سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کم ترین چیزی که در آخر الزمان یافت می شود، برادر قابل اعتماد است، یا درهمی از حلال . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بازتاب بُرنا
رئیس‌جمهور در جمع انقلابی مردم ساوجبلاغ+ تصاویر استقبال پرشور
برای عدالت باید زخم زبان و تمسخرها را تحمل کرد
مفسدان اقتصادی را در صورت مصلحت در مناظره افشا می‌کنم

رئیس جمهور گفت: ‌من 4 سال سکوت کردم تا کشور جلو برود اما امروز اگر سکوت کنم جریان،‌معکوس جلو می رود و در مناظره اگر صلاح باشد اسامی برخی مفسدان را افشا و پرونده بسیاری را باز خواهم کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در جمع مردم ساوجبلاغ در جمع مردم خطاب به توهین‌کنندگان به دولت گفت:‌من از یکی آقایان سوال کردم که شما که 24 سال کشور در دستان بود چه کردید و آیا یک گلستان تحویل ما دادید و این دولت آن را خراب کرد در حالی که این دولت تلاش کرد تا مشکلات به ارث رسیده را کاهش دهد و من به او گفتم که خوب شد احمدی‌نژاد هم کاندیدا است که او را بکوبید و اگر او نبود چه چیزی برای گفتن داشتید.

 

وی افزود:‌

ما می‌گوییم همه باید در کشور فداکاری کنند نه اینکه زمانی که سختی است مردم جلو بروند و زمانی که راحتی وجود دارد افرادی بهره‌مند شود که حتی یک بار هم فداکاری نکردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به توهین روزنامه‌ها و رسانه‌ها به دولت گفت: ‌این توهین‌ها که دهها روزنامه و هزاران حنجره بیان می‌کنند چیزی نیست چرا که اگر این توهین‌ها صدها برابر هم شود تا زمانی که من حضور دارم محال است که پای یک نامه که یک ریال علیه ملت است را امضا کنم.

رئیس جمهور بااشاره به سکوت 4 ساله دولت گفت : من 4 سال سکوت کردم تا کشور جلو برود اما اگر امروز سکوت کنم جریان معکوس جلو می رود لذا اگر صلاح باشد در مناظره اسامی برخی مفسدان را افشا خواهم کرد و پرونده بسیاری را باز خواهم کرد.

احمدی نژاد اظهار داشت:در حالی که دلار در دوره جنگ در بازار 150 تومان بود یک عده خاص از دلارهای 7 تومانی استفاده کردند و برج‌های زیادی را برای خود برپا کردند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ویژگی‌های این شهرستان گفت: ساوجبلاغ دیار تمدن،‌فرهنگ،‌همت‌های بلند،‌انسان‌های قوی،مردان و زنان مومن و با اراده و هوشمند و جوانان پاک و غیور است.

وی افزود: ساوجبلاغ قطعه‌ای درخشان و ارزشمند از فرهنگ پرافتخار تمدن و آرمان‌های ملت ایران است و این دیار همواره در طول تاریخ پرورش دهنده زنان و مردان شجاع،‌فداکار و عزت ایران زمین است.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: صد سال مردم ساوجبلاغ پای عزت ایران نسل به نسل ایستادند و جریان ناب اسلام را پشتیبانی کرند و اگر دیار شما هیچ کاری انجام نمی‌داد و هیچ خدمتی به ایران جز پرورش شخصیت بزرگ ،و عالمی مجاهد و فرهیخته به نام آیت‌الله طالقانی را انجام می‌داد کافی بود که ملت ایران تا ابد خود را مدیون مردم این دیار بشناسد چه برسد به اینکه شما صدها شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردید.

احمدی‌نژاد با اشاره به بحث عدالت در کشور گفت: در سفر اول که در ماه مبارک رمضان انجام شده بود به شما گفتم که اجرای عدالت مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت دولت اسلامی است و البته این ماموریت سخت‌ترین ماموریت یک دولت اسلامی است.

