جبهه داخلی وخارجی به جنگ بکشانند اما ما برای هردو جبهه آمادگی کامل داریم.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تصمیمات جدید دولت، لبنان را وارد مرحله جدیدی کرد که می توان آن را شبیه ترور «رفیق حریری» دانست که باعث مرحله کاملاً جدیدی در لبنان شد. تبلیغات گسترده علیه شبکه ارتباطی حزب الله خواست رژیم صهیونیستی است.
دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ما از سلاح در داخل نه برای کودتا و نه تغییر دولت و نه تحمیل عمل انجام شده استفاده نکرده ایم و نخواهیم کرد اما از سلاح برای دفاع از مقاومت در برابر هر طرفی که باشد، استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد، پس از جنگ ژوئیه صدها میلیون دلار برای ضربه زدن به وجهه حزب الله هزینه و از رسانه های گروهی، مطبوعات، نویسندگان و روحانیون استفاده شده است. در دو سال گذشته صدها میلیون دلار به منظور تخریب وجهه ما در جهان عربی و اسلامی هزینه شد اما وجهه ما تخریب نشد زیرا وجهه حزب الله مانند خورشیدی درخشان است و هیچ کس نمی تواند به آن ضربه وارد کند.



بازتاب بُرنا ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 12:45 صبح

بسمه تعالی

هشدار مطهری زمان!!

    شگردهای شیاطین جامعه امروز ما بسیار شبیه عصر امام حسین(ع) است. اگر ما در قبال دین و احکام آن بی‌اعتنا باشیم، آینده ما، فرجام مردم کوفه خواهد بود. باید از تاریخ عبرت گرفت؛ آنچه موجب حادثه کربلا شد، سست‌شدن مبانی فکری و اعتقادی مسلمانان آن عصر و زمانه بود. راه صحیح، همان راهی است که امام حسین(ع) پیش روی ما گذاشت. تقویت روح غیرت و حساسیت دینی، مبارزه با تساهل و تسامح به‌عنوان مقدمه فرهنگ بی‌دینی، مبارزه با فردگرایی و تک‌روی، و تشکیل هیأت‌های مذهبی برای مقابله با دشمنانی که کیان، نظام و دین ما را هدف گرفته‌اند، لازم است. اما در این میان دل‌نبستن به دنیا برای تقویت روحیه جهاد و نهراسیدن از مرگ و شهادت‌طلبی، شرط نخست برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است.

 

دشمن از اظهارات خاتمی تأییدیه گرفت

عضو کمسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمد خاتمی درباره"صدور انقلاب" گفت: این  سخنان برای انقلاب و نظام بسیار سنگین تمام می شود. حجت الاسلام رضا آشتیانی در گفتگو با رجانیوز، اظهار داشت: کسانی که در دنیا کشور ما را تروریست معرفی می کنند، اظهارات آقای خاتمی را به عنوان شاهد مطرح می کنند و با خوشحالی می گویند کسی که یک زمانی رییس جمهور ایران بوده اینچنین صحبت می کند. نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بازتاب این تعبیرات در خارج از کشور، منجر به سوء استفاده های

فراوان از آن می شود، اضافه کرد: دشمن که دائم در حال شایعه پراکنی است، از این سخنان به عنوان تأیید دروغ های خود علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و قطعاً برای ما ارزان تمام نمی شود. وی با اشاره به تذکر نمایندگان به وزیر اطلاعات در رابطه با برخورد با ایراد کننده این اظهارات گفت: نمایندگان با تذکر خود می خواستند هشداری به خاتمی بدهند که دیگر این گونه صحبت نکند. چون ممکن است این رویه ادامه یابد و روز به روز بدتر شود و با این تذکر می خواهند که جلوی تکرار اینگونه اظهارات گرفته شود. آشتیانی درخصوص احتمال سوءاستفاده جریان متمایل به خاتمی از این تذکر و آغاز دور جدید مظلوم نمایی ها به نفع وی، منافع ملی را ارجح دانست و تأکید کرد: با توجه به دشمنان فراوانی که ما داریم، هرکس هر صحبتی که می کند باید به عواقب و آثار آن دقت کند تا مبادا مسائلی که از زبان وی مطرح می شود، سوژه ای علیه جمهوری اسلامی به دست دشمنان دهد. وی در خاتمه تصریح کرد: بدون هیچگونه تعارفی مطرح کردن اینگونه مسائل در این موقعیت برای نظام و سیاست خارجی ما بسیار مضر است.

