سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرکس را که زود به زود طلاق می دهد و همسر عوض می کند، دشمن می دارد . [امام باقر علیه السلام]
بازتاب بُرنا
بیانیه دیرهنگام مجلس درباره ماهواره امید بدون اشاره به تلاش دولت

نمایندگان مجلس روز پنج‌شنبه در پایان جلسه علنی در حالی به قرائت بیانیه‌ای درخصوص پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید اقدام کردند که حدود 40 روز از پرتاب این ماهواره می‌گذرد و 10 روز دیگر عمر این ماهواره پایان می‌یابد.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه که علت تأخیر در صدور آن مشخص نیست، هیچ اشاره‌ای به تلاش‌های دولت نهم در پرتاب ماهواره نشده است. این در حالی است که در اغلب بیانیه‌های مجلس مانند تقدیر از برگزاری همایش فلسطین، تشکر از سریال‌های ماه مبارک رمضان، تشکر از ارسال گزارش تفریغ به مجلس پیش از قرائت بودجه و... نمایندگان مجلس در بیانیه‌های خود مشخصاً از دستگاه‌ها و افراد مسئول در این دستگاه‌ها مانند رئیس مجلس، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس دیوان محاسبات تشکر کرده بودند.

رهبر انقلاب روز پنج‌شنبه در دیدار اعضاء مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی پیشرفت‌های فوق العاده کشور در عرصه های علمی تأکید کرده بودند: البته این حرف درست است که آغاز برخی از این طرح‌ها در دهه‌های اخیر بوده است اما نباید فراموش کرد که برای به‌ثمر رسیدن کارهای بزرگ، برخی اراده‌ها کارآمدتر و بعضی همت‌ها نافذتر هستند.

بنا بر این گزارش، مشخص نیست آیا تصمیم به انتشار این بیانیه کوتاه از سوی نمایندگان پس از اطلاع از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاء خبرگان صورت گرفته یا از قبل چنین تصمیمی وجود داشته و دیرهنگام در مجلس قرائت شده است.

در متن این بیانیه که پیش از پایان جلسه علنی روز پنجشنبه توسط ساعدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است: در سی‌امین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید که به دست توانمند دانشمندان ایرانی طراحی، ساخته و در مدار قرار گرفته را به محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران و محققان و دانشمندان جوان و پرانگیزه کشور و وزیر دفاع تبریک گفته و دستیابی جمهوری اسلامی ایران را به دانش هوا - فضا و ساخت و پرتاب ماهواره بومی با استفاده از ماهواره بر ساخت داخلی که گامی بلند در خودکفایی کشور در عرصه دانش فضایی می‌باشد را ارج می‌نهیم.

نمایندگان در ادامه بیانیه آورده‌اند: بی شک هشت سال دفاع مقدس به مسوولان نظام و رزمنگان و کارکنان بخش صنعت دفاعی اثبات کرد که برای حفظ اسقلال و عزت باید در صنایع نظامی به ویژه موشکی، فضایی و ماهواره‌یی به خودکفایی برسیم و اینک حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به فضل الهی به ثمر نشست و ماهواره امید که مایه عزت، افتخار و غرور است، تماما توسط محققان توانمند داخلی طراحی و ساخته شد و به فضا پرتاب شد تا کشور عزیزمان ایران در ردیف هشت کشور پیشرفته جهان در ساخت و پرتاب ماهواره قرار گیرد.



بازتاب بُرنا ::: جمعه 87/12/23::: ساعت 8:42 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 123

بازدید دیروز: 88 کل بازدید :2486315

>> درباره خودم <<
بازتاب بُرنا
بازتاب بُرنا
خبرهای این وبلاگ گزیده اخبار دیگر سایتهاست و به صورت لینک منعکس می گردد.

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بازتاب بُرنا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<












>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<