وی افزود: در سفر اول یک مورد از دست‌اندازی‌ها به حقوق ملت را اعلام کردم و شما با فریادهای خود خواستار برخورد با آن مفسد شدید و به لطف خدا دست‌هایی که می‌خواست صدها میلیون تومان پول را با دغل بازی به جیب خود بریزد قطع شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مفهوم عدالت گفت: عدالت یعنی همه کشور آباد شود و همه مردم از امکانات عمومی به طور مساوی برخوردار شوند اما عده‌ای با سوء استفاده و رانت‌خواری، قله‌های ثروت را برپا می‌کنند ودر نقطه‌ای دیگر دره‌های عمیقی از فقر، تهیدستی تشکیل می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به مطالعه دولت برای برخورد با ریشه‌های فساد و ویژه‌خواری‌ها گفت: ما مطالعه کردیم و ریشه این تبعیض و فقر و برخورداری‌های عده‌ای را استخراج کردیم و با همه وجود در تلاش برای برطرف کردن این موارد هستیم و یکی از این موارد امتیاز ویژه‌ای بود که دو سه دهه در کشور ما جریان داشت و فردی می‌توانست با پارتی‌بازی و زد و بند از یک سری امتیازهای بانکی و تجاری واقتصادی استفاده کند و میلیاردر شود اما در کنار او ده‌ها هزار نفر در فقر دست و پا بزنند.

وی ادامه داد: وقتی عده‌ای در زد و بند در ساختارهای اداری امتیازات را در خدمت می‌گرفتند و به سرعت قله‌های ثروت را تشکیل می‌دادند برای خود در کنار آن خرابی روستاها و عدم بهداشت در شهرها به وجود می‌آمد واین امر به خاطر بهره‌برداری‌های ناعادلانه برخی افراد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخورداری‌های ناعادلانه برخی افراد از امتیازات ویژه گفت: سه سال قبل بیش از 90 درصد وام‌های کشور در اختیار کمتر از 10 درصد مردم بود و ما گفتیم که ببینید آنهایی که جزء 10 درصد هستند چقدر از وام‌هایی که گرفتند، را پس ندادند و آن افرادی که 90 درصد از وامها را دریافت کرده‌اند چقدر از وام‌ها را پس ندادند و چقدر از آنها قسط‌ وام‌هایشان عقب افتاده است و آنها پاسخ دادند که بیشترین عقب‌افتادگی متعلق به افرادی است که 10 درصد را تشکیل می‌دهند و وام‌های کلان را دریافت کردند.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: در آن زمان همه دیدیم وقتی قسط وام 90 درصد از مردم عقب می‌افتاد به آنها اخطار مصادره داده می شود اما آن افرادی که بالای یک میلیارد تومان وام گرفته‌اند و سالهاست وام خود را پس نداده‌اند وقتی به آنها گفته می‌شود قسط وام خود را پرداخت کنید آن فرد با قلدری می‌گوید پول را پرداخت نمی‌کند و زمانی که از سوی دستگاه قضایی اقدام می‌شود صدها تلفن به صدا میآید و می گویند شما دارید اقتصاد را تضعیف می کنید و عملکرد اقتصادی شما ضعیف است.

وی افزود: برخی افرادی که روز اول انقلاب دست خالی بودند و بیست سال مسئول این کشور شده بودند امروز به یک میلیاردر تبدیل شده‌اند و فردی که 180 میلیارد تومان وام گرفته و چند سال است که اقساط وام خود را پرداخت نکرده، زمانی که مدیر عامل بانک به سراغ اومی رود افرادی تماس می‌گیرند و او را تهدید می‌کنند ولی من به آنها گفتم که باید تا آخر بایستید و تا آخرین ریال پول را از گلوی آنها بیرون بکشید.