صحبت جنجالی خاتمی در گیلان: امام چه می خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ اینکه ما اسلحه دست بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می کرد؟  13/2/87

خاتمی در واکنش به تذکر نمایندگان مجلس به سخنان اخیرش در گیلان به خبر گزاری فارس گفت: این‌ها که مشکلی نیست و طبیعی است و با آن تفریح می‌کنیم!!؟  18/2/87

 محمد خاتمی در اظهارنظری بسیار جالب، روز گذشته اظهارات چند روز قبل خود را که با استقبال وسیع محافل غربی مواجه شده بود تصحیح کرد و بر این نکته تاکید نمود که «هرکس این حرف ها را بزند همگام با دشمن گام برداشته است»!!؟                کیهان 19/2/87

ولی آیا دشمن از این سوژه دست خواهد کشید؟ 

منبع: ارزش نیوز   http://arzeshnews.com      باقری



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/2/20::: ساعت 3:57 عصر

خاتمی حرف خود را پس گرفت (خبر ویژه)
محمد خاتمی در اظهارنظری بسیار جالب، روز گذشته اظهارات چند روز قبل خود را که با استقبال وسیع محافل غربی مواجه شده بود تصحیح کرد و بر این نکته تاکید نمود که «هرکس این حرف ها را بزند همگام با دشمن گام برداشته است»!!
وی که در نشست هفتگی بنیاد باران سخن می گفت درباره این اتهام که «نظام جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر خرابکار می فرستد»- اتهامی که خود او به کشور و ملت ایران وارد آورده بود، اظهار داشت: «بنده به عنوان کسی صحبت می کنم که از اول تا آخر، در متن جریانات بوده ام و سالها مسئولیت رسمی داشته ام. اصلاً نظر امام(ره) در مورد صدور انقلاب و نحوه تعاملی که باید با جهان داشته باشیم روشن است و این مسئله بیان هم شده است. عین همین سیاست، سیاست رهبری امروز است. بنده به عنوان کسی که {با مسائل} آشنا هستم. { این سخن را }می گویم و معتقدم که جمهوری اسلامی نه نیاز به دخالت فیزیکی در عرصه های بین المللی دارد و نه اصلاً جزو سیاستهایش بوده و هست. هر کس این حرف را بزند، همگام با دشمن گام برمی دارد. دشمن ما را متهم می کند. دشمن می خواهد مشکلات خود را بپوشاند، یا می خواهد، بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی پیدا کند و { در این راستا} ادعا می کند که جمهوری اسلامی دخالت می کند. کجا دخالت می کند؟ آیا ما عراق را اشغال کردیم؟ آیا خرابکارانی که اول به جمهوری اسلامی فحش می دهند و در مقابل آن می ایستند، کشتار به راه می اندازند و اماکن مقدس و میراث فرهنگی را نابود می کنند و علیه ملت عراق، جمهوری اسلامی و دیگران عمل می کنند، متعلق به نظام جمهوری اسلامی هستند؟ یا این که از جای دیگری می آیند؟ خرابکاران کجا هستند؟ کی هستند؟ از کجا آمده اند؟ ایران در عراق و افغانستان همواره خواستار ثبات و آرامش بوده است. این سیاست جمهوری اسلامی ایران است.»
این جملات در حالی بیان شده است که خاتمی چند روز قبل گفته بود: «امام چه می خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟اینکه ما اسلحه دست بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می کرد؟» (سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در محل موسسه نشر آثار امام به نقل از سایت باران) این اظهارات آقای خاتمی بلافاصله با استقبال گسترده رسانه ها و محافل بیگانه- مخصوصاً آمریکایی- روبرو شد که با تکیه بر آن کوشیدند اتهامات بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را به اصطلاح «مستند»! کنند.
اقدام آقای خاتمی در تصحیح اظهارات خود یک گام مثبت تلقی می شود و امید آن که از این پس، بیشتر مراقب سخنان خود باشند تا خدای نخواسته و بی آن که خود بخواهند «گامی» به نفع دشمنان برنداشته باشند!
 منبع



بازتاب بُرنا ::: چهارشنبه 87/2/18::: ساعت 11:38 عصر

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 46

بازدید دیروز: 77 کل بازدید :2486475

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<