سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
بازتاب بُرنا
مردم مانع سرکارآمدن کسانی شوند که با تسلیم مقابل دشمن آبروی ملت را می برند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آگاهی عمومی مردم باید در انتخابات جلوه کند تا مانع از سرکار آمدن کسانی شوند که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شده و آبروی ملت را ببرند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در هفتمین روز از سفر به استان کردستان، صبح امروز در اجتماع پرشکوه مردم مومن، پرمحبت و نجیب بیجار، ارتحال مرجع بزرگوار و فقیه عارف حضرت آیت الله بهجت را حقیقتاً داغدار کننده خواندند و از پروردگار متعال مسئلت کردند آن عالم ربانی را با پیامبر اسلام و اولیای الهی محشور فرماید.
ایشان در تبیین عناصر شکل دهنده و پیروزی بخش انقلاب عظیم اسلامی، به «اتحاد ملی» اشاره کردند و افزودند: وحدت کلمه آحاد ملت با قومیتها و مذاهب گوناگون و پیروی آنان از امام بزرگوار، تمدن و جریان جدیدی در اندیشه سیاسی جهان ایجاد کرد که آثار هدایت بخش آن در مسئله فلسطین، ‌لبنان و دیگر مسائل آشکار است و تأثیر بیدار کننده آن از شمال آفریقا تا شرق آسیا رو به گسترش است.
رهبر انقلاب اسلامی، استمرار وحدت اقوام ایرانی و جریانهای گوناگون سیاسی را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین، کاملاً ضروری و ضامن آینده درخشان ملت دانستند و بار دیگر خطاب به مردم کردستان تأکید کردند:‌ عزیزان شیعه و سنی، وحدت پر برکت اسلامی را با همه وجود حفظ کنید.


ایشان «حضور مردم در صحنه های مختلف» را دومین عنصر تضمین کننده پیشرفت و عظمت ملت خواندند و به ملت توصیه کردند: ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشید و در عرصه های اقتصادی سازندگی و دیگر عرصه ها نیز حضور موثر و تعیین کننده خود را حفظ کنید.
حضرت آیت الله خامنه ای ،«آگاهی» را عنصر ضروری امروز و فردای کشور برشمردند و در اشاره ای کوتاه به برخی از برکات آگاهی ملت، افزودند: اگر ایستادگی آگاهانه مردم در پشت سر امام خمینی نبود، عناصر متزلزل سالهای اول انقلاب که عقیده ای به آرمانهای ملت نداشتند و به علت هراس از امریکا، به فکر نرمش و تواضع درمقابل زورگویان جهانی بودند، همچنان در رأس کار می ماندند که در اینصورت از عزت و پیشرفت و ابهت جهانی ملت خبری نبود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آگاهی نسل جوان،‌ خاطرنشان کردند: این آگاهی عمومی، همچون تمامی صحنه های دیگر، در انتخابات نیز جلوه کند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سرکار آمدن کسانی شود که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تکمیل معیارهای انتخاب صالح ترین فرد به ریاست جمهوری افزودند: اگر در پی انتخابات، کسانی در مراکز گوناگون سیاسی و اقتصادی روی کار بیایند که بجای ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزشهای امام و انقلاب، بخواهند با تملق گویی دولتهای مستکبر غربی، به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا کنند، این برای ملت یک مصیبت است.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در ورزشگاه 17 شهریور بیجار برگزار شد، با یادآوری افتخارات تاریخی مردم بیجار و گروس، حضور مردم این منطقه در حوادث مختلف سی سال اخیر از جمله دفاع مقدس را، معیار قضاوت درخشان تاریخ درباره مردم دلاور و پرشور بیجار دانستند و افزودند: مردم شیعه و سنی محب اهل بیت و بخصوص شیعیان که پیرو مکتب اهل بیت هستند از آزمایشهای بزرگ سربلند بیرون آمده اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاستهای رژیم طاغوت در نادیده گرفتن اقوام مختلف خاطرنشان کردند: امروز به برکت اسلام و انقلاب، هر فرد ایرانی در هر نقطه از این کشور عظیم و عزیز، دارای شخصیت و ارزش مستقلی است و مجموعه این ارزشها و شخصیتهای مصمم و با اراده،‌ملت بزرگی را شکل داده است که با ایستادگی مثال زدنی، الگوی دیگر ملتها شده است.
ایشان دستور امام خمینی (رض) را برای اعزام اولین گروه عمران به کردستان، نشان دهنده توجه ویژه نظام به مناطق «دور افتاده و عقب مانده در دوران طاغوت» دانستند و افزودند: اگر چه مخالفان این ملت و دشمنان قوم کرد، با ایجاد ناامنی، وقفه ای در خدمت رسانی نظام بوجود آوردند اما دستگاههای مختلف توانسته اند در سه دهه گذشته کارهای فراوانی در این منطقه انجام دهند و دولت خدمتگزار نیز برای جبران بیشتر کمبودها،‌تصمیمات خوبی گرفته است که امیدواریم با کمک مردم شهرهای مختلف کردستان از جمله شهر بیجار، کاملاً محقق شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، برخی مهاجرتها از بیجار به مناطق دیگر را، مانع از پیشرفت این منطقه خواندند و به مردم این شهر خاطرنشان کردند: مسئولان دولت و استان، مسائل بیجار را بخوبی می دانند و برای حل آنها برنامه های گسترده و باارزشی دارند، بنابراین قدر این شهر و دشتهای خرم و پربرکت آن را بدانید و با کمک کردن به مسئولان به حرکت رو به پیشرفت استان، شتاب دهید.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «مروی»، امام جمعه بیجار گفت: وحدت شیعه و سنی، حضور بسیار فعال و آگاهانه در انتخابات و استعداد سرشار جوانان، از جمله وی‍ژگی های مردم مومن و انقلابی این منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به برخی مشکلات از جمله کمبود آب کشاورزی گفت: حل این مسئله به پیشرفت بیجار کمک فراوانی خواهد کرد.



بازتاب بُرنا ::: دوشنبه 88/2/28::: ساعت 10:49 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 108

بازدید دیروز: 134 کل بازدید :2486671

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<