رئیس جمهور با اشاره به تعداد 3 میلیون بیکار در زمان آغاز به کار دولت نهم گفت:‌ زمانی که دولت را در دست گرفتیم 3 میلیون بیکار در کشور وجود داشت و ما گفتیم نمی‌توانیم منتظر باشیم تا یک نسل از بین برود لذا در جلساتی که داشتیم همه توافق کردند تنها راه برای ایجاد اشتغال این است که بخشی از این وام‌های کلان را در اختیار بنگاه‌های زودبازده و زنان و مردان قرار دهیم تا آنها هم فعالیت کنند و اشتغال ایجاد شود.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: از کل وام‌های بانکی تنها 7 درصد را به بنگاه‌های کوچک اختصاص دادیم که هزاران بنگاه و کارگاه درست شد اما یک موج سنگین علیه دولت به راه افتاد که این سیاست‌ها غلط است و باعث تورم شده اما سوال من این است که چه طور 93 درصد از وام‌هایی که در جیب عده‌ای خاص می‌رود و به بهانه ساخت کارخانه دریافت شده اما در بازار مسکن خرج می‌شود و دخالت می‌کند و تورم ایجاد می‌کند برای اقتصاد مشکل نیست؟ اما این 7 درصد که به مردم داده می‌شود اقتصاد رامتلاشی می‌کند؟ و آیا این93 درصد تورم‌زا نبوده و تنها این 7 درصد تورم ایجاد می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که کردیم معلوم شد آن افرادی که وام‌ها را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند می‌خواهند ذهن‌ها را به سمت دیگری منحرف کند اما دولت تصمیم گرفت تا با همت شما مردم بایستد و با کمک مدیران و کارکنان بانکی این منابع را از دست یک عده قلیل خارج و در خدمت عموم مردم قرار دهد.

رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌ها و انجام کارهای کارشناسی از سوی دولت گفت: دولت در بررسی‌هایی که داشت مشاهده کرد که بعد از انقلاب 50 درصد دلار 7 تومانی نه به مردم بلکه به برخی افراد خاص داده شد. و در حالی که دلار در دوره جنگ در بازار 150 تومان بود یک عده خاص از دلارهای 7 تومانی استفاده کردند و برج‌های زیادی را برای خود برپا کردند. دولت تصمیم گرفت 40 درصد کارخانه‌ ها را تحت عنوان سهام عدالت بین مردم توزیع کنند تا مقداری از این دلارهای هفت تومانی که برخی خورده‌اند به دست مردم برسد و ما سهام عدالت را به خدمت مقام معظم رهبری بردیم و ایشان هم آن را ملاحظه و تائید کردند و مجلس هم آن را تصویب کرد اما از زمانی که شروع به توزیع سهام عدالت کردیم گلوها پاره شد و فریادها به هوا برخاست که این کار اشتباه است و آنها می‌گویند که مردم نمی‌توانند کارخانه‌ها را اداره کنند لذا کارخانه‌ها را با قیمت پایین‌تر باید به افرادی بدهیم که ما به شما می‌گوییم و به صورت قسطی در اختیار آنها قرار دهیم که دوستان ما هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به یکی از افرادی که مدام دستاورد دولت را تخریب می‌کند گفت:‌ ما در کشور دو گروه اصلی داریم لذا کاری کنید که این دو گروه به نظام دلبسته شود و از نظر مالی تامین شوند تا خدای ناکرده غریبه‌ها در صحنه حضور پیدا نکنند و من به او گفتم که ما باید چه کاری انجام دهیم و او گفت که دو شرکت را که وضعیت خوبی دارد باید به این دو گروه بدهیم و پولش را حساب نکنیم که من در پاسخ گفتم شما از ما می‌خواهید بیت‌المال را به ثمن بخس به شما بدهیم تا بعد از آن برای انقلاب کار کنید. اما بدانید که توده‌های مردم این انقلاب را به پا کردند و تا آخر هم همین توده‌های مردم هستند که از انقلاب حفاظت می‌کنند و اگر قرار است پولی توزیع شود 40 درصد آن متعلق به مردم و 40 درصد دیگر آن باید در بورس واگذار شود و چگونه ما بپذیریم که بیت‌المال را به شما بدهیم و من به شما مردم بگویم که این فرد یکی از همان کسانی است که مدام مصاحبه می‌کند و دولت را زیر سئوال می‌برد.


رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما باید مسیر عدالت را با اقتدار ادامه دهیم البته مقاومت‌ها در این مسیر بسیار است که اگر می‌خواهید در مسیر عدالت حرکت کنید باید تیزی زخم زبان‌ها، مسخره‌ شدن‌ها و توهین‌ها را تحمل کنید.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات دولت برای کارمندان، بازنشستگان و اقشار مختلف گفت: ما مصوبه‌ای به مجلس بردیم تا حقوق این افراد را افزایش دهیم اما برخی می‌گویند که شما در حال پخش پول در بین مردم هستید اما من سئوال می‌کنم پس باید این پول را به چه کسی بدهیم آیا باید به کسی داد که شکمش سیر است و از سرش هم بالا زده و یا باید به کسی داد که محتاج است.

وی افزود: ما مطالعه کردیم و مشاهده کردیم که 70 درصد مردم در نوسانات کشور آسیب می‌بینند لذا دولت باید توجه و حواسش به آنها باشد چرا که در نوسانات اقتصادی این افراد هستند که ضربه می‌بینند.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما باید مسیر عدالت را با اقتدار ادامه دهیم البته مقاومت‌ها در این مسیر بسیار است که اگر می‌خواهید در مسیر عدالت حرکت کنید باید تیزی زخم زبان‌ها، مسخره‌ شدن‌ها و توهین‌ها را تحمل کنید.

احمدی‌نژاد با اشاره به یکی از وظایف دولت گفت:‌ یکی از وظایف دولت دفاع از شرف و منافع ملی است اما برخی در مسئله هسته‌ای به ما می‌گویند که شما اهل ماجراجویی هستید.

وی با اشاره به ماجرای هسته‌ای گفت: ماجرای هسته‌ای دارای دو بعد است که یکی از آنها تجاوز به استقلال ملت ایران بود که آنها هیچ نگرانی از بمب ندارند و می‌خواستند نهضت و افتخار ما را مخدوش کنند و اگر ملتی اجازه می‌داد که یک قدم از روی عزت او پا بگذارد این قدم، قدم آخر و نابودی عزت آنها خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین ادامه داد: دشمنان اعلام کرده بودند که شما باید در موضوع هسته‌ای همکاری کنید و گفتند که باید تاسیسات نطنز را تعطیل کنند و دولت قبل نیز با آن موافقت کرد و پس از آن آنها خواستار تعطیلی تاسیسات اصفهان شدند و پس از آن نیز آنها گفتند که باید آزمایشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با مسئله هسته‌ای را هم تعطیل کنید و در همین سعدآباد قرادادی نوشته شد که آنها می‌توانستند همه جا را از جمله منزل رهبری، ریاست جمهوری و تاسیسات دفاعی ما را بازرسی کنند و توانمندی‌های ما را به اطلاع دشمنان برسانند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به دومین قرارداد در مسئله هسته‌ای گفت: آنها در دومین قراردادی که منعقد کردند چیزی را بخ ما تحمیل کردند که در طول 300 سال به ما تحمیل نشده بود و آنها گفته بودند که اگر فکری در ذهن دانشمندان شما در خصوص مسئله‌ هسته‌ای بوجود آمد قبل از اینکه کاری انجام دهید باید آنرا به اطلاع آژانس برسانید و آنها می‌خواستند درب مغز ملت ما را هفت قفله کنند.

وی افزود: در اوج همکاری‌های هسته‌ای بوش در عراق، ایران را محور شرارت خواند و گفت که باید به ایران حمله کنیم لذا اگر ما کوتاه بیاییم آنها همه استقلال ما را می‌گیرند و حتی بلر هم گفت که ما میوه عراق را در سعدآباد چیدیم و آنها در پاریس نوشتند که ما داوطلبانه باید تاسیسات خود را تعطیل کنیم اما بازگشایی آن بدون اجازه آنها میسر نیست و پس از آن برخی در داخل اصرار کردند که اجازه بدهند تا ما ده سانترفیوژ داشته باشیم و آنها گفتند که ده سال مذاکره کنید تا شاید اجازه دهیم چند سانترفیوژ را بسازید.

رئیس جمهور با اشاره به وجه دوم مسئله هسته‌ای گفت: بدون دانش، ساختن اقتصاد محال است و امروز کشورهای ثروتمند در حال فروش دانش هستند و دانش هسته‌ای هوافضا و نانو جزو دانش‌های تعیین کننده است و آنها می‌خواستند مانع دستیابی ایران به این دانش پیشرفته شوند چرا که اگر کشوری به این دانش دست پیدا نکند تلاش آن کشور بی فایده است.

احمدی‌نژاد خط قرمز را ملت ایران و عزت و منافع آنها دانست و گفت: ما اعلام کردیم که خط قرمز ملت ایران عزت و منافع ملت است و آنها آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دانشان منهدم شود.

وی گفت: آنها با صدور قطعنامه ترساندن ملت، بستن اقتصاد و منزوی کردن ما را در دنیا دنبال می‌کردند اما زمانی که آنها هر قطعنامه‌ای که صادر کردند ما یک قدم به جلو رفتیم و زمانی که قطعنامه چهارم صادر شد ما ایستادیم و اعلام کردیم که 50 هزار سانترفیوژ نصب می‌کنیم و حتی سوخت هم صادر خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سفرش به 4 کشور آمریکای لاتین گفت:‌بعد از اینکه قطعنامه اول صادر شد به 4 کشور که حیات خلوت آمریکا محسوب می‌شود سفر کردم و استقبال و دیدار مردمی هم شکل گرفت و شعارها علیه آمریکا به هوا بلند شد و من اعلام کردم که بوش خیال می‌کند که می‌تواند مردم ایران را منزوی کند چرا که ملت ایران بوش و هفت جد و آباد او را منزوی خواهند کرد و آنهایی که تا دیروز ایران را تهدید می‌کردند امروز برای تمجید از ایران مسابقه می‌گذارند و می‌گویند نمی‌توان بدون ملت ایران دنیا را اداره کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره ایستادگی مردم ایران گفت: 30 سال چماق بالای سر ملت ایران بود اما شما این چماق را گرفتید و آنرا بر سر صاحب چماق کوبیدید و اگر ایستادگی ملت و دفاع از حقوق و عزت آنها ماجراجویی است ملت ایران این امر را به صدها ابتکار عقلانی که «وطن بربادده» است به شما ترجیح می‌دهند.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده می‌خواهند با این فحش‌های خود از ملت ایران انتقام بگیرند چرا که فریاد مردم ایران در دوربان و دانشگاه کلمبیا آنها را منهدم کرده است و آنها می‌خواهند از ایران انتقام بگیرند اما ملت ایران محال است که با این جوسازی‌ها صحنه را به نفع شما ترک کند و همه شما را سرجای خود خواهد نشاند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه هیئت دولت مخصوص استان تهران و تصمیمات دولت برای شهرستان ساوجبلاغ گفت: تاسیس یک شهرک صنعتی، تامین آب مورد نیاز، اختصاص بودجه برای جبران خسارت‌های سرمازدگی کشاورزان، تکمیل فاز دو بیمارستان، ایجاد 5 منطقه نمونه گردشگری و ساخت 6 ورزشگاه برای دختران و پسران از جمله تصمیمات دولت در این جلسه خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان گفت:‌ ایران یک خانواده بزرگ است و فضای کشور باید برادری و همکاری و کار باشد.

منبع



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/3/11::: ساعت 10:32 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 60

بازدید دیروز: 134 کل بازدید :2486623

